Suurena tacojen ystävänä kävin tänään Downtownissa eli siinä Ilonan sisäänkäynnissä.
Ei valittamista. Palvelu hyvää, tacot (pehmeä vehnä) oikein hyviä. Menen toistekin.
Suurena tacojen ystävänä kävin tänään Downtownissa eli siinä Ilonan sisäänkäynnissä.
Ei valittamista. Palvelu hyvää, tacot (pehmeä vehnä) oikein hyviä. Menen toistekin.
Itämaisen ruuan ystäville, mikäli Hesassa päin liikutte.
Luin hätäsesti, etttä Suurena tarrojen ystävänä. Ajattelin, että jaha no nin ![]()
Aina kun Helsingistä tulee palattua ”kotiin” vierailulle, askeleet vievät kahteen ruokapaikkaan, joille verrokkia ei ole Helsigistä löytynyt: Napoliin sekä FitWokiin. Niin myös tällä kertaa ![]()
Saa nähdä jaksaako huomenna edes nousta tuulettamaan kaikkia niitä maaleja ottelussa ![]()
Toi FitWok on kyllä oikeasti yllättävän hyvä mesta. Tällaisena karhuvartaloisena partamiehenä vaan jotenkin toi raflan brändi nolottaa asiakkaana, oli mun mielestä parempi kun oli WokWok. Pitäiskö mun olla Fit kun sinne menen? Kuvittelenko että olen fit kun sinne menen? Ehkä pahin, kuvittelenko että minusta tulee fit kun syön siellä. ![]()
Jos et ole Napolista varannut pöytää niin varaudu jonottamaan.
Saako sieltä varattua pöydän? ![]()
On kyllä yliarvostetuin pizzeria Tampereella. Syötävää lättyä, mutta ei kyllä jonottamisen arvoista.
En tiedä onko mikään pizza jonottamisen arvoista, mutta ainakin yhdet parhaista pannupizzoista mitä oon syönyt, joten mielestäni jos parasta haluaa niin sitten jonottaa.
Saa, tietyin reunaehdoin ja tiettyyn aikaan. Itse taas koen, että lähes jokainen maistamani pitsa on todella hyvää vs. muiden kaupunkien ”paremmat” pitsapaikat. Makuasioita toki.
@a1r6 entisenä natiivina käytänteet on kyllä tuttuja ![]()
![]()
![]()
Sen verran vielä tälle posia, että on arkisin auki yllättävän myöhään.
No makuasioita toki ja ei olla ravintolaketjussa
Kyllä mäkin muistaakseni 28(?) Salmone-pizzasta tykkään. Mutta autenttisempaa autenttista napolilaista saa vaikkapa Don Francosta aika läheltä tai sitten Lucasta, eikä tarvitse kyllä jonottaa. Vein työporukan Lucaan ennen jotain MM-kisapeliä vuosi sitten ja kaikki kehui maasta taivaisiin. Via Tribunalia keskustaan odotellessa.
@Vekki-Keke ja @a1r6 kiitos tiedosta! Luulin, etteivät tosiaan ota varauksia. Joka päivä oppii näköjään uutta.
@a1r6 joo ei olekaan, ja tietty jos tykkää enemmän suomalaistyyppisestä/tai miksi tuota sitten kutsuisi, niin mikäpä siinä.
Eihän Napoli ole napolilaista, se on vaan omansa.
Ja kelaa, tämä oppi tuli stadista! ![]()
Napoli tekee mielestäni juurikin perushyvää pizzaa suomalaiseen makuun.
Ihan jees mesta, mutta vähän liioittelua, että se vie vuodesta toiseen Tamperelaisen paras ravintola -äänestyksen.
Poikkean kyllä silloin tällöin.
Joo, kiteytät ehkä paremmin myös omat mietteet. Kyllä mekin siellä silloin tällöin käydään. Lähinnä pidän outona sitä älytöntä suosiota.
Turussakin on (/oli?) Napoli. Pizzoja paljon listalla. Ei kyllä ole millään tavalla kytköksissä tamperelaiseen legendaariseen Napoliin. Turussa kun siellä kävin, pelkäsin saavani ruokamyrkytyksen.
Et kai sä voi sanoa stadista kun et ole stadilainen?
Saa sanoa ja edelleen ”pitää” sanoa, jos ei halua olla tyhmä
Itseasiassa 10v. tullut täyteen täällä ja se sanamuoto on oman kaveripiirin vuoksi tullut jo melko normaaliksi.
Menee offariksi, mutta nykyään kun käyn Tampereella, mulla sanotaan:
”Sä puhut ihan Hesaa nykyään”
Helsingissä lähes aina ensimmäinen lause on:
”No sä oot kyllä Tampereelta - Se on moro ja nysse!”
(jälkimmäinen osa äärettömän huonolla imitaatiolla ja väärin painotuksin
, siksi en kirjoita sitä edes siteerauksena oikein, koska se ei tule oikein)
Napolilla on legendaarinen maine, jonka ovat onnistuneet säilyttämään vuosikymmeniä. Sata pizzaa listalla, ulkona jono jne.
Ei kyllä tosiaan tuota ongelmia vaihtaa lennosta lähellä sijaitsevaan Don Francoon, jos Napoliin on jonoa. DF on heittämällä parempi paikka, mutta joskus vaan tekee mieli syödä nimenomaan Napolin pizza, on sekin sen verran hyvä.
Pelipäivän lounaaksi kauppahallin Eurolohessa lohitacot.
Kolme ketaletta herkullisia, sopivan tulisia vehnälättyjä talon täytteillä.
On hyvä ruoka joka kerta, ihan sama mitä tilaa ja tfc-kortilla -10%.
Itse ajattelin testata Fitwokin, jota täällä kehuttiin kun Pure Bite ei toimita Foodoralla.
E: olinhan mä jo Fitwokin aiemminkin testannut. Annoin kuitenkin uuden mahdollisuuden jollain chili-annoksella
Pirkanhovissa tänään lounas 10.90€
Lihapullat ja uunimakkaraa ![]()