Minne syömään eli hyviä ravintoloita ja lounaspaikkoja

Pitääpä käyä, ku on tuossa nurkalla.

Tää oli positiivinen ylläri jos Lähi-Idän maut vetoaa. Rapeita falafeleja, ja hyvin maustettua hummusta. Falafelit oli isoja ja piti hyvin nälkää. Harmittaa vain, etten tajunnut testata sitä arabialaista leipää, kaveri sen otti ja näytti olevan hyvin lähellä kebabrullaa.
Tulee varmasti käytyä uusiksi.

2 tykkäystä

Itse pidän pidän falafel 5/5 ravintolassa eniten kana shaorma annoksesta ranskalaisilla.tässä annoksessa mielestäni paras kokonaisuus.kastikkeet erinomaiset.

1 tykkäys

Muistakaa tukea tuorretta yrittäjää :fish::hamburger:

10 tykkäystä

Tuukka houkuttelee Bennyä lohelle…

https://www.instagram.com/p/B0nR1DFjhEd/

Edit.

Myös Sasha käynyt Tuukan paikassa:

https://www.instagram.com/p/B0yorlPFMa-/

4 tykkäystä

Onkos kukaan käynyt tuukan paikassa syömässä? Onko hyvä safka…

Mahtaako tulla oikeaan ketjuun… nimittäin pikaruokaravintolat ravintolaketjuun.
Taitaa nimittäin sopia yhtä hyvin kuin kasvispihvi hampurilaiseen…
ja siitähän tässä nimenomaan on kyse:

Artikkelissa tarkemmin, mutta tiivistetyt tulokset tässä (tasapisteissä halvempi voittaa)

1. Friends & Brgrs Classic Brgr vegepihvillä, 8 €. Arvosana: 4
  2. Friends & Brgrs Vegan Brgr, 8 €. Arvosana: 3½
  3. Rolls Vege, 5,60 €. Arvosana: 3+
  4. Burger King Veggie Burger jalapenoilla, 4,95 €. Arvosana: 3
  5. McDonald’s McVegan, 3 €. Arvosana: 2
  6. McDonald’s El Veggo, 3 €. Arvosana: 2-
  7. Hesburger kaura-härkäpapuhampurilainen, 4,60 €. Arvosana: 2-

Aloha Ramen on ilmeisesti vihdoin avattu kesällä (piti avautua toukokuussa). Mitä Aamulehden arvostelua päivän lehdestä luin, siinä kyllä kehuttiin mestaa. Paikka löytyy Tuomiokirkonkadulta.

Ping @bastardo, joka toisessa ketjussa sanoi pyrkivänsä muistaan käydä siellä.

1 tykkäys

Itse kävin Aloha Ramenissa viime viikolla. Ihan kokeilun arvoinen paikka. Listalta löytyi Ramenien lisäksi erilaisia salaatteja ja jotain ilmeisesti niinkö japanilaistyylisiä kulho-ruokia. Käsitykseni mukaan sellaisia sushityylisiä ruokia, jotka on aseteltu kulhoon.

Alkupaloiksi otettiin isohkolla porukalla friteerattua kanaa ja wonton chipsejä, joiden mukana tuli mm. hummusta ja jotain majoneesipohjaista dippiä. Alkupalat oli itseasiassa erinomaiset.
Itse otin pääruuaksi Ramenin possulla. Ateria kokonaisuudessaan saa arvosanan 4/5. Omaan makuuni olisi saanut olla enemmän mausteisuutta, mutta tarjoilija sanoi tähänkin, että mausteita saa sitten halutessaan lisäillä tai tilata oman maun mukaan itse. Ramen itsessäänhän on sellainen niinkö nuudeliruoka, joka tarjoillaan suolaisessa liemessä. Tarjoilija painotti, että kyseessä ei ole kuitenkaan keitto, vaan nimenomaan LIEMI.

Asiakaspalvelu oli mainiota, hyvin asiaansa omistautunutta ja osaavaa. Tästä iso plussa, joka vaikutti jo kokemukseenkin melkoisesti. Suosittelen ainakin koeponnistaan paikkaa jo omanlaisensa eksotiikkansa vuoksi.

4 tykkäystä

Rameniin kuuluu lykätä oman maun mukaan chiliä, jotta se toimii kunnolla, joten ihan hienoa jos antavat hoitaa tuon osuuden oman maun mukaan.

1 tykkäys

Mitä, Söpö Himalaya lopettanut? Ihmettelin, kun ei löytynyt Woltista. Kävin sitten sivuilla ja lukee, että “olemme laittaneet ovet kiinni lopullisesti”. Sad face! Kai se on uskottava vaikkei halua.

2 tykkäystä

Aamulehdessä pieni juttu aiheesta:

1 tykkäys

Ravintola Aangan Vantaa Flamingo. Aivan törkeen hyvä nepalilainen ravintola. Heillä ilmeisesti muitakin paikkoja.

Syö! -viikot taas käynnissä ja kestävät vielä 17.10. asti.

Kampanjassa mukana olevat ravintolat tarjoavat herkullisia annoksia 10 euron hintaan.

4 tykkäystä

Perjantaina Onnibussilla Oulusta Tampereelle katsomaan peliä. Evästä pitäisi saada ennen peliä, Tampereella olen perillä puoli kahden aikaan. Missä kannattaa käydä? Napoli vähän mielessä, mutta sille vaihtoehto? Eurolohessa kävisin mutta on jo talvitauolla.

Jos pitsaa haluat niin toinen vaihtoehto on Sitko Näsilinnankadun Ja Puutarhankadun risteyksessä.

1 tykkäys

Kiitos, Sitkoa olin vähän ajatellut kun sitä on joku kehunut.

1 tykkäys

Kannattaa myös huomioda, että edulliset ravintola-annokset ovat vielä tämän viikon voimassa eri ravintoloissa (10€):

1 tykkäys

Harmillisesti loppuu juuri ennen perjantaita. 18.10.

Jahas, tätä se tiesi kun heinäkuussa näin lapun että ovat 1½kk kiinni lomien vuoksi. Ihmettelin että hä miten voivat pitää noin pitkään kiinni. Useamman kerran tuli käytyä vuosien varrella lounastaan Sopossä Himalajassa (pääsääntöisesti söin lammasta) ja aika usein sai olla ainoa syöjä että liekö kävijöiden puutetta ollut.