Minkälainen oli ruokien suolaisuusaste? Käytiin kerran 5 hengen porukalla ja jokainen sanoi, että tosi suolaista sekä leikkeet, että lisukkeet.
Olen itse käynyt jo useammankin kerran ja omista kokemuksista päätellen taisi vain sattua huono tuuri. Omaan makuun ei kyllä ikinä ole liian suolaista ollut, enkä edes itse siedä kauheasti suolaa missään ruoassa.
Ei ollut valittamista suolaisuusasteessa. Mulla oli vielä anjovikset leikkeen kanssa, ja nehän ovat tosi suolaisia.
Kiinalainen ravintola Shanghai Tuomiokirkonkadulla. Ei yhtään huonoa annosta ole tullut vastaan.
Annokset on myös hintaansa nähden varsin isoja. Mukaan kun ottaa niin siitä syö kahdesti kotona. Menu on pysynyt samana toista kymmentä vuotta mutta mitä sitä hyvää muuttamaan. ![]()
Thaimaalaisista safkoista kun pidän niin tässä kaupunki alueella mielestäni on ykkönen golden chang kun ostetaan ns. Annos. Varsinkin kun ostat mukaan ruoka on laatuun nähden erittäin edullista.
Paras Thaimaalainen lounas on mielestäni näsilinnankadun Thai&Laos ravintolassa.
Erityismaininta pitää antaa ideaparkin Vile Thai ravintolalle sillä varsinkin salaattipöytä on siellä suppeampi ja ruokavaihtoehtoja on vähemmän. Silti kaikki mitä on pöytään tuotu on todella hyvän makuista. Todella hyvä ruoka. Suosittelen testaamaan.
Noista molemmista tulee tilattua Foodoralla ruokaa kotiin ja sillä rahalla saa kahden päivän ruuat kun annokset on niin hervottoman kokoisia.
Laadullisesti noi on mielestäni melko tasoissa ja molemmat todella hyviä. ![]()
Ootko kokeillut Sayam9? Se on omasta mielestä kaupungin paras thaimaalainen, ainakin lounaalla.
Toi on ihan hyvä tuokin, mutta kun on PureBite vieressä niin käyn siellä. Jumalaista nuudelia, nelosannos jättikatkaravuilla ja hotina. ![]()
Sayam9 on nostanut huimasti (jo ennestään ihan hyvää) profiiliaan lounastarjonnassa, ja on nykyään kauttaaltaan herkullinen. Myös vegaaneille löytyy päivittäin useampaa hyvää vaihtoehtoa.
Kiitoksia vinkistä. Täytyy testata
Tämä taitaa olla ainoa keskustan thaimaalaisista, jota myös thaimaalaiset pitävät autenttisena thaimaalaisena. ![]()
Muut myyvät enemmän tai vähemmän ruotsinlaivabuffathaikkua. Ei siinäkään vikaa ole, mutta makumaailma on enemmän suomalaisten ja lapsiperheiden makuun. Ei siis maistu ”liikaa” ja joka päivä samat setit tarjolla. Laimea versio thaimaalaisesta.
Onko täällä kokemusta Tampinkoski Kitchen&Bar ravintolasta?
Kerran käynyt, en lataisi kauheita odotuksia. Toisaalta, tuo oli hyvin pian avaamisen jälkeen niin asiat voivat olla muuttuneet.
Sama kokemus täällä parin vuoden takaa. Kertakäynti riitti.
Itse kerran käynyt viime syksynä ja pidin kyllä ruuasta. Hintatasokin ihan ok.
Sama täällä. Kaksi kertaa käynyt eri seurueiden mukana. Ei ollut varsinaisesti huono, mutta ei niin hyväkään, että tulisi lähdettyä uudestaan. Kertoo ehkä vaan kovasta tasosta, joka Tampereella on, ettei sellainen 3/5 nappaa toista (tai tässä tapauksessa kolmatta) kertaa.
Jes! Purebite on tullut Foodoraan! Vedin vähän jutipumppua ja laitoin ruuat tilaukseen. ![]()
Käytiin syntymäpäivän kunniaksi Ristorante Romassa syömässä, kun sitä on moni tässä kehunut. Hyvät oli pizzat, rapea pohja ja maistuva muutenkin. Sopiva annos, että iso mies tuli täyteen, mutta ei tarvinnut pyöriä ulos.
Mitkäs on Tampereella hyviä blinipaikkoja? Katumainosten perusteella ainakin Puistosta ja Tillikasta löytyy, mutta millaisia?