Mikko "Mikki" Leinonen – Tapparan toimitusjohtaja 1993-1996, 1999-2019

5 posts were merged into an existing topic: Liigan pelaajamarkkinat (strategiat ja trendit)

Tämä kuva pitää tähän ketjuun arkistoida. Punainen Titan ja kaikkea:

46 tykkäystä

Alkaa Aron eli wikipedian mukaan stepin aikakausi, toivottavasti steppi on vielä pykälä ylöspäin. Minulle Leinonen edustaa sitä aidointa Tapparaa, vaatimatonta mutta tuloksellista ja päämäärätietoista tekemistä. Iso :orange_heart: Mikille

23 tykkäystä

Kyllähän mä miestä oon arvostanut pitkään. Mut ny viimeisen viikon aikana mitä oon juttuja lukenut miehestä,niin mikä on arvostuksesta seuraava mitä voisi käyttää? Kiitos Mikki!

5 tykkäystä

Jumaloit ja rakastat Mikkiä? Niin ainakin minä teen. Mahtava mies! Herra on kyllä rakentanut perustan sille missä nykyään mennään ja saanut varmasti monen nuoren kääntymään intohimoiseksi Tappara faniksi :+1: Missä mentäisiinkään ilman tätä viiksekästä pelastajaa.

5 tykkäystä

Hieno mies mutta kyllä on luonteessa karheuttakin, ihan sieltä ytimestä kuultuna. Ja Ville Niemisen kanssa Mikillä taisi useammankin kerran olla napit vastakkain.

Eipä tainnu Villekään olla helpoimmasta päästä?

5 tykkäystä

Pasi Petriläinen varmaan se pahin “piru” ollu pelaajista.

Niinkö? Onko esimerkkejä?

Sehän teki pitemmän sopimuksen kun palas Tapparaan, mutta jossain vaiheessa meni sukset ristiin. Leinonen ja valmennus ei antanu Petriläisen enää pelata, mutta ei suostuttu sopimuksen purkuunkaan että olis muualle päässy. Jossain lehdessä Petriläinen kommentoitti tilannetta että mikäs tässä käydä pilkillä päivät pitkä kun Tappara maksaa palkkaa kokoajan.

1 tykkäys

Minusta siinä kävi niin että Mäntylä ajoi vain ohi. Muistaakseni Petriläinen loukkaantui ja Mäntylä pelasi sen ajan niin hyvin ettei kukaan olisi kehdannut enään tiputtaa junnuihin. Petrilänen ei omasta mielestäni silloin enään ollut kauhean hyvä.

1 tykkäys

Ok… Voi olla, voi olla. Mutta jokuhan siinä oli ettei muualle päästetty ja pelaankaan ei päässy. Lehdessä Passo sitä kuitenkin ihmetteli julkisesti.

En tiedä siitä ettei päästetty mihinkään, mutta taso ei vain enään riittänyt mielestäni Tapparan pakistoon.

1 tykkäys

Mitä ihmettä tee höpötätte täällä? Ei päästetty muualle? Johan se pelasi TPS:ssä ja Ilveksessäkin sen jälkeen kun 2000(?) Tuukka meni kirkkaasti ohi. Hauskin muistikuva on siitä oman vaijtoaition edessä pyörimisestä, taisi tulla malli kun hukkasi kiekon siinä about alimpana. Ruotsissakin kävi sen jälkeen, mutta yhtä pihalla oli kaikkialla, niin lopuksi meni hokkarit naulan Mestiksen kautta.

Tottakai ihmissuhteissa tulee huteja ja täysosumia, mutta JR on täysosumana ollut lottovoitto Mikille. Kaikkea parasta Leinoselle eläkkeelle. Top 1 toimareita liigassa, ainakin itelle. :wink:

1 tykkäys

Kesken sopimuksen kun peliaikaa ei enää tullu.

Edit.

Kausi olis siis 2004-05.
Nyt kun koitin juttua availla googlen kautta, niin ilmeisesti muistini ei tarkka oo (taaskaan) ollu. Sopimuksen pituudesta en olekkaan milläänlailla varma, siis oliko kuinka pitkä? Mutta sen lienen muistavani oikein että ei sopimusta jostain syystä heti purettu vaikka ei edes harjotuksiin Passo päässy.
Toki oon kokoajan tarkottanu ettei nyt Passon uraa lopetettu sentään pitämällä vankina sopimuksellaan, mut ei heti purettukaan vaikka Petriläisellä haluja olis ollukkin.

Ja toi aikasemmin mainittemani pilkillä käynti juttu on oltava jotenkuten oikein koska en kää nyt voi muistaakkaan jostain Petriläisestä omia uutisia :thinking:

Jos nyt muistan täysin väärin, mitä kyllä epäilen :grin: niin se ei johdu mitenkään Petriläisen tai Leinosen dissauksesta, näin muistan että sillon puhuttiin ja kirjoteltiin.

Pienimuotonen ilmotus löyty Tapparan sivuilta. Uutisointi tyypillisen askeettista Tapparan linjaa, missä ei sen enemmn avattu keissiä. Jos joku tietää ja muistaa asiasta enemmän varmaa tietoa niin olis mielenkiintosta kuulla… Rupes jo hiukan hämään ja kiinnostaan :smile:

https://www.tappara.fi/liiga/pasi-petrilaeisen-sopimus-purettu/

1 tykkäys

Mahtaakohan Leinosen tarinasta tulla kirjaa? Vois olla mielenkiintoista tarinaa.

9 tykkäystä

Mikko on ollut aamulla radio funilla jutulla. Puhui CHL:n tulevaisuudesta ja Euroopan kiekosta. Antoi pientä posia myös Ilveksen ryhtiliikkeestä.

http://www.funtampere.fi/uutiset/elakkeelle-jaanyt-mikko-leinonen-huolissaan-suomalaisseurojen-asemasta-euroopassa

Kiitos Mikki. :orange_heart::muscle::star_struck:

11 tykkäystä

Mulla on sellainen olo, että kun nää meidän valmentaja veitikat J&J pääsee viemään uutta Tj:tä kun pässiä narussa pari kautta. Niin tulee vielä Mikkiä ikävä!