Esimiesten/johtajien puheet ja turinat

Aloitan tarinan tästä: Olen hyvää hyvyyttäni, ehkä tyhmästikkin, mutta kuitenkin käyttänyt omaa älylaitetta työpuhelimena n. 3 1/2 vuotta. Tänä aamuna soitin tj:lle kysyäkseni asiasta että en nähnyt tilinauhoissa puhelinetuutta maksettuna joten kysyin asiasta. Tämä ilmoitti välittömästi että koska työsopimuksessa ei asiasta mainita niin et ole oikeutettu puhelinetuuteen. Tämän jälkeen ilmoitin tj:lle että minun älylaite jää autooni äänettömälle, josta hän suuttui ja uhkaili kikylla joka koskee vain MINUA. Uhkailua ja syyttelyä esiintyi muutenkin aiheettomasti. Olen tj:n mielestä hankala ja ■■■■■■■■■■■ työntekijä koska kysyin puhelinetuutta. Ja kyseessä yritys jonka liikevaihto yli 10m€.

Ristiriitanen TJ. Miks ihmeessä pitää omaa puhelinta työpuhelimena kun siitä ei mitään hyvitetä. Oikein teit, ei sitä tarvi ketään kumartaa.

9 tykkäystä

Ei sulla tosiaan ole mitään pakkoa ottaa omaa laitettasi töihin, ellei siitä sopimuksessasi lue. Tuolla liikevaihdolla luulisi olevan varaa maksaa puhelimen käytöstä tai hommata työluuri.

Itsellä on lähiesimiehenä sellainen jantteri, jota pitää kokoajan potkia perseelle, että tekisi töitään. Pitää kyllä alaistensa puolia hyvin ja muutenkin hyvä mies, mutta saamaton ellei käske tekemään… jotenkin tuntuu, että rooli pitäisi olla toisinpäin.

2 tykkäystä

Sitten kun minä avaudun tähän ketjuun niin ei tule kaunista tekstiä…
En tee sitä kuitenkaan ihan vielä.

2 tykkäystä

On tullu kans nähtyä jokunen työnjohtaja jotka on “hyviä jätkiä”, läppä lentää ja alaiset tykkää mutta työt jää tekemättä. Mielummin ottaisin vaikka vähän kusipäisen työnjohtajan jos vaan tekis omat hommansa.

Edellämainitun kaltainen työnjohtaja mm. hukkasi mun verokorttini niin että ensimmäisen kuukauden palkat meni 60% veroilla. Lämmitti mieltä siinä siirtymävaiheessa kun ei enää saa työttömyyskorvausta ja tilijaksokin jäi vajaaks, siitä vähästä sitten vielä -60%…

Nykyisellä työpaikalla hyvä esimies ja ei oo tarvinnut kertaakaa vielä mistään valittaa. Ei paljoa hymyile, mutta osaa tehdä työnsä ja vaatii työssä ihan suoritteita.

Toista oli edellisellä työpaikalla, jossa oli esimiehenä kaikkien työntekijöiden arvostama ja jumaloima esimies. Tuli hyvin toimeen työntekijöiden kanssa ja tulokset parani pikaisesti ja oltiin kaikki hyvässä flowssa. Sitten tulos rupes heikkenemään meistä riippumattomista syistä ja esimies lähti vaihtamaan tyyliään tai hänelle kerrottiin keskusjohdosta, että nyt pitää piiskata ennemmin kuin olla kaveri. Lopputulos oli se, että esimies menetti kaiken kunnioituksen työyhteisössä ja tulos huononi entisestään. Nähdäkseni ongelma oli se muutos, että ei voi muuttaa liian rankasti tyyliään kesken kaiken, jos on yhdellä lähtenyt. Tää oli hyvä ihmisjohtaja, mutta asiajohtajana aivan surkea ja kun yritti vaihtaa painotusta ihmisistä asioihin niin meni aivan sekaisin kaikki.

Lopulta keskusjohto siirsi sitten tämän henkilön toisiin tehtäviin sieltä, kun palo välit omaan työyhteisöön totaalisesti.

En kai mää nyt noin pahasti sanonut?

No ei vaan. :wink: Mutta itse olen kyllä noin ylipäänsä todella varovainen, mitä nettiin kirjoittelen näistäkään asioista. (Lojaliteettivelvollisuus jne) Viestissäsi asia esitettiin mukavan yleisluontoisesti :+1:

1 tykkäys

Jos ei esitä mitään nimiä ja esiinnytään aliaksen takana niin sitten jokaisen mielikuvitus on vain rajana. Itse en koe kokemusten jakamisen rikkovan kenenkään lojaliteettivelvollisuutta. Tuollaisen asian jakamisesta nimettömänä tuskin kuitenkaan syntyy millekään yritykselle kohtuuttomasti taloudellista harmia :stuck_out_tongue:

1 tykkäys

Joo, samaa mieltähän me olemme. Ajattelin nyt samalla vähän hassutella ja toimia kukkahattutätinä kaikille vastaisen varalle.

4 tykkäystä

Päivitellääs vähän kun en usko että kaikki hoksaa mistä kyse: eli kyseessä tj/omistaja joka on perinyt tj:n tittelin isältään. Homma on menny todella rujoksi, esim. jos/kun tulee enempi ylitöitä niin siitä ■■■■■■■■■■■ ja haukutaan ankarasti. Viimesin niitti oli kun sairastin keuhkoputkentulehdusta, tämä s**tanan seppä haukku mut ja mun perheen et me ollaan aina kipeenä… ja perheeseen kuuluu siis kaksi alle 10v. lasta ja vaimo. Vielä tuohon sairasteluun liittyen minun vaimo on tämän koko nykyisen työsuhteeni ajan ollut pois töistä lasten sairastelujen takia keskimäärin 35-40 työpäivää/vuosi. Minä olen uskaltanut olla pois töistä lasten sairastelujen takia 4 työpäivää n.4 VUODEN aikana. Koska AINA tulee syyttely/uhkailupuheluita. Joka kerta. Mainitsen vielä että toinen lapsista valitettavasti sairastaa infektioastmaa joka on sittemmin vähän rauhoittunut ja lapsi enempi tervehtynyt. Kiitos kaikille lukijoille! Ja niinku tvshopissakin mainostetaan, ei tässä vielä kaikki…

16 tykkäystä

Pistää kyllä vihaks… :confused: Tsemppiä ja hyvää joulua teille!

2 tykkäystä

Kiitos, samoin!:+1:

1 tykkäys

Esimiehes on kyllä tämän ketjun perusteella ihan viimesen päälle mulkku.

7 tykkäystä

TJ kysyi minulta: “mitä luulet mitä minä sanon sinusta jos/kun joku mahdollinen tuleva työnantaja soittaa ja kysyy minusta jotain?” Vastasin että sehän on sinun harkinnanvaraista toimintaa, johon TJ: “mää ainaskin haukun sut ekana!” Mitenkäs tällänen menee lakien mukaan? Mun käsittääkseni on lainvastaista lähtee haukkumaan. Ja tosiaan tää sama tyyppi sano mulle syksyllä että hän osaa mut kyllä savustaa pihalle… tiä sitte millä pääsis musta eroon​:thinking::joy::joy:

No sullahan on aivan mahtava pomo.
En osaa ottaa kantaa tuohon laillisuuteen, mutta jopas on kertaallisen idiootti tj.

6 tykkäystä

@Jakke82 sananvapauden mukaan hän saa sinusta kysyttäessä sanoa just sitä, mitä itse haluaa. Kukaan ei voi kieltää esittämästä rehellistä mielipidettä, joten jos uusi pomo tiedusteluu vanhalta, mikä mies niin hän kertoo just sen, mitä hän itse haluaa kertoa. Suoraan kysymykseen saa antaa suoran vastauksen; yleisellä tasolla ihminen voi sanoa just sen, mitä haluaa.

Tietysti pomollasi on vaitiolovelvollisuus, että ei hän voi tietenkään tarkkoja tietoja sinusta antaa. Mutta yleisesti noi pomojen väliset keskustelut on semmosia, että periaatteessa voivat yleisellä tasolla ja kierrellen sanoa just sen, mitä haluavat. Kunhan tiedot on riittävän ylimalkaisia ja pääpiirteisiä. Voin toki olla väärässäkin.

Monet noista tilanteista pystyy kuittaamaan rehellisyydellä, mutta se vaatii omaa harkintaa. Jotkut työnantajat soittavat edelliselle työnantajalle ja kysyvät vähän, millainen ihminen - yleensä hyvin lyhyesti. Toiset yritykset ei soita edellisille työnantajille ollenkaan, koska se ei välttämättä ole millään lailla relevanttia. Oma työnantajani tarkisti ne, joihin annoin luvan eli suosittelijoihin. Muita he eivät kontaktoineet ollenkaan, koska se ei ollut relevanttia.

Jos haet uutta työpaikkaa niin tuon vältät parhaiten sillä, että olet rehellinen. Itselläni ei oo vielä koskaan haastattelu kaatunut siihen, että on rehellisesti sanonut, että ei ollut parhaissa kirjoissa edellisen esimiehen kanssa. Tää on muuttunut nykyisessä työpaikassa jopa ihmettelyn aiheeksi, että mikä tyyppi se sun edellinen esimies oli.

2 tykkäystä

Mahtaisitko löytää itsellesi jostain uuden, ihan oikean, työnantajan?
Tarvetta sille ainakin olisi.[quote=“Rouhija, post:15, topic:7255”]

mutta jopas on kertaallisen idiootti tj.
[/quote]

Ja vielä oikein isolla iillä.

3 tykkäystä

Khyyl täs on ollu jokusen kuukauden verkot vesillä, toi yli 10v. kuorma-autolla kikkailua treen keskustassa rupee riittää muutenki. PS. Jos jollain vinkata ni infoo tuleen, kiitos👍🏻

2 tykkäystä

3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Työelämä

Irtisanoin itteni, tollanen vastaus siihen kun ilmotin et käyn terkas…

ja tämä tuli yrityksen perustajalta Thaimaasta.

13 tykkäystä