Täällä mennään nukkumaan. Yötöissä menee tämä joulu, eikä oikeastaan edes haittaa. Talo tarjoo kait yövuorollekin jonkun jouluaterian, ja työporukan kesken pidetään vielä nyyttärit, niin ei tartte nälkää nähdä.
Joulupukin kuumalinjassa eka soittaja lauloi Käärijän Cha Cha Cha:n, ei mitään joululauluja. Arvostan
Jouluaatto alkaa työmaalla. Riisipuuro kehittymään ja sohvalle lokoisasti. Päivän ohjelmassa : Sauna, haudalla käynti, pipareiden koristelu, joulupukin käyntiä. Työpäivän jälkeen kotiin varmaan tekemään lumityöt
Laittelen kans riisipuuroa tulille, 50kg ensin ja sitten menekin mukaan lisää.
Lumityöt tehty, kinkku otettu uunista ja kuumalinja pyörii. Hyvää Joulua kaikille tasapuolisesti!
Paa lisää vaan. 50 menee lämmitellessä. Onko rusinasoppaa kyytipojaksi?
Kinkku otettu uunista, ohrapuuro leivinuunista ja kummatkin hyviksi todettu. Nyt ulos tekemään lumityöt, ruokkimaan ja kuivittamaan kotieläimet ja joulurauhan julistuksen jälkeen laskeutuu tälle mäelle hiljaisuus.
Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille palstalaisille
Mainiota joulua koko palstan väki! Isäntä valvoi aamuviiteen valvomassa kinkkua (tehtiin ulkona kamadolla) ja minä olen nyt noussut keitteleen riisipuuroa. Itse en voi mitään puuroa sietää, mutta näin jouluisin keittelen kyllä perheelle.
Me ollaan jo monta vuotta sitten tehty päätös pysyä aatto kotona. Meille tulee vuorovuosin sukua minun ja mieheni puolelta. Tänä vuonna minun vanhemmat ja siskoni perhe. Sitä ennen katsotaan joulupukin kuumaalinjaa ja käydään saunassa. Vieraiden kanssa syödään hyvin ja jaetaan lahjat. Meidän perheessä niitä on perinteisesti ollut paljon. Äitiäni olen vähän hillinnyt, että pitää olla tarpeellista ja toivottua. Aikuistenkin kesken vaihdetaan lahjoja, miehen kanssa kyllä jotakin arkeen tarpeellista, jota muutenkin hankittaisiin. Lahjojen paketoinnissa pääsen oikein kunnolla joulufiilikseen.
Tänä vuonna olin juuri 2 viikkoa kipeänä ja joulufiilis oli kateissa ja valmistelut vaiheessa. Onneksi lahjat oli hankittu, niin muun ehti kyllä heti tervehdyttyäkin.
Joulu on ihana ja odotan yhteistä oloa ja iloa jo innolla. Vanhempi lapsi ei meinannut saada unta illalla ja heräsi aamulla aikaisin. Mutta sehän kuuluu asiaan!
Jouluun herätty joulun ihmeen saattelemana. Itsenäisyyspäivästä lähtien meni neljä päivää kuumeessa. Nyt sitten 21. päivän iltana iski joku toinen viirus ja nosti nuhakuumeen. Mutta. Äsken heräsin ja mittari näytti 36,0. Myöhäisinkin joululahjatoive taisi siis toteutua
P.s. Tämä on myös ensimmäinen joulu anoppilassa/appilassa. Kaikkea ihan kreisiä täällä, esim. laatikoita syötiin eilen (!) lämpimän kinkun (!) kanssa eikä laatikoita ole enää luvassa. Tänään anopilla ei ole mitään “perinteisiä” jouluruokia luvassa, vaan ilmeisesti kalasetti + jälkiruoka. Joulupäivästä en tiedä mutta silloin saa appiukolla ainakin kylmää kinkkua. Luultavasti kalaa muuten.
No, onneksi ( ) lähdetään välipäivinä omille porukoille, niin siellä on varmaan vielä kaikenlaista jouluhyvää jäljellä.
Vaikka itsellä ehkä jopa kalatarjoiluihin on painottunut tuo joulupöydän ruokien mieluisuus viime vuosina.
Melko hieno hetki oli herätä aamuun, kun lasten tuttu puheen raplatus ja nauru kuuluu taustalta. Kissa tempuillaan herättänyt porukan aamu touhuillaan.
Muksut ovat asustelleet omillaan jo jonkin aikaa ja tulevat aina kotiin joulunviettoon. Mukana ovat myös ”siipat” ja yksi terhakas 90 kymppinen vaari, hyvä kokoonpano.
Rauhallista joulua kaikille!
@Mustis Tuuppa nyt kertomaan meille, miten tehään kunnon riisipuuro koko porukalle ja siihen kyytipoijaksi 20 l sekametelisoppaa.
Eikös se niin ollut, että kuusen alle on luvattu jatkosopimuspaketti?
Tappara lähti tähän kauteen toteuttamaan historiallista muutosprosessia - niin isoa, että epäonnistuminen näytti todennäköisemmältä vaihtoehdolta. Nyt plakkarissa on “joulun mestaruus”, uudistunut pelityyli, viihdyttävä tapahtuma, korkein yleisömäärä, parantunut mediapeli someissa, kehittynyt fanituotevalikoima, eikä oikeastaan yhtään hutikutia joukkueen rakentamisessa. Välillä tuntuu ettemme arvosta organisaation tekemistä riittävästi.
Hyvää joulua ja paljon paketteja koko Tapparan / Tamhockey Oy:n väelle, konttorista kaukaloon ja sen laidalle!
Ottakaahan pari päivää ansaittua happea ja sitten taas hiomaan kirvestä kevään peleihin. Hyvän syksyn jäljiltä odotukset ja vaatimustaso ovat tapissa
En oikein ole niin kauheasti puuron perään, joten joulupuuron keittämisen olen ulkoistanut äitimuorin hommaksi. Mutta kyllä siihen useampi litra punaista maitoa häviää, kun hän sitä tuolla parasta aikaa keittiössä keittää
Ei kai missään näin luvattu? Luvattiin jakaa joululahjoja pelissä. Mutta katsellaan tuleeko.
Jos jotain risoo yhtä paljon kuin minua kun Joulupukkia ja noitarumpua ei enää tule niin Yle Areenasta näkee!
Luulen että se jatkosopimus oli Randelinin loppukauden sopimus. Mitä siinä twiitissä siis käsiteltiin.
Toki elättelen toiveita huomiselle Halloranin videolle että Mikki tulee videolle jatkolappu kourassa ja vähän repäseekin sitä vahingossa. Tietäjät tietää.
Hyvää ja rauhallista joulua kaikki!
Olin näkevinäni lahjatoive kyselyn X:ssa, mutta se saattoi muuten olla jo vanha juttu (Randelin). Noh, tulee mitä tulee.
Lumiukko katsottu, ja nyt seurataan sitä ainoaa kertaa vuodessa, kun Turusta on jotain hyötyä.
Hyvää ja rauhallista joulua palstan väki!