Vaihdoin itse viime viikon torstaina kitkat alle.
En ole vielä vaihtanut renkaita autoon. Polkupyörään vaihdoin uuden renkaan puhjenneen tilanne pari viikkoa sitten.
Juuri kävin vaihdattamassa kitkat alle ja kesärenkaat jätin säilytykseen. Omaan varastotilaan on niin hankala viedä renkaita niin maksan mielelläni siitä sopivan hinnan.
Mikä on sopiva hinta?
Itse kävin maanantaina?
60€ vaihto ja säilytys.
Älkää menkö auton alle, käyttäkö huonoja tunkkeja tai tunkatko painuvalla alustalla.
Oliko tää joku liike vai naapuri, joka 60 eurolla vaihtaa ja säilyttää?
Kyllä se on ihan yritys joka niitä vaihtoi ja säilyttää.
Aika surkea otsikko iltasanomissa? Väittävät että tiistaihin mennessä olisi pakko vaihtaa talvirenkaat. Tuohan ei pidä millään tavalla paikkaansa. Ja tuo selviää siis itse jutussakin kun sen on klikannut auki.
Otetaan koulutuksen kautta; tunkki, räikkä &19mm hylsy, mutteripyssy ja momenttiavain sekä 11v (oma)poika oppisopimuskoulutuksessa
Kyllä vaihtuu ja pesut kaupan päälle.
Humanisti tykkää tehdä aina välillä jotain omin pikku kätösin ja renkaanvaihto kuuluu näihin hommiin. Tosin yksi rengas taitaa vuotaa joten täytyy käyttää se liikkeessä ennen alle laittoa. Sääennusteiden mukaan ihan tulenpalava kiire vaihdolle ei vielä ole…
Ens viikol Ja ihan ite.
Tänään vaihdoin toiseen autoon ja itse tietysti.
Viime viikolla vaihdoin maanantaina itse kotona omin pikku kätösien kanssa kun piti tiistaina aamusta ajaa Kuopioon ja oli pakkasta luvattu yölle. Pari edellistä yötä olikin kunnolla pakkasta ja kitkat oli hyvä olla alla. Tänä aamuna olikin sitten vesikeli ja kesäkiekoilla olisi pärjännyt. Mutta kitkat alla jo ja pakkaset voi minun puolestani tulla niin etten tule yllätetyksi.
Juuri vaihdettu. Tarkistin samalla renkaiden merkinnät - hyvältä näyttää: ei ole venäläistä tekoa ja kitkoissa on 3PMSF-merkintä. Nyt saa talvi luvan tulla.
Siinä kohtaa menee yleensä renkaat syksyllä vaihtoon kun maassa on 10 senttiä loskaa. Ne muistaa sitten vaihtaa kun ekan kerran liukastelee tien päällä, ei yhtään aiemmin
Kolmeen autoon vaihdettu. Oma menee vaihtoon loppukuusta niin ajattelin sillä vetää kesäkumeilla loppuun asti. Maasturissa tosin ihan sama mitä siellä on alla.
Maasturissakin on jarrutuksessa samat fysiikanlait kuin muissakin autoissa.
Olen ulkoistanut homman jo kymmenisen vuotta sitten autovuokraamoille ja taksikuskeille. Tulee huomattavasti halvemmaksi.
Kyllä näin on. Kuivalla asfaltilla kesärengas pysähtyy huomattavasti paremmin. Ja oikeestaan märälläkin.