En tiedä, ollaanko täällä paremmin asian ytimessä, mutta tuolla mennään ainakin kohta offtopiciin.
Itse olen kuullut tällaista tarinaa, että hidas veto patjan sivuun pienestä kulmasta on todella veemäinen maalivahdeille. Itse olen sen verran ollut jäällä talvisin maalivahtina, että itsellä on ainakin löytynyt heikkouksia ihan riittävästi
Edit:
maalivahtipeli on muutenkin todella teknistä tänä päivänä ja yksi iso asia edelleen on se, että pienellä veskarilla on vähän eri ongelmat kuin isolla. Siinä, missä isot veskarit ottavat ihan sijoittumalla tietyt kulmat pois niin pienempien veskarien on pakko haastaa enemmän maaliltaan ulos. Jos yleisesti ajatellaan maalivahteja niin kyllä noilla pienikokoisilla on varmasti aika lailla samanlaisia haasteita kaikilla. Sitten tietysti erikseen tulee vielä se kehonhallinta ja liikkuvuus, jotka Heljangolla on esim. huippuluokkaa ja näkee aivan kaikesta, että oikeasti on.
Vertailuksi voi napata vaikka HPK:sta semmosen veskarin kuin Antti Karjalainen, jolla on isoja ongelmia pitää asentoa sivuttaisliikkeessä ja torjunta hajoaa liikaa.