Millainen on työmatkasi ja kuinka sen taitat

Kilometrin verran matkaa. Ei joka päivä. Kävellen usein, myös autolla jos roudattavaa tai lapsijuttuja tms.

Edit. Ja tietysti kun joka kuukausi rampataan työmatkalla eri puolilla maata (useiten Hesassa), niin ne matkat tehdään autolla. Ja Ruotsissakin käydään ja se autolla ja laivalla (ja tunnelbanalla).

Aina autolla, ei oikein muuten onnistu työnteko.

2 tykkäystä

1,5 km työmatka. Fillaril kuljen :sunglasses:

1 tykkäys

Matkaa joku 11-12km ja autolla mennään. Jyväskylässä on paikallisliikenne niin surkea että sitä ei voi edes harkita kolmivuoroa tekevänä. Ja mäkiäkin niin perkeleesti ettei pyörällä huvita koko matkaa vetää ylämäkeen, pois pääsisi haipakkaan, toisaalta pyöräkin pöllittiin viime kesänä.

43km on suuntaansa matkaa, autolla kuljetaan kun ei muuta mahdollisuutta. Tosin kaverin kanssa ollaan samassa työpaikassa töissä ja asuu samalla paikkakunnalla joten kimpassa mennään, ajovuoroja viikottain vaihdellen. :grin:

1 tykkäys

1,5km ja autolla :joy:

1 tykkäys

Itsellä kun on keskimääräistä enemmän selkävaivaa, niin länsimetro toi kyllä paljon helpotusta jo monta vuotta olleeseen työmatkaan. Tämän selän kanssa kaupungissa bussilla kulkeminen oli paljon vaikeampaa kuin omalla autolla autolla ajaminen, joka sekin ei tietty ole hyvästä selälle.

Kaupunkibussien kulku on sellaista poukkoilua, heiluntaa ja onnettomien istuimien (istuimet tehty keskimittaiselle, eikä yli 190cm pitkälle, esim. se selän pieni tukimutka osuu juuri arkaan kohtaan selässä yli 190cm pitkillä) takia oli pakko seistä busseissa.

Metro kulkee melko tasaisesti ja penkit ovat alle tunnin istumiseen ihan sopivat ja jos metro on täynnä, niin eipä se paljoa heilu, ravista ja rynkytä. Toki metro lisäsi useiden työmatkoja ihan kohtuuttomasti kun bussilinjat lopetettiin, ja eihän sitä tiedä koska työ vaihtuu.

3 tykkäystä

Pyörällä ympäri vuoden, säässä kuin säässä. Matkaa noin 9km suunta, paremmilla keleillä siihen päälle joku pieni lisämutka. Sateella ja kovemmalla pakkasella suorinta tietä. Omalla autolla en ole kulkenut kohta kolmeen vuoteen, Oulussa paikallisliikenne toimii niin hyvin että 20min välein lähtisi bussikin tarvittaessa.

3 tykkäystä

Nousen sängystä ja otan yhden askeleen. Tai saatan kulkea työpisteen ohi aluksi vessaan ja keittiöön, jollain kokonaismetrejä kertyy jo kymmeniä. Muitakin kustannuspaikkoja toki on, autolla noin 6 km säteellä.

11 tykkäystä

Hyvä vastaus. Minulla tämä työmatka on joko tuo tai sitten n. 10-300km.

3 tykkäystä

Lähes sama mulla. Elokuussa -18 näköjään oon laittanut postauksen.

2 tykkäystä

Kappas, aihetta päivityksellä tässä ketjussa. Reilun kilometrin verran on työmatka, kävellen taitetaan.:grin:

E. Potaskaa puhuin, 950m mapsin mukaan😛

900 metriä pyöräilyä asemalle, 10 min junassa ja 4 kilometriä polkemista. Keskiarvollisesti matkaan menee kaikkine odotuksineen noin 30-35 minuuttia.

Tämä on kyllä hienoa ja ajattelin pyrkiä tähän samaan. Nykyinen työmatka on liian lyhyt. Ainut kysymysmerkki on lumimyräkän ja pyöräilyn yhdistäminen. Talvipyöräily noin pääsääntöisesti on nastarenkaiden myötä mukavampaa.

1 tykkäys

Työmatkani on 6 minuuttia kävelyä kotoa toimistolle. Jos on vastatuulta, sataa tai on liukasta, saattaa matka-aika venyä 6,5 minuuttiin, mikä syö jo miestä ja tekee mieli jäädä etäilemään.

Matkalla on myös tuskastuttava 2 minuutin ajanjakso, jolloin en ole koti- enkä firman wifin piirissä. Koetan kävellä sen reippaasti.

4 tykkäystä

Reipas 30km suuntaansa ja omalla autolla kulku. 3-vuorotyötä ja välillä saattaa päivät venyä/aamulla tulla aikaisempi töihin lähtö niin ei ole tullut muuta välinettä harkittua… Tai en kyllä muutenkaan harkitsisi :thinking::rofl:

3 tykkäystä

Juuri näin.
Täytyy autoilun alkaa maksamaan kultaa tai timantteja että minä lähtisin julkisilla töihin.
Kolme kertaa olen julkisilla töihin mennyt, ensimmäisen, ainoan ja viimeisen kerran.

3 tykkäystä

Julkisiin ei edes mahdollisuutta “maaseudulla”. Paitsi jos haluaa hoitaa kulkemiset reippaasti työajan ulkopuolella ja odotella aina sen pari h.

10 km sivu ja omalla autolla. Bussillakin pääsisi kun kävisi Tampereen keskustassa vaihtamassa bussia. Matka-ajaksi tulisi näin liki 1,5 tuntia + 400m kävelyä.
Laiska ja mukavuudenhaluinen kun olen, niin pyöräily ei ole vaihtoehto. Ja kun korona hellittää niin työpäivän aikana sitten tarvitaan autoakin asiakasrajapinnan saavuttamiseksi.

2 tykkäystä

Työni vaatii auton. Perustin yrityksen ja ensimmäinen työmaa 100km päässä, eli työmatka-ajoa päivässä 200km. Puolen vuoden työmaa, josta reilu puolet takana. Ihme ja kumma ei vielä juurikaan puuduta ajelu.

1 tykkäys