Piparkakkutalo tehty. Tästä vähän yllättäen velille yöks katteleen änäriä ja pelaan NHL24. Ja huomenna mennään taas. Ehkä sitä vois nukkua. Ehkä. Jouluna kun ei tahdo saada unta🤨
Jouluhan on vanha pakanallinen juhla, eli ei sinällään tekemällä tehty. Sen päälle on toki lätkäisty myöhemmin kristinuskoa ja Coca-Colaa.
Juuri sinulle suosittelenkin siis:
Eka lomapäivä tänään. Johan tässä on töitä puskettukin ja opetus, keikat ja studiohommat saa nyt jäädä pitkälle ensi vuoden puolelle. Aattona pikataival Joensuu - Karijoki - Vaasa, eli 630 km, lähtö about klo 6.00. Pari päivää Etelä-Pohjanmaalla ja sitten takasin odottamaan seuraavaa Tapparan peliä.
Hyvää joulua myös täältä kaikille palstalaisille.
Menkää Koikkarin Rismaan niin ei ruuhkat ahdista. Väljää oli, tosin syynä taitaa olla se, että kyseinen kauppa on Tampereen alueen surkein automarket, eikä juuri kukaan sinne kauempaa varta vasten mene.
Yule laski ulos toisessa laskussa. Noel vielä odottaa vuoroaan joulunimistä, on johdossa ekan kierroksen jälkeen.
En ole saanut lahjoja paketointiin. Vuodet vaihtuu, mutten vaan saa maagisesti paketointitaitoja. Menee samaan kategoriaan vaatteiden viikkaamisen kanssa. En tajua.
Joka vuosi on solid gameplan. Olen jopa katsonut videoita. Mutta aina paketti hajoaa ensimmäiseen aloitukseen.
Jos sitten ensi vuonna.
Paketointi on kyllä semipaha kun ei tule kuin muutama toisto vuoden välein.
Oma paketointiuran highlight on kummimuksun keppihevonen muutama vuosi sitten. Jumalauta se oli taidetta se.
Schwarz - Noel kärkikaksikko pujottelussa, eli musta joulu. Ei taida kuitenkaan osua tämä enne, tai sitten säässä tapahtuu viime hetken yllätyskäänne.
Tämän vuoksi olen siirtynyt käyttämään lahjakasseja. Ainakin Lidlistä sellaisia saa erittäin kohtuullisella hinnalla vrt. paketoimisyritysten aiheuttama stressi.
Vahva suositus näille.
Suosittelen niitä kauppojen auloissa näin joulun alla olevia paketointipalveluja. Näppäräsormisia nuoria jostain urheiluseurasta yleensä, tekevät siistimmän paketin kuin itse pystyisi ja kymmenesosassa ajasta. Maksun saa usein itse päättää, ja turha siinä on kitsastella kun menee hyvään tarkoitukseen ja säästää valtavasti omia voimia.
Nämä toimivat silloin, jos ostaa lahjan kaupasta sellaisena aikana, kun paketointipalveluja on tarjolla. Itse hankin lahjat hyvissä ajoin ja usein tilaan netistä, joten siksi näitä ei ole mahdollista hyödyntää.
Tänään alkoi mini joululoma (jollaista ei ole oikeastaan koskaan ollut aiemmin), kylmä olut, yhteisöpeli päättyi juuri voitokkaasti, jouluruuat ja -juustot tilattu etukäteen ja toimitetaan kotiin/noudetaan itse valmis setti. Huomenna saunan pesu edessä ja sitten onkin kaikki valmista.
Oikein hyvää joulua kaikille palstalaisille täältä “meirämmpualelta”
Oikein hyvää, rauhallista ja maistuvaa joulunaikaa kaikille palstatovereille! Ei tässä malta odottaa, että pääsee aattona äiteen joulupöydän ääreen. Porukalla sovittu, että lahjoja ei hommata. Läheisten seura ja kiireettömyys kaikille se paras lahja kerran vuodessa.
Onneks ei nykyään enää juuri lahjoja anneta, mutta vajaat 10 pakettia lähinnä omalle perheelle tuossa väänsin kasaan. Ihan hyvin se sujuu, kun on pienenä jo opetellut.
Yksi tarina joulupaketista:
Tänään kyllä harmitti tuo Suomen Posti. Sen palvelut ovat pudonneet ihan minimitasolle. Sain Omapostiin tiedon, että olin saanut paketin Kanadasta. Tullasin sen netissä ja hoidin Postin käsittelymaksun. Ohjeissa sanottiin, että muuta ei tarvitse tehdä. Joku viesti Omapostiin tai paperisena postilaatikkoon oli kai sitten tulossa.
Odottelin 2 viikkoa. Ei mitään tapahtunut. Laitoin lähetystunnuksella haun nettiin ja kas, paketti olikin noudettavissa Vehmaisista Postin tilapäisestä toimipisteestä Rasulankatu 7. Siis Hervannassahan ei enää ole mitään Postia. Vain niitä pakettiautomaatteja.
Oli muuten todella hyvin piilotettu pitkien tehdashallien joukkoon Vehmaisissa se pikkuruinen ovi, jonka kautta pääsi tuohon hakupisteeseen. Siellä pihamaalla tehdashallien välissä sukkuloi ihmisiä kyselemässä tuon hakupisteen sijaintia. Aivan maailmanlopun esitys postilaitokselta. Alueella oli muutama semmoinen asuntoesittelijöiden käyttämä kyltti, mutta niiden avulla oli mahdoton suunnistaa yhtään mihinkään.
Mun paketti taas siskolle Kanadaan toimitettiin 5 päivässä aivan hänen kotiovelleen. Lähti maanantaina täältä ja oli perjantaina Ottawassa. Ei tarvinnut maksaa mitään extroja. Itse sain pakettini noin kuukauden päästä sen saapumisesta maahan. Varsinkin vallinneessa lumimyräkässä ensivisiitti Vehmaisten noutopisteeseen oli “avartava”. Mitenkähän oli Siperiassa neuvostoaikaan…
No, tämä on nyt takanapäin Ei muuta kuin kohti iloista ja hyvää joulua!
Hervannassa on tällä hetkellä väliaikainen/tilapäinen Postin noutopiste Duossa - ei kuitenkaan siis mikään varsinainen toimipiste. Paketteja siihen ainakin tulee. Insinöörinkadun puolella on sisäänkäynti.
Hieman on ollut vaikeaa löytää joulufiilistä tänä vuonna ja ilman muita lapsia ei varmaan joulua tulisi. Mutta muiden lasten kanssa koristeltu kuusi ja piparitalo (jonka tekivät mummonsa kanssa eli äitini kanssa), jouluruuat ostettu ja talo koristeltu. Vielä kun saa paketit paketoitua, niin joulu voi huomenna tulla. Aamusta kinkku uuniin, niin on sitten vielä lämmintä kun pääsee jouluruuan kimppuun. Haudalla käynnistä tulee kyllä ihan täyttä persettä ja todella raskasta huomenna.
Joka tapauksessa kaikille hyvää joulua
Nyt se on virallisestikin alkanut.