5€ pizzoja myyvä ketju avaa Keskustorilla tämän viikon torstaina. Tosin ainoastaan margherita on tuon hintainen. Kallein pizza maksaa kympin. Mutta jokainen ravintolakriitikko on aina sitä mieltä, että margerita on pizzerian tason ultimaattinen mittari.
Sotto-ravintoloiden edullisin pizza, klassinen Margherita, maksaa vain viisi euroa ja kallein pizza auramericana, jossa on muun muassa mozzarellaa, palvikinkkua, aurajuustoa, ananasta ja basilikaa, maksaa kymmenen euroa.
Jos nelihenkinen perhe käy Sotossa syömässä, se selviää illasta noin 30 eurolla, Aitto-oja määrittelee. Ravintolan voitto tulee lisämyynneistä. Aioli ja Coca-Cola ovat käytännössä Soton rahantekokoneita.
Myös pizzoista jää rahaa, kun volyymi on tarpeeksi korkea. Keskimäärin yksi Soton ravintola myy noin 2500 pizzaa viikossa.
Minähän syön paljon kebabia tässä Tampereella alkaen Abu Fuadista.
Joskus silloin ysärillä Etelän-Kebab House oli ykköspaikka, mutta kun mestari itse lopetti siellä niin taso laski.
Sen jälkeen ykköspaikka oli Kebab 14, mutta sekään ei oikein ollut viime vuosina entisensä.
Punjab on ollut olemassa jo vuodesta miekka ja kivi, mutta en oikein koskaan siitä pitänyt, mutta viime vuosina kun olen painostettuna joutunut siellä käymään niin olen tottunut makuun.
Mutta, Tampereen paras kebab on Nokialla Aben iskender, siinä on kaikki kohdillaan.
Lähin palstan, hyvän palautteen takia testaamaan, ja totta tosiaan oli erittäin hyvä kebabbila. Testissä oli 3hengen erilaiset ruuat isännän pita kebab, rulla kebab ja ja pitza fruttide de mare ja jokainen ruoka oli meidän makuun. Tullaan käymään uudestaan, ja ilmeisesti itse johtaja oli iha ylikylän tyyppi täydet 6/5
Kyllä kebab-keskusteluun tarvii tuoda Tammelantorin laidalta Nile. Se on kyllä mulle se ykkönen. Prikulleen sama ku aikanaan Koskarin Abu fuadissa. Areenan vastaava on lähinnä sinnepäin.
Tampere-talon yhteydessä on hotelli Marriot. Siellä on K&BatC, lounas maksaa 14,00€ ja on erittäin laadukas ja sisältää mainion alkusalaattipöydän. Menu on viikkokohtainen, suosittelen lounaspaikaksi.
Suleima oli kyllä minunkin makuuni, tuola Nokian paikassa en ole käynyt, täytyy mennä testaamaan. Siellä ei kuitenkaan voi olla Tampereen paras kebab jos olen oikein ymmärtänyt kaupungin rajat
Tähän täytyy edelleen nostaa, että jos Areenalla kebabin haluaa niin kebabsalaatti on loistava valinta. Tällain “satakiloisena” mun mielestä todella hyvän makuinen ja tehdään tilauksesta käytännössä aina. Ei järkyttävän iso, mutta kohtuullinen nälkä sillä lähtee ja hinta ei juuri peruskebulasta eroa, olikohan 13€.
Jep, ei ole lämpölampun alla kuivunutta sämpylää riesana.
Muutenkin, monessa pikaruokapaikassa kannattaa suosia tuotteita, jotka eivöt ole valmiina hyllyssä, vasn “joudutaan” tekemään varta vasten asiakkaalle