Tillikka ja Astor ovat olleet semmoista peruspaikkoja ainakin itselle.
Jos itse haluaa tehtailla, niin pakkas blinit löytää Lidlistä. Feikkikaviaaria (merileväuute) löytää joka kaupasta, jos originaalia ei halua. Maussa ei kyllä ole isoakaan eroa, kilohinnassa on iso ero.
Aivan loistavaa evästä kevään korvalla ja helppoa valmistaa.
Ravintolablineistä ei oikein voi tietää etukäteen. Parhaat mitä itse nauttinut oli viimevuotiset. Tattarijauhohyllyn kautta siian- ja muikunmätiosastolle, itkien kaupan kassalle ja kotikeittiöön.
Ravintoloiden tarjonnasta välttäisin paikkoja joiden blinit ovat tuplapaksuja pesäpallon syöttölautasia.
ProTappara
(Tamminiemessä, mutta ei jakamassa pesää.)
1364
Seurataan nyt tämä saaga loppuun asti: Tillikassa erinomaiset blini-setit. Itsellä kylmäsavustetulla hauenmädillä ja vaimolla ”naturel” eli muita kuin noita mäti-juttuja, kun ei niistä välitä.
Miljöö myös melko legendaarinen. Tampereen vanhin ravintola?
Ei mitään tietoa, mikä on Tampereen vanhin ravintola? Olisko Laterna?
Eikös Frans Emil Sillanpää ja co. juonut siellä niitä jämiä, mikä ryyppy sitten ristittiin holipompeliksi
Onhan tuo Laterna vanha. Nimi matkalla vaihdellut, mutta historia vie kai vuoteen 1890 asti.
Vanhin ravintola taitaa kuitenkin löytyä Viikinsaaresta. Ulkoilmaravintola tuli sinne 1866 ja kesäravintola siihen puiseen pitsihuvilaan 1886. Näin muistelen kerrotun.
Menee nyt historian puolelle vahvasti, mutta kerrotaan nyt täydennyksenä Konsulinsaareenkin avatun ravintola v.1882. Moni varmaan jo ihmettelee, että mikä ihmeen Konsulinsaari. Totta se kuitenkin on ja oheisesta linkistä voi tutkailla lisää. Historia on mielenkiintoista!
Laitoin Lie Min testiin tilaamalla nuudeliwokkia kotiin.
Tämä vietnamilainen näkemys aiheesta menee varmaan jo terveysruuasta kun vertaa rasvaisiin thaikkuihin. Tässä ei ollut mitään kastiketta ja ainoa rasvainen osa annoksessa on nuudelit. Tuohon kylkeen mm. ituja, jotain bulgurin tyylistä kamaa, kananmunaa, kurkkua ja parsakaalia. Plus tietty omavalintainen proteiini.
Suosittelen, raaka-aineisiinhan tässä nojataan vahvasti kun rasva tai kastike ei ole pääosassa ja hyvänmakuinen ja täyttävä annos katkaravuilla sieltä paljastui.
Siellä on muutkin ruuat hyviä mutta suosittelen kyllä paikan päällä syömään. Omat suosikit massaman ja yellow curry ja tietysti tacot ja wrapit. Tuomiokirkonkadulla on myös uusi vietnamilainen Din Din. Työkaverit sitä kovasti hehkuttaa mutta itse olen pitänyt Lie Mistä enemmän.
Ei ole Taproom lounaspaikkana tullut koskaan mieleenkään, mutta työhommia hoodeilla ja tuli pistäydyttyä.
Kaikenkarvaista lounastajaa ja hyvä ruoka. Ei terveysruokaa, mutta hyvää. Tänään Koskenlaskijatäytteiset jauhelihapihvit ja metsäsienitäytteiset kaalikääryleet, pashdetut pikkuperunat. Hyvä salaattivalikoima.