Lukon David Nemecekin taklaus Ässien Otto Kivenmäkeen 29.02.2020

Ja oliko heti seuraava peli kun Benn ajettiin pihalle

On muuten vähintään yhtä turhauttavaa lukea näitä kommentteja, jossa taklattavalla ei ole mitään vastuuta.

4 tykkäystä

Ikalta ihan hyviä huomioita aiheesta. Tuo on kyllä taivaan tosi, että mikäli liigassa aletaan liikaa karsimaan taklauksia niin pelaajien saanti tähän sarjaan vaikeutuu, sekä tietty niille nuorille ei tule olemaan helppoa päästä/ soveltua Pohjois-Amerikan peliin, jos täällä saa neppailla rauhassa.

Turha kommentti, en ottanut kantaa taklattavan vastuuseen, sillä ei sellaista ei ole säännöissä määritelty!

2 tykkäystä

“turhauttaa kommentit jossa vastuuta siirretään taklatuille”
Mihin tällä sitten viittaat, jos et taklattavan vastuuseen?

Kyllä on määritelty. Jos kiekollinen pelaaja lähestyy taklaajaansa pää alhaalla tai pelaajalla on normaaliin peli tilanteeseen kuuluva asento, ei päähän kohdistuvaa taklausta tuomita, mikäli taklausta ei tehostetta ylöspäin mm. suuntautuvalla voimalla. Näin sanoo virallinen sääntökirja.

Jääkiekko on kontaktilaji, jossa pelaajan tulisi suojata itseään vammoilta. Harva kai haluaa kenenkään loukkaantuvan. Oma mielipiteeni on, että liian paljon loukkaantumisia on tapahtunut, koska taklattu pelaaja ei odota taklausta.

1 tykkäys

Jos näin on, niin sitten on mennyt kyllä jääkiekko erikoiseksi lajiksi.

4 tykkäystä

Ei ole mennyt, vaan näin juuri se on aina ollut. Tuo edellinen lause on niin kovin helppo saivartaa väärinymmärretyksi, mutta pohjimmiltaan se tarkoittaa pelaajan valmiutta vastaanottaa kontakteja.

1 tykkäys

Taidat lukea tekstin kuin piru Raamattua ja lisäksi tahallisesti väärin ymmärtää.

Rautalangasta väännettynä. Kiekollisen pelaajan on oltava valmiina siihen, että häntä saatetaan taklata. Taklaus on otettava vastaan, tai olet vaarassa loukkaantua. Ei kiekollinen pelaaja voi neppailla laidan vieressä ja olettaa, että hänellä olisi jokin alue, minkä sisään kukaan ei tule.

Luin niinkuin asian kirjoitit. Ymmärsin asian niinkuin kirjoitit.
Pohjimmiltaan jääkiekko on laji missä koitetaan tehdä maalia tai estää maalintekoa. Jos estät maalintekoa väärin, niin silloin saa rangaistuksen. Ei tuonne kentälle kenenkään pidä lähteä pelkäämään sitä, että toinen pelaa peliä väärin. Ja tässä ko. tilanteessa peliä pelasi väärin tasan tarkkaan yksi pelaaja ja se pelaaja ei ollut Kivenmäki. Ihan sama mitä väitätte.

9 tykkäystä

Nemecik kertoo omia näkemyksiään tilanteesta.

Muutama lainaus

– Olin melko varma, että Kivenmäki näki minut. Hän hukkasi kuitenkin kiekon kriittisellä hetkellä, jolloin hänen katseensa oli alhaalla eikä hän siksi tainnut osata odottaa taklaustani.

– Olen isokokoinen, selvästi Kivenmäkeäkin isompi, ja taklaan kovaa. En ole ylpeä tapahtuneesta, mutta en todellakaan ”metsästänyt” Ottoa vahingoittamismielessä. Se ei kuulu pelityyliini

– Kun katsoo minun ja Oton luistelulinjoja ja -nopeuksia, on vaikea nähdä, miten tilanteelta oltaisiin vältytty. Jos olisinkin alkanut väistämään kontaktia, olisinko osunut vielä pahemmin Kivenmäkeen

4 tykkäystä

Nemecek näki, että Kivenmäki hukkasi kiekon, mutta ei ehtinyt väistää? Vaikea myöskään keksiä, että miten Nemecek olisi voinut enää pahemmin osua Kivenmäkeen.

Haiskahtaa aika vahvasti selittelyltä… Tai no, pelkkää selittelyähän tuo on.

3 tykkäystä

Hienosti hoiti Virta ensin pressin ja perään Nemecek oman osansa. :+1:

Hyvin se Johtaja Virran Dream Team pr-puolta hoitaa.

Tuskinpa siinä tilanteessa on ehtinyt nähdä että Kivenmäen katse laskee kiekkoon. En ainakaan niin ymmärtänyt tota kommenttia. Ei kai tossa tilanteessa voi paljon muuta kun selitellä, monen sattuman summa toi taklaus. Tälläset tilanteet ei kuitenkaan tule varmaan ikinä loppumaan niin kauan kun taklata saa.

2 tykkäystä

Nyt vähän jäitä hattuu, hei. Luonnollisesti Nemecek on tässä vaiheessa nähnyt tilanteen videolta ja tottakai hän vetoaa Kivenmäen heikoon taklauksen vastaanottamiseen.

Päätöksen pelata kroppaa hän on tehnyt jo paljon aikaisemmin.

3 tykkäystä

Tottakai on nähnyt videot…Älä nyt minua tyhmänä pidä.

Ainoa minkä suhteen ehkä minun pitäisi pistää “jäitä hattuun” on tuo taklattavan vastuu keskustelu, mutta valitettavasti tuo keskustelu on mielestäni aivan järjetöntä. Varsinkin tämän taklauksen jäljiltä.

“Päätöksen pelata kroppaa”… Ei sitten onnistunut. Tai no, onhan pääkin osa kroppaa…

3 tykkäystä

Väität siis että hän tarkoituksellisesti kohdisti taklauksensa Kivenmäen päähän?

No en. Olenko jossain näin kirjoittanut?

Ehkä sinun nyt pitäisi ottaa vuorostasi ne samat jäät hattuun joita tarjosit minulle?

Käytössä olet sanonut, koska näet tässä vain Nemecekin virheen, joka oli luokkaa 30cm.

Yksittäinen jääkiekkopeli on täynnä tuon mittaluokan virheitä. Nyt sellainen tuli erittäin kovaa taklausta suorittaessa. Puhtaallakin osumalla Kivenmäki olisi lentänyt kuin räsynukke.

5 tykkäystä

Sovitaanko nyt, että et kirjoita minun juttuja väärin?
En ole kertaakaan väittänyt, että Nemecek tahallaan olisi taklannut Kivenmäkeä päähän. Jos olen näin väittänyt, niin näytä se todeksi äläkä laita sanoja minun kirjoituksiini.

Se mistä olen samaa mieltä on se, että en näe tässä vain Nemecekin virhettä. Ja näistä syistä me ei eilen vaihdettiin ajatuksia toisessa ketjussa. Haluatko, että kertaan ne tähän ketjuun?