Minullakin on Sitko käymättä. Nyt kun olen iltaharrastuksena opiskellut italiaa toista vuotta ja juuri parastaikaa käydään mm. pizzatarjontaa muun ruuan ohella läpi, niin opettajamme Rosa on kehunut tuota Sitkoa hyvänä ja “italialaisena”.
Pitäisi kokeilla pizza nimeltä “Bianca” kun en muistaakseni ole semmoista koskaan syönyt. Sehän on “senza pomodori”. Voihan olla että juuri siitä en pidä, mutta testi mikä testi…
Lucan taso on harmittavasti laskenut paikan vaihdon ja omistajamuutoksen jälkeen. Aiemmin meni helposti omasta mielestä Tampereen parhaaksi pizzapaikaksi, nyt ei enään.
Muutaman kerran käynyt. Ihan kohtalaista wokkia. Ei ole kauheasti mielessä vertailukohtia niin en oikein osaa sanoa onko parempaa kuin joku muu yms, mutta olen itse tykännyt.
Rouheassa Tammelanpuistokadulla tuli 10 euron merkeissä just käytyä. Onhan se pikkuisen semmoista kurmeeta meikäläisen silmin. Pariloitu lohi oli kyllä varsin maistuva annos. Mutta ei siitä kovin täyteen tule. Suklaapuffet päälle jälkkärinä, niin edes kehtasi pois lähteä. Tykättiin kyllä kaikkinensa ruuasta, mutta mitään “supermättöä” se ei ole. Välillä onneksi näin.
Pizzojen raaka-aineet ovat muuttuneet heikommiksi ja sitä myötä myös maku. Myös pizzalistan vaihtoehdot ovat muuttuneet. Esimerkiksi parmankinkku poistui täytteistä. Ei jatkoon.
Sitkoa vastapäätä toisella puolen Näsilinnankatua on Thai-Laos. Sitäkin uskallan suositella, jos sattuu edes vähän chilin puraisua kaipaamaan. No, löytyy sieltä kyllä curryllä maustettuakin, jos semmoinen enemmän miellyttää. Toinen Thai-Laos on Suvantokadulla. http://www.thai-laos.fi
Tässä kerrottujen paikkojen lisäksi ehdottaisin Itsenäisyydenkadun Itsudemoa, ihan parhaasta päästä sushibuffettina, jossa myös tarjolla muuta aasialaisruokaa.
Kyllä mää oon nyt kallistumassa joko tuohon Nanda Deviin tai sitten Ohana Grilleen. Kummassakaan en ole käynyt. Sitko jää odottamaan toista kertaa kun vaimokin on mukana.
Hallilla sitten mustamakkaraa tai Hookin siipiä…
Onkos meille Tampereelle tullut viime aikoina mitään uusia illallispaikkoja, jossa voisi vetää 6-10 ruokalajin menun? C, Liv, Näsinneula, Bertha, jne. on tuttuja. Onhan noissakin menut vaihtunut, joten voisi käydä myös noissa taas.
Onko esim. Heinätorista kokemuksia? Muita vinkkejä?
Hella ja Huone -ravintolassa tullut syötyä pienempi ja isompi menu. Isompi oli kuusitoista ruokalajia, pienempi alle kymmenen luokkaa. Suurempi kesti nelisen tuntia. Ovat yksinkertaistaneet sittemmin, kun Arto Rastas on raflan jättänyt, ja nyt näyttäisi olevan 6 ja 9 ruokalajin setit tarjolla. Hinnat 70 ja 99 € pelkilteen.
Pakkohan se on tuota ujosti suositella. Tila on semisti kaikuva tms. Se voi häiritä jossain kohtaa. En tiedä, miten Rastaan poistuminen on vaikuttanut asioihin. Jäi mieleeni, että oli vähän jopa leikkisä (leppoisa) paikka, eikä tuntunut ottavan itseään liian tosissaan.