Olemme siis etuoikeutetussa asemassa koska Mikko Leinonen on pelaajauransa jälkeen ollut Tapparan palveluksessa.
![]()
Suuri (puheen)johtajamme on päässyt The Athleticin sivuille. Jutussa haastatellaan myös Grönborgia, Ahokasta ja ruotsalaisia valmentajia, mutta koska Mikki avaa jutun, niin tallennan tähän.
Maksumuuri.
Aamulehden jutussa kerrotaan Mikin höntsänneen Hilparassa ennen KalPaan siirtymistään. Toisesta lähteestä löytyi maininta hänen pelailleen samassa joukkueessa myös ainakin kaudella 1988-89, jolloin samalla tuli pelanneeksi TBK:ta vastaan. Kuinkahan pitkään hän oikeasti Hilpara-paidassa kiekkoili?
Tuossa tilastot.
Laitetaan Leinosen omaankin ketjuun:
Seuran pitkäaikainen taustavaikuttaja Mikko Leinonen jättäytyi sivuun hallituksen puheenjohtajan paikalta. Hänen tilalleen nousi vuorineuvos Lasse Aho.
Pitkän päivän Leinonen on painanut Tapparan hyväksi ja ansaitsee eläkepäivänsä. Hienoa työtä ja oli yksi Tapparan historiallisen menestysputken luojista.
Tässä hieman kattavammin Leinosesta.
Patsaan voi minun puolesta herralle pystyttää. ![]()
kuitenkin jatkaa “hallituksen erityisasiantuntijana”. Tämä selviää Tapparan tiedotteesta.
Täytyyhän nyt jonkun osata faxin käyttö. Sen antiikkisen Kissanmaalta roudatun vekottimen taitaa vain itse ![]()
Tampere United kärkkyi Mikkiä toimitusjohtajakseen 1990-luvulla miehen ollessa vielä pankkimaailmassa. Tapparan (ja meidän) onneksi rakkaus jääkiekkoon piti miehen Tapparassa ja asiaan taisivat vaikuttaa osin työkollegatkin pankkimaailmassa.
Suomi-kiekko, mutta etenkin Tappara-kiekko saa kumartaa syvään Mikille. Nykypäivän sanoin ‘legenda’ - osaaja, visionääri ja toteuttaja nauttien arvostusta laajasti.
Pikkutakki kattoon. (Ja kai sinne mahtuu mukana myös työtuoli ja faksi).
Samalla voisi laittaa näköispatsaan Keskustorin suihkulähteeseen.
Pitkä ja vaiherikas polku on ollut Leinosella Tapparassa. Iso kiitos ja kumarrus tekemästäsi työstä.
Joo, kyllä Mikkiä tulee ikävä sitten kun hän lopullisesti eläköityy ja jää taustajoukoistakin pois.
Ymmärtääkö Lasse Aho kiekon päälle?
Mikistä muistuu heti yksi juttu mieleen, olin Sammonkadun Teboililla. Istuin kahvilla ja 2 pientä poikaa oli siinä hesen tiskillä. Pojilla ei ilmeisesti ollut kaikkia rahoja Hesen aterioihin, niin Mikki maksoi poikien ateriat ja otti itse mukaan myös ison pussin Hesen tuotteita ja lähti varmaan Kissanmaan toimistolle, kun oli aamupäivä. Hieno mies.
Leinosen aura saa jopa jeesusmaisia piirteitä, täysin ansaitusti! Millaisia tarinoita Hänestä tullaan kymmenien vuosien päästä kertomaankaan.
Tarinoita olisi kiva lukea kirjasta. Pieni vinkki eläkepäiville.
Ansaittu palkinto miehelle hyvin tehdystä työstä. Yksi isoimpia tekijöitä siihen, että miksi Tappara on nykyään siellä missä on!
Onko tää vähän sama kun pikkutakki toimiston kattoon?