Minne syömään eli hyviä ravintoloita ja lounaspaikkoja

Laitoin täsmennyksen , ettei mee Tammelat sekaisin.

Vaikea kysymys…

Olisi kyllä kanssa hauska myös kuulla paikka Tampereen seudulta jossa terassi ja ruoka kunnossa. Yleensä on vain toinen.

Trattoriassa on ihan hyvä pizza ja terassi ulkona… vaikuttavuudesta voi olla montaa mieltä

https://www.raflaamo.fi/fi/tampere/trattoria-tammerin-puisto-tampere

Mustalahden tapahtumasatamassa en ole syönyt, mutta terassi on kunnossa.

Kehräsaaressa on myös Gringos Locosin terassi sisäpihalla ainakin ollut ja eikös Stefans Steakhousella ole joku pieni terde Tammerkosken partaalla.

Jack the rooster. Ihan jepat burgerit hienossa ympäristössä ja ravintolassa muutenkin kiva teema.

1 tykkäys

Tommosista pikaruokapaikoista kaipaan Tampereelle Pitsa Huttia ja Domino´s pitsaa. Kyllä mää tiedän, että Hut löytyy Tesomalta, mutta se on kaukana lähes kaikesta ja vähä semmonen take away -paikka. Onkos muuten tota Domino´s pitsaa Hesassakaan?

Varmasti ihan ok, mutta en käytä autoa, enkä oikein juo oluttakaan. Heitin kysymyksen sillä ajatuksella, että Treellä tuntuisi olevan laiha valikoima huipputerasseissa. Mutta muutoin varmasti ihan pätevä ehdotus.

Mitenkäs August von Trappen terassi?

Stefans steakhousen terassi pitäisi olla hieno ja ruokakin kelvollista. Ainakin kun oli vielä falls, oli kaupungin hienoin terassi.

Onkohan kukaan palstalaisista käynyt Olympian terassilla? Erikoiselta kuullostaa…

Mä oon, tosi viihtyisä soppi talon sisäpihalla. Eksoottisesti toisessa kerroksessa. Ruoka tuolla on kasvispainotteista mutta hyvää, esim. Vege-kofte on tosi hyvä annos.

2 tykkäystä

Pakko heittää ainakin terassin kannalta hienona paikkana Ravintola Tuhto Tamperetalon yhteydessä.
Terassi Sorsapuiston puolelle ja ruokakin on mainiota…vaikkakaan ei hintatasoltaan kaikkein edullisinta.

1 tykkäys

Onkos kukaan käynyt viime aikoina Masu Asian Bistrossa? Pitäisi tänä iltana käväistä, jonkun menun voisi pistellä. Suosituksia?

Passeli kuva tuosta Olympian Puutarhasta:

3 tykkäystä

Eilen käytiin Masussa. Koton menut ja palan painikkeeksi pullo punkkua. Erittäin hyvä kokonaisuus, voi todellakin suositella!

Aamulehdeltä hieman erikoisempi artikkeli Tampereen kiinalaisista. En ole yllättynyt, että pikkukiinalaisesta saa suurimman annoksen.

Dadaa en ole testannut. Olen kuitenkin pistänyt merkille, että Dadassa ei koskaan ole ketään. Onko joku testannut?

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/selvitimme-tassa-on-tampereen-edullisin-kiinalainen-annos-painaa-reilusti-yli-kilon-maksaa-vain-7-euroa-200258415/

2 tykkäystä

Tuossa Aamulehden jutun kontekstissa ei ole kokemusta.

Aikaisemmin kävin siellä usein lounaalla, siis seisovasta pöydästä. Ei se pärjänyt määrässä tai laadussa kilpailijoilleen. Mutta kävin, kun paikka on pieni ja sympaattinen. Ja friteerattu kana jostain syystä tosi hyvän makuista.

Mutta sitten kun naamani tuli tutuksi, niin kävi niin ettei sitä ruokaa viitsitty tehdä/hakea tarjolle lisää, vaikka aikaa olisi ollut. Sain sitten raapia sieltä pöydän kaukaloista viimeisetkin rippeet, ja nälkäkin jäi. Tuossa kohtaa sitä voi antaa palautetta tai lopettaa käymästä. Olen vähän tylsä ja valitsin jälkimmäisen. Tammelantorin “Zhou’s place” on muuten tehnyt samaa.

Pikku bistro kattila kannattaa käydä testaamassa. Paikka ei ole iso joten suosittelen illalla pöytävarausta. Asiallinen palvelu ja hyvä ruoka.

1 tykkäys

Viuda Sami sä oot Kurko. Itse käynyt muksujen kanssa ravintoloissa vuosia. Tätä olen toivonut,että joku sanoo ääneen. Muksut ravaa ympäri ravintolaa ja se ärsyttää, ja omat muksut kysyy miks…
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/suosittujen-tamperelaisravintoloiden-ravintoloitsija-tasta-syysta-ravintoloissamme-ei-nahda-iltaisin-lapsia-lapset-eivat-ole-ongelma-vaan-vanhemmat-200288326/

7 tykkäystä

Villisika. Lounas on kyllä 5/5. Maksaa toki 10e mutta mielestäni rahalle saa vastinetta.

Jos taas hakee sellasta perinteistä lounaskahvilaa missä työmiehet käy niin kotileipomo Ruskolainen Ruskossa on ihan toimiva.

Nile kebab tammelantorin laidalla. Entiset abu fuadin työntekijät tekevät mielestäni Tampereen parasta kebabia.

2 tykkäystä

Olet tainnut tästä ennenkin mainita, mutta ei se mitään, on hyvä että on jotain mihin uskoa. Minunkin mielestäni Nile on loistava.

Tartun nyt tähän haasteeseen ja totean “ei”. Ei toiminut minulle. Pohja oli omituisen rapea ja jopa mauton. Salamikaan ei puhutellut. Vähän jäi vajaaksi Classic Pizza -elämys Lapinniemessä.