Maamme-laulu ja muut laulut ennen pelejä

Onko jollain tietoa miksi ipan peleissä ei Maamme laulua ennen peliä ole ollenkaan?

Perinteisestihän tuota alunperin veisattiin vain finaalipelien alussa. Nykyään jotkut jo semifinaalien. Joskus joissakin puolivälieräpeleissäkin on ollut, mutta pääsääntöisesti onneksi ei. Juhlava tapa ja laulu, joka ei saa kärsiä inflaatioo kun joka pelissä renkutettaisi. Voisihan pelin alussa tässä tilanteessa joku muukin biisi toimia. Kuosmasen Sakari on hyvin Finlandiaa vetänyt ennen pelejä joskus. Nyt, kun Euroopassa on sota Porilaisten marssikin toimisi oikeilla esittäjillä.

Pakkovoitto tänään. Back-to-back tilastot Ipalla kaameet. Tänään tulee kuitenkin kuitti eilisestä.

Välierän ja finaalin ensimmäisessä kotipelissä maamme laulu, muuten ei. Siinä oma toive

4 tykkäystä

Öö, mitä, milloin? Se on laulettu kierroksesta riippumatta ennen jokaista pudotuspeliottelua niin kauan kuin muistan. Kuvittelin että se olisi pakollinen osa protokollaa, mutta selvästi ei ole. Ipalle :+1: oikean suunnan näyttämisestä tässä asiassa.

3 tykkäystä

Mielestäni Suomen seuratuimman lajin pääsarjan pudotuspelit ovat niin arvokkaita ja hienoja tilaisuuksia, että niihin sopii Maamme-laulu, ihan jokaiseen. Mutta makukysymyksiä tietysti.

2 tykkäystä

Typerä jenkeistä kopioitu tapa pudotuspelien alkuun. Ei mielestäni mitään syytä laulaa ennen finaaleja, ei sovi kulttuuriin.

9 tykkäystä

Hieno perinne ja ihan kannatettava. Kunhan vaan kaikki fanikama touhuilut jätetään laulajalta pois ja kunnioitetaan kappaletta.

2 tykkäystä

Tähän maailman aikaan ei voi Maamme-laulua liikaa soittaa. Sopii paremmin ku Finlandia mun mielestä.

5 tykkäystä

Maamme-laulun voi aina kajauttaa, kun siltä tuntuu.

1 tykkäys

Ja sen olen pannut Areenalla merkille että voisi myös katsojat riisua sen pipon/lippiksen laulun ajaksi pois!

9 tykkäystä

Pieni asia, mutta minulle suuri…

Ehdottomasti tämä pitäisi olla itsestään selvyys.

Minulta mennyt aivan ohi, että Jonne Aaron pronssiottelussa vetänyt Maamme-laulun vihkoon. Ihme ettei mitään juttua missään lehdissä ollut tai sitten ei ole vain osunut silmään. Olipa nolo :face_with_thermometer:

1 tykkäys

Hyvin se meni.
Vähän vain jännitti liikaa.

Totta puhuen meni se aika vihkoon.

3 tykkäystä

Vaikea oli hetkessä sanoa oliko tahallinen vai vahinko, mutta ainakin piristi minua.

Kattelin poikieni kanssa ja ite en edes heti tajunnut, kunnes ekaluokkalainen totes, että toihan lauloi ton ihan väärin :grimacing::see_no_evil: ensin mietin, että oliko vaan tarkotuksella pieni “twisti” mutta eipä noita kai tapana ole soveltaa.

Maamme ja muut arvokkaat kappaleet ovat sellaisia, joita ei todellakaan sovelleta väärillä sanajärjestyksillä virallisissa tilaisuuksissa. Jos soveltaa tarkoituksella, niin ei ymmärrä asian arvokkuutta. Jos taas vahingossa lauloi väärin, niin eipä ole ensimmäinen, mutta näin kokeneelta esiintyjältä harvinaista.

10 tykkäystä

Kertoka nyt miten se sovelsi :smile:

Jos nyt oikein muistan niin ”pohjoinen” ja ”isien” vaihtoivat päikseen paikkaa. Mutta voi olla, että muistan väärin, kuten Jonnekin.

3 tykkäystä