Sitä hiukan ihmettelen miksi mun paketti ei tullut tuonne DUOn väliaikaiseen pisteeseen tai sitten Kaukajärvelle (!!!), jossa Hervannan täydellisemmät postipalvelut nyt pitäis olla.
Tässä kyllä kerran siellä DUOn pisteellä poikkesin, kun oli pari perinteistä joulukorttilähetystä Saksaan ja tiesin, ettei ne mene kotimaan joulupostimerkillä. Mutta eihän sieltä mitään lisämerkkejä saanut.
Liimailin sitten omasta taskusta kaivettuna muutamat kotimaan merkit lisää kuoriin todeten, ettei tänän nyt näin tulis toimia, mutta minkäs teet. Neidot ottivat kyllä kortit siitä heti haltuunsa eli laatikolle ei enää tarvinnut mennä. Ihan kohteliasta palvelua, mutta ilmeisesti heidän tehtävänsä oli vain auttaa postiautomaattiin tottumattomia.
Jos nyt vielä tarvitsee, niin R-kiskoista kai niitä postimerkkejä sentään saa. Ja jouluaikaan melkein mistä tahansa Tokmania myöten. Tuossakin vaan läheisellä R-kiskalla oli niin pitkä jono, että ajattelin kokeilla tuota väliaikaista toimipistettä.
Olisko niin, että Lindforsinkadun R-kioski on Hervannassa näissä asioissa paras paikka poiketa. Siellä ainakin on jotain tarjolla. Olisko jopa lähetyslaatikoita, joita olen tottunut käyttämään. En tiedä onko kukaan muu pyörinyt alueella esim. 90-luvulta asti. Silloin kyllä tietää miten radikaalisti postipalvelut ovat heikentyneet. Säästetään säästetään.
Kinkku sujautettu uuniin. Lautapelit kaivettu esiin. Myöhemmin vielä pipolätkät. Tästä se joulu alkaa.
Ottakaahan aikaa itsellenne ja läheisillenne. Muistakaa pysähtyä.
Hyvää joulua koko foorumille!
Ensimmäinen joulu meidän perheessä uudessa roolissa, isinä ja äitinä. Tänään vähän laatikoiden valmistusta ja rentoutumista, huomenna sitten perinteiset ohjelmat telkkarista, ihan vain kolmistaan oleilua ja maanantaina töihin.
Olen ehkä vähemmistössä mutta itse en todellakaan ole jouluihminen , jostain syystä mitä en tiedä edes .
En toki pilaa muiden joulua , kuvittelin kun omia lapsia niin samalla kuoriutuu uusi minä joulusta pitävä mutta ei kun ei .
Lahjoja ostellaan , jouluruokaa syödään sen 2 kertaa ja itselläni joulu kestää 24 h .
Hyvä puoli toki se että istun anoppilaan valmiiseen pöytään .
Voi sanoa että aina on ollut lahjoja , ruokaa pöydässä ja ihmisiä ympärillä mutta aina mieli maassa heidän puolesta joilla ei mitään .
Kaikesta huolimatta kaikille oikein Hyvää Joulua !
Vähän taitaa mennä luokkaan ”henkilökohtainen voi voi” kun päätin perinteitä kunnioittaen jättää ruokakaupassa käynnin ja viimeisten joululahjojen oston viimetinkaan. Kaupat aivan ammuttu täyteen ihmisiä.
Isossa kauppakeskuksessakin kun kulkee niin isoin ongelma ei ole se ihmisten paljous vaan se, että kaikki vaeltavat minne sattuu. Ei meinaa päästä eteenpäin ollenkaan kun ihmisten pysähtyy keskelle käytäviä jutustelemaan, jättää ostoskärryjä keskelle kulkuväylää eikä oikein huomioi meitä muita. Olen huomannut että enemmän nuorten ihmisten tapaista toimintaa. Mutta sekin on varmasti inhimillistä ja itsekin tulee syyllistyttyä tuohon tajuamattani joskus.
Joka tapauksessa kotiin selvitty, oli vain pakko päästä purkamaan Toivottavasti muillakin palstatovereilla on hommat aikataulussa. Hyvää ja rauhallista joulua kaikille
Rostenin Jurmo Saaristolaislimppu osoittautunut kovaksi vahvistukseksi joulupöytään. Tai no, joulupöytä ei vielä ole edes pystyssä ja limppua puolet syöty. Limppua tulee vedettyä yhden kerran vuodessa ja se on jouluna.
Haudoilla käyty, lumityöt tehty ja kun meillä aikatauluteknisistä syistä jouluruokailu on jo tänään niin nappailen vähän tsekkiläistä pilsneriä aperatiiviksi. Kohta kinkun kimppuun.
Aamu töissä,kotio kaupan kautta,kiukaassa uudet kivet,Tappara saunamittari paikallaan(saatu kesällä synttärilahjaksi mut odotti uusia kiuaskiviä ) ,kinkku uunis 39/72,tytöistä 2/3 kotona ja ny Poolin peli ja pari olutta!!!
Hö,rouva löysi jostain imurin!!!
Bannit elokuusta asti kärsitty (vitsit siis vitsailtu…) ja meikä on taas palstoilla.
Meillä kuusi sisällä, kinkku paistettu, kalat savustettu ja muutenkin kaikki yllättävän rauhallista aatonaattona…
Huomenna meinattiin mennä joulurauhan julistukseen mutta ei kuitenkaan huvita lähteä etsimään parkkipaikkaa ja ryysimään 15000 joukkoon. Viime vuonnahan olin siellä kuoron mukana hoilaamassa. Appivanhemmat ja juniori tulevat meille syömään, junnu jäänee yöksi.
Kohta saunaan ja sen jälkeen jonkun hyvän leffan pariin.
Rauhallista joulua kaikille, ketään ei jätetä yksin.
Tunti sitten kävin Kangasalan prismassa tekeen viimeiset hankinnat ja tokmannilta vichyä, oli jo aika rauhallista molemmissa. Nyt vielä lumityöt ja sauna sekä kinkku uuniin.
Meillä frouva tekee saaristolaisleivän. On todella hyvää. Kinkkua päälle niin avot!! Viedään sukulaisille kukkasen lisukkeena joulumuistamisena. Kummisetäni sanoo aina että nyt voi joulu alkaa kun on leipä käsissä.
Väkästelkää tuohon saaristoleivän päälle ”toast sgagen” niin ollaan aika lähellä täydellistä leipää, omasta mielestäni. Joulun tarjottavista löytyy monesti tarpeita sgagenin tekoon.
Jouluaattoon herätty 🫶🏼
Nyt sitten kahdeksalta Helsingistä nokka kohti Tamperetta, moikkaamaan vaaria ja käymään mummon haudalla. Illaksi takaisin pk-seudulle illallispöytään äitin, siskon ja siskonpojan kanssa.
Huomenna sitten koko päivä nojatuolia, kinkkuleipiä, suklaata ja punaviiniä. Ehkä vähän munatotia.