Isompi, kauniimpi ja menestyneempi. Tämähän nyt oli sanomattakin selvää ![]()
Eikös tämä ole vain ja ainoastaan kehu? Täällä vaaditaan tekoja juhlapuheiden sijasta, kun taas IFK:ssa on pitkään riittänyt, että edarin jätkät höpisevät laadukkaasta arjesta ja tavoitteesta olla eurooppalainen suurseura. Toki IFK:n kannalta on toivottavaa, että asiaan on tullut nyt muutos.
Millään päävalmentajan pallilla ei ole niin kuumat paikat kuin Nordiksella. Resurssit ja markkina-alue aivan omaa luokkaansa, median huomiosta puhumattakaan. OJ lähti päällikkönä ja messiaana, kyyti tulee olemaan kylmää mikäli homma ei menekään kuin amerikkalaisessa elokuvassa.
Vastahan siellä sai Peltonen olla useamman vuoden aika keskinkertaisin tuloksin.
Mutta hiilet varpaiden alla olivat kuumat, ilman absoluuttista legendastatusta lähtö olisi voinut tulla hieman aiemmin.
Väitän että Tapparasta olisi saanut lähteä ihan viimeistään kolmannen kauden jälkeen.
Kyllä Tampereella paine on ihan yhtä kovaa nykyään mitä Helsingissä. Ellei kovempaa.
Kyllähän OJ vähän pehmoisia puheli. Tietää itsekin et Hifk ja Ipa on ne joukkueet tällä hetkellä liigassa joilla on ylivoimaiset menestyspaineet. Tapparalla juuri tripla mestaruusputki takana, jollaista tuskin liigassa enää nähdään, niin eihän ne menestyspaineet nyt voi olla samanlaiset kuin Hesassa ja naapurilla.
Vanhan kertaamista, ei mitään uutta auringon alla.
Joitain nostoja:
– Halusin jonkun, jolla on päävalmentajakokemusta, koska haluan tulla hieman haastetuksi. Karlsson oli todella halukas tähän paikkaan.
Tapparan uuden seurajohdon kanssa Grönborg kertoo käyneensä joitakin keskusteluja tulevaisuudesta.
– Olemme käyneet alustavia keskusteluita ja ottaneet tuntumaa toistemme ajatuksista. Mutta Tapparassa on vaihtunut moni ihminen, joten meidän pitää istua alas ja puhua seuran visiosta. Ja siitä, olenko minä oikea ihminen siihen visioon. Oli se mikä tahansa.
– Mutta haluan sanoa, että olen erittäin ylpeä saadessani olla osa suomalaista kiekkoyhteisöä. Olen minä täällä myös ensi vuonna tai en, suomalaisilla on uskomattoman hieno kiekkokulttuuri ja olen vaikuttunut siitä, Grönborg sanoo.
Negan kautta. Lempäälän huono jää siis aiheena.
Vastaava otsikointi toisessa iltapäivälehdessä
Aki Linnanahde: Antaako Tappara ekana monoa? Kumpi Manchesterin joukkue lähtee nousuun?
Kerron mitkä Liigajengit antavat todennäköisimmin potkut päävalmentajille. Kerron myös miksi kamerat pitää olla pukukopissa. Katsaus myös Valioliigaan ja Veikkausliigaan.
Varmaan reilumpi olisi kertoa täällä mikä se Akin mielipide on, eikä jakaa klikkiotsikoiden kanssa videoita ![]()
Koskas Linnanahde on alkanut jääkiekkoasiantuntijaksi ?
Viimeistään 2018. Otti sen kauden loputtua Kärppä-tatuoinnin.
Grönborg ja Virtanen.
Onko mies siis syy Kärppien alakuloon? Nolla mestaruut since tatuointi, hei!
Itse asiassa Akilla ei ole mielipidettä. Hän ei sano kuka tulee saamaan ensimmäisenä potkut.
Hän vain spekuloi ja Tapparasta hän mainitsee että:
Kyllähän Tappara ja Rikard Grönborg on erittäin hyvä vaihtoehto 1. potkujen saajaksi
Mä kyllä vähän nautin noista potkupuheista jo ennen kauden alkua. Ainakin itselläni on kova luotto, että noihin paskapuheisiin saa keväällä palata ihan hyvällä mielellä.
Tätä todella toivotaan.
Mutta taitaa myös vedonlyöntimarkkinakin tarjoilla Grönborgille pienimpiä kertoimia ensimmäisenä potkut saavana valmentajana Liigassa.
Kun katsotaan viime kauden otteita ja sopimustilannetta, niin kyllä sille on olemassa katetta miksi näin ajatellaan.
Mutta voihan homma mennä upeastikin.
Kyllähän tällä hetkellä Grönborgin potkut oltava kaukaiset. En ymmärrä alkuunkaan Tapparan johtoa, jos potkut tulisi alkukaudesta. Nyt siellä toki olisi päävalmentajaksi kykenevä kakkosvalmentaja, mutta todella vahvasti epäilen, ettei ole tullut tänne syömään Grönborgia edeltään. Toivottavasti hyvin mennessä väärin ennakoineet pystyvät myöntämään olleensa väärässä.
Eikä keksitä Henkan tuoneen Tapolan opit koppiin.