Minne syömään eli hyviä ravintoloita ja lounaspaikkoja

Ei hyvä luoja, jos Dunkin’ Donuts tulis Tampereelle… Tervetuloa 10 lisäkiloa… :joy:

7 tykkäystä

Aikani odotin KFC:tä Suomeen. Sitten kyllästyin ja opettelin tekemään itse. En silti pahastuisi vaikka tulisi Suomeen.

2 tykkäystä

Eroavatko kovasti Arnoldsin rinkuloista?

Olen ulkomailla käynyt pari kertaa KFC:ssä syömässä ja kanapalat ei ollut minun mielestä kummoisia.

Tottahan tähän pitää vastata, että no kyllä! Mutta muistikuvani perustuu toki vuosien takaisiin kokemuksiin ja en tiiä tulisko Suomeen sama valikoima kuin USAssa oli… Suomalaisten makumieltymykset ei aina ihan kohtaa USA:laisten kanssa, esim. frostingilla täyteyt oli muistikuvieni mukaan ihania… :grin: Mutta ei välttis sopis suomalaiseen suuhun samalla lailla…

Myös Krispy Kremen ihan tavan glaseeratutkin ovat vaan jotain niin mahtavaa, että ei voi käsittää… :heart_eyes:

3 tykkäystä

Dunkin’ Donutsilla ja Kotipizzalla oli pari vuotta sitten kova yritys yhteistyön tekemiseen, mutta eipä tuo ilmeisesti tuottanut hedelmää. Olisi ollut DD:tä joka kulmassa. Olisi se kiva ensin syödä pizza ja päälle vielä kunnon kahvit donitsin kera. Ei sitä olisi kesäkunnossa koskaan.

2 tykkäystä

On kyllä kumma, kun KFC tai vastaava ei ole Suomeen päätynyt. Juuri tänään asiaa mietiskelin ja sitten täällä on samoja aatoksia. Aivan loistavaa kanaruokaa. Singaporessa testattiin vähän vastaavanlainen, en nyt muista paikan nimeä.

Toivottavasti KFC tulisi Suomeen pian. Toisi ainakin mukavaa vaihtelua, Heset, Mäkit ja Burger Kingit tulee skipattua nykyään muutenkin melko usein. Ja kokkaustaitojakaan ei ole niin paljon, että saisin vastaavia tuotettua itse, kuten @tatesulo.

1 tykkäys

Olen käynyt kerran KFC:ssä. Se oli Glasgow’ssa. Otettiin joku sampleri tai “fun box”, jossa siis tuli kaikkea mahdollista. Täytyy myöntää, että sisältö oli todellista “hitti tai huti” -kamaa. Siis ne, mitkä oli hyviä, oli helvetin hyviä, ne mitkä oli huonoja, oli huonoja. Vähän jäi siis auki. Sticky Wingersistä sai ainakin jossain välissä vähän saman tason rapeita nuijia.

Donitseista sen verran, että ehkä ihan hyvä, että esim. Arnold’silla yksi donari maksaa kolmisen euroa, kun Jenkeissä saisi kolme donitsia.

1 tykkäys

Jep. “Donkkari” on kyllä ihan taivaallisen syntisen hyvää.

1 tykkäys

Mun mielestä KFC ei kyllä tuo mitään järisyttävää tarjolle kun Tampereen siipiskene on jo niin kovalla tasolla. En muutenkaan oikein ymmärrä tuollaisen leivitetyn kanan viehätystä ilman siipisoosia… :slight_smile:

Taco Bell olis kyllä kiva tuttavuus niin pääsis testaamaan onko se burrito nyt niin kova juttu kuin jenkit hehkuttaa.

2 tykkäystä

No siitä taitaa olla melkein 20 vuotta kun oon viimeksi KFC:ssä käynyt. Tosin kyllä minä leivitetystä kanasta tykkään ja esim Kievin kana on mainiota ilman soosiakin. Ja kun asuu periferia Helsingissä, ei siipiravintolihin ole tottunut. Onhan niitä jo täälläkin kyllä nykyään. Tykkään myös tacoista mutta hyvä ystäväni pitää Meksikolaista ravintolaa ja vaikea uskoa Taco Bellin pärjäävän sille. Saattaa se yllättää, annan mahdollisuuden :smiley:

1 tykkäys

Itse olen myös käynyt Stickyssä syömässä Crispy Sticky Wings -annoksen oli mainio. Siihen soossia sekä olutta kyytipojaksi ja halvalla pääsee.

Olen jo vuosia odotellut koska Suomeen leviää kunnollinen tex-mex-pikaruokaketju - näköjään vihdoin alkaa tapahtua. Kotipizza Group on viime aikoina ahkerasti availlut Chalupoja, mutta ainakin yhden kerran testauksella oma makuelämys jäi sangen pliisuksi. S-ryhmän Chilitos taas oli vielä pahempi pettymys. Kyllähän Taco Bellillä tuossa on hyvä rako iskeä.

2 tykkäystä

https://www.aamulehti.fi/ruoka/white-guide-ravintolaopas-listasi-suomen-60-parasta-ravintolaa-tamperelaisia-ravintoloita-paasi-listalle-nelja-200230358/

Parhaaksi tamperelaiseksi ravintolaksi White Guide arvosti Ravinteli Berthan (Suomen 15.). Muut tamperelaiset olivat järjestyksessä Hella ja Huone (18.), C (24.) ja 4 vuodenaikaa (51.).

1 tykkäys

Jos hyvää pizzaa mielii, kannattaa ajella Tampereen kylpylään ja vetäistä siellä Classic pizzassa valehtelematta maailman parasta pizzaa. Tutustuttiin tähän ravintolaketjuun ensin pari vuotta sitten Rukalla ja siellä tulee nyt joka reissulla piipahdettua kerran syömässä. Ja kotosalla ollessakin silloin tällöin käydään tai haetaan mukaan Lapinniemestä. Luulen, että ette koske muiden pizzerioiden pizzoihin tuon jälkeen, jos vaan on mahdollista mennä tuonne.

3 tykkäystä

Ei ole pitkä aika, kun kuulin Classic Pizzan hyvästä pizzasta. “Valehtelematta maailman paras pizza” on aika kova väite, jota itse en uskaltaisi lausua edes Tampereen Napolista, vaikka korvaisin sanan ‘maailma’ sanalla ‘Tampere’. Olen tosin tainnut jo sanoa. Classic Pizza pitää kuitenkin käydä testaamassa, jos ja kun ehtii. Yleensä ketjut eivät kuitenkaan pysty nousemaan samalle tasolle yksittäisten raflojen kanssa.

Rukan ja Tampereen Classic Pizza tullut testattua. Hyvät Pizzat sieltä kyllä saa, mutta ei omaan makuun ihan pärjää Napolille. Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka kuitenkin.

1 tykkäys

Heittäkääs hyviä ulkoterassipaikkoja Tampereella. Siis ruokaterasseja tai paikkoja, joissa voi syödä ulkona mielenkiintoisessa tai “vaikuttavassa ympäristössä”. Esimerkiksi veden äärellä tai jossain vanhojen rakennusten sisäpihalla tms. Ei siis jalankulkukäytävän kupeessa tai autotien vieressä.

Esim. Napolin terassi ei ole kovin vaikuttava, kun sitten taas Vapriikin terassi on ympäristöltään jo hieman mielenkiintoisempi.

Hyppää autoon ja lähe Road tripille Keppana Kellariin. Erikoinen miljöö ja hauska menyy. Suuri olut valikoima ja hyvä ruoka. Ravintola sijaitsee Forssan tammelassa.

3 tykkäystä

Joka vuosi tulee käytyä kun tässä lähellä asuu. Ruoka ihan ok ja juoma valikoima loistava ja paikkana hauska. Varsinkin katossa olevat käyntiokortit=) Taas tarttee mennä kun ilmat paranee niin on enemmän tilaa kun kehtaa ulkonakin syödä.

Aijai! Hieman särähti korvaan tuo ‘Forssan tammela’! Tammelahan on siis oma (hakkapeliitta)pitäjänsä ja ennevvanhaan Forssakin oli osa Tammelaa.

Perkele! Kyllä sitä vaan vähän ‘vorsalaistui’ kymmenen työvuoden aikana, kun tollanen särähti, vaikka yritin vastaan taistella… :sweat_smile:

Mutta ettei mene ihan aiheen ohi, niin Keppanakellari on kyllä hyvä paikka.
Olutvalikoima on todellakin iso. Kaikkia ei ole mielettömästi hyllyssä, kun olen ymmärtäny, että osan tuovat itse valikoimiin.
Viskejä löytyy myös jos jonkinlaista.

Ruoka on ollut hyvää ja annokset isoja.