Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa

Jotkut vaan näkevät mörköjä joka asiassa, tai ainakin yrittävät nähdä. :rofl:

5 tykkäystä

47 on videopelistä tuttu Hitman ainakin minulle!

1 tykkäys

81 taitaa viitata Helvetin enkeleihin, aakkosten kahdeksas kirjain H ja ensimmäinen kirjain A → HA → Hells angels. Käyttävät tuota siis itsekin. 18 viittaa samalla logiikalla tietyssä kontekstissa Adolf Hitleriin, esim. Combat 18 tapauksessa. Luku 13 ei sano mulle mitään, mutta esim. luku 14 viittaa tietyissä yhteyksissä 14 sanaan, ja tuota näkee yleensä yhdessä 88:n kanssa muodossa 1488 tai 14/88. Ja nämä siis ko. tahojen ihan itse viljelemiä “koodeja”, ei ole kyse pelkästään siitä jotkut näkee tai haluais nähdä mörköjä kaikkialla.

Eipä noista numeroista tavan tallaajan kannata ressiä ottaa, harvoin kai sitä tulee vastaan tilanteita missä niistä jotain seuraamuksia tulis. Ihan huoletta voit kertoa syntymävuodekses -88 jos olet silloin syntynyt, jne. Toisaalta sitten jos menet Bandidosin kerhotalolle Support 81 paidassa niin voi olla selittelemistä, enkä minä ainakaan usko jos huutelet 14/88 slogania ympäriinsä ja väität vaan olevas kova Pekka Jormakan ja Kyle Platzerin fani. Asiayhteyshän siinä usein on oleellista.

6 tykkäystä

Jep. En jaksa uskoa että esim Peltolan Jukia yhdistetään Helvetin Enkeleihin. :rofl:
Mahtaako itsekään tietää tuota numeroiden yhteyttä?

2 tykkäystä

Kiitoksia sivistämisestä. Sitä jää tällaisia yhteyksiä ihmettelemään jo yksin siitä syystä, ettei nuo äärijutut kiinnosta pätkääkään. Tällaisella taviksella on ihan riittävästi sisältöä elämässä muutenkin.

7 tykkäystä

Meillä vanhan pelaajapumpun vitsinä on ollut -88 Galgaryyn jo ennen olympialaisia. Eikä ollut pienintäkään havaintoa että tämän voisi ymmärtää väärin.

Ei joka yhteydestä kannata hakea sitä ihottavinta vaihtoehtoa. Eikä ollut sulle Tartsa tarkoitettu tämä purkaus.

3 tykkäystä

Yllättävää että kukaan ei ole vielä yhdistänyt Fordin omistajia natseiksi. :rofl:
Historian tietäjät tietää. :wink:

4 tykkäystä

Volkswageneilla on hieman selkeämpi yhteys!

2 tykkäystä

Vanhana Kuplan omistajana tätä tuli usein mietittyä

1 tykkäys

Kuulin jopa väitteen, että Hitler-tervehdys olisi peräisin volkkarista: pakkasella autossa meinaa kädet jäätyä ja ainoa paikka mistä hieman tulee lämpöä, on etupaneelin keskellä oleva tuulilasin puhaltimen aukko, josta tulee “lehmän henkäys”. Siihen kuskin oikea käsi juuri yltää.

6 tykkäystä

Sama käsiliike niin saa kuplan katolta lumet veks

2 tykkäystä

Pahus, jäin itselleni kiinni, olen siis kertonut tarinaa Theseuksen laivasta, tietämättä mikä se edes on, sivistymätön moukka siis.

Theseuksen laiva – Wikipedia

Isoisän kirves

”Isoisäni kirves” on alkuperältään tuntematon anekdootti, jossa työkalu on ”yhä edelleen isoisäni kirves”, vaikka siitä on vaihdettu sekä terä että varsi, kummatkin mahdollisesti useaan kertaan. Robert Gravesin teoksessa The Golden Fleece (1945) anekdootti on muodossa:

»Kuten sanonta kuuluu: ”Tämä on isoisäni kirves: isäni asensi siihen uuden varren, ja minä olen asentanut siihen uuden terän.”[4]»

3 tykkäystä

Kyllä Röönporilla on vetovoimaa kun tuntuu Ruotsista löytyvän pelaajia Tapparaankin eikä pelkästään Sporttiin. :thinking:

Jos Tapparassa on pelannut 20 ruotsalaista ennen tätä kautta niin määrähän on kasvanut tällä kaudella prosentuaalisesti aika paljon.

Vielä kun Röönpori naaraisi ruotsalaisen maalivahdin niin olisi sekin historian ensimmäinen.

Sen jälkeen ei enää muuta puuttuisikaan kuin Kalle-Kustaa ja Sylvia aitiosta. :rofl: :rofl:

7 tykkäystä

Osuva kirjoitus ainakin näin 70-luvulla syntyneen silmin tarkasteltuna.

10 tykkäystä

Ihan heti ei uskois tätä!!
Jäänyt bussin huoltoluukku auki

1 tykkäys

Aurinko paistaa siniseltä, liki pilvettömältä taivaalta, viljapelto loistaa vihreällä oraalla…

5 tykkäystä

Jösses kun on ruma!!!

Tutkijat onnistuivat ensimmäistä kertaa kuvaamaan ”mustana merihirviönä” tunnetun kalalajin kyhmylyhtykrotin edustajan Teneriffan edustalla. Syvänmeren pimeydessä tavallisesti piileskelevä kala on erittäin harvinainen näky lähellä pintavesiä.

Iltalehteen alta.

Syvänmeren hirviö napattiin ensimmäistä kertaa ikinä kuviin.

4 tykkäystä

Hämmästyttää kovasti se, että iso leivinpaperi on harvinaisuus kaupoissa. Uskoisin, että nykyisin iso osa uuneista on 60cm ja silti isoja leivinpaperiarkkeja on tarjolla vähän.
Pikku kaupoissa tuskin ollenkaan ja isoissa yleensä vain yhtä laatua. Peruskokoa löytyu sitten useampaa laatua.

1 tykkäys

Onko näin että 60cm uuni olisi noin yleinen? Omassa lähipiirissä ei ainakaan kenelläkään ole tuollaista.

Ja miksi ei käy rulla?

1 tykkäys

No ei mulla mitään tilasroja ole, mutta pääasiassa uudet 3-5h asunnot taitaa olla 60cm uunilla.
Arkissa viehättää helppous ja siksi tämä ihmetys.

1 tykkäys