Missä asuvat Tapparafanit vs. Ilvesfanit

Pistäkääs joku galluppi että kuinka moni on foorumilla munan/junantuomia?
Itse ainakin paljasjalkainen Tampereen hanu, nyt vaan Nokialla asustan sattuneista syistä?
Asunto vielä Tampereella mutta vuokralla.

1 tykkäys

Meikäläinen ainakin on tehnyt sen verran myyräntyötä, että olen hankkinut Tapparalle ihan ihka-aidon saksalaisen fanin. :slight_smile: Tuo lasketaan jo kohtalaisen kaukaa haetulta, joskin on asunut jo vuosia Tampereella. :slight_smile: Ja kukapa Tampereella pidempään asunut nyt voisi oikeasti vastustaa kauneinta? Kysyn vaan.

Itsehän tulen Kangasalta, joka on empiirisen tutkimukseni mukaan yllättävänkin keltavihreäksi todettu paikka. Eniten Ilvestä tuntuu löytyvän juuri Kangasalta, joten Ilveksen teoria tamperelaisuudesta on jokseenkin väärää.

Gallup sinänsä kohtalaisen turha, koska tätä on tutkittu jo vuosien ja vuosien ajan niin kyllä Ilves on marginaalisesti suositumpi Tampereella ollut jo kauan. Tappara sen sijaan sattui menestymään juuri sillä kaudella (1970-luvulla), kun jääkiekosta tuli isomman massan laji ja televisioseuraaminen taisi yleistyä vähän kauempanakin kotoa. Tämän vuoksi Tapparan yllättäen levisi paremmin kuin Ilves.

4 tykkäystä

Itse olen kotoisin etelä-pohjanmaalta. Seinäjoen ympäristössä Tappara on selkeästi suositumpi. En itseasiassa tunne kuin yhden Ilves fanin kotiseudulta. Tappara selkeästi suosituin. Jyp ja IFK ehkä seuraavat. Vaasa ja Sport alkaa sitten vaikuttamaan, kun lähdetään Seinäjoelta hieman länteen.

Tampereelle muutetaan “maalta” koulujen perässä, kuten itse. Kannattajia tulee sitä kautta Tapparalle pidemmän päälle enemmän mitä Ilvekselle. Kouluttautuneet ovat keskimäärin myös paremmin palkattuja tai sellaisessa asemassa, jossa voivat kuluttaa rahaa tai vaikuttaa kumman otteluun lähdetään vaikkapa firman asiakastilaisuuteen. Jokin merkitys tälläkin isossa kuvassa.

Opiskelijoita pitäisi saada hallille enemmän. Teema otteluita enemmän yms. Heistä kasvaa paljon pitkäaikaisia faneja ja kuluttajia.

7 tykkäystä

Itse olen lähtöisin Varsinais-Suomesta, kuten profiilikin kertoo, koulujen perässä olen minäkin Tampereelle tullut (opiskelupaikkakuntaa valitessa yksi sinioranssi syy veti tänne aika tehokkaasti). Kotikunnasta on n. 50 km Turkuun ja lähestulkoon kaikki tuntemani kotipuolen jääkiekkoa seuraavat ovat Tepsin faneja. Tapparalaisia tunnen itseni lisäksi 3, lisäksi tunnen yhden IFK-fanin.

Tässähän on TAMKin restonomien ainejärjestö TaRe kunnostautunut viime vuosina ja järjestänyt jo muutaman kerran Hakamettän Haalarilöylyt-nimisen opiskelijatapahtuman. On ainakin omasta mielestäni vetänyt hyvin haalarikansaa hallille ja hauskaa on itselläkin tapahtumassa ollut.

E. Toisaalta Tapparan puolesta asiasta ei ole ollut mitään mainosta tai mainintaa juuri missään, sekin voisi vetää ehkä vähän enemmänkin porukkaa.

Salostako tai Halikosta oot kotoisin? Ite oon Perniöläislähtöinen nyk. Naantalilainen.

Vähän ehkä luovun anonymiteetistäni, mutta tosiaan Marttilasta olen lähtöisin.

1 tykkäys

Olen tämän varmaan aikaisemminkin kertonut, että Kemijärven poikii, sitten 1985 Ouluun, 1993 Raaheen, 1997 Pirkkalaan ja 2018 Tampereelle.

Tuo nyt ei ole kova juttu, mutta tämäpä on:
Minä nimittäin tunnen yhden foorumilaisen, joka on kotoisin Peräseinäjoelta. :smiley:

3 tykkäystä

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

Olisi kovin mielenkiintoista jos tämä vertailu tehtäisiin uudestaan.
Onko Ilveksien parempi nykytilanne vaikuttanut asiaan, kuinka paljon ja missä suunnissa.
Onko keltaiset pallot lisääntyneet Herwoodissa vai Mouhijärvellä?

Niin ja kaikki Mouhijärveläset Ilveksen kannattajat ilmoittaisivat seurakseen Tapparan, jotta saataisiin jälleen todistetltua meidän Mouhijärveläisten Mouhijärveläisyyttä…no joo hiukan kieliposkessa kirjoitettu…itse syntyisin Tampereelta, nyt Kangasalla tekemässä käännytystyötä.

EDIT: Sehän tais kumminkin olla kausikorttien jakautumisen mukaan viimeksi tuo “paikkakuntajako”?

1 tykkäys

A post was merged into an existing topic: Muiden joukkueiden fanit

Ihan täysin sopivaa ketjua ei löytynyt, mutta tää menee tarpeeks lähelle. Asuukos Rovaniemellä muita Tapparalaisia?

4 tykkäystä

Joka ainoassa Suomen kolkassahan meitä on :slight_smile: Siis kyllä asuu, tunnen yhden oikein hyvin, uskon että on varmasti ainakin kymmeniä.

3 tykkäystä

Myyjän asuinpaikkaa en huomannut kysyä, mutta Rovaniemi se todennäköisesti oli.:point_down:t2:

13 tykkäystä

Koko Suomen :tappara: vs Tampereen :ilves:. Tapparallahan on kannattajia lappia myöten.

Pari vuotta sitten Aamulehdessa oli juttua kuinka melkeinpä jokaisessa Tampereen kaupunginosassa oli Tapparalla enemmän myytyjä kausareita. Mouhijärvi herja on siis aiheeton.

11 tykkäystä

Mutta ilvesläisistä löytyy prosentuaalisesti iso osa Suodenniemeltä. Tiedän useamman ja nyt tämä viime viikkojen ”pleksinrepijä” isä/tytär on kanssa sieltä. Ehkä siellä heillä prosentuaalisesti selvästi enemmän kausareita kuin missään Tampereen kaupunginosassa.

3 tykkäystä

Ranualla sain 70-luvun alkupuolella kipinän Marjamäen myötä Tapparaan. Liki 30 vuotta sitten valunut Suomea sen verran alas päin, että Ouluun 90 km.

8 tykkäystä

Ihan vitun mahtavaa että @linsti ’n lisäksi meillä on muitakin Oulusta!:+1:t2:

5 tykkäystä

Hämeenlinnan suunnilta tunnen pari, Helsingistä tulee mieleen ainakin kolme, noi ny tuli nopeesti mieleen. Sit kaduilla näkyy paljon sellaisia joita en tunne.

Mut kyähän HPK ja HIFK ovat melko vahvoilla täällä. :joy: Töissäkin pari kollegaa on Hifkin jätkiä. Kärppäläisiä alkanut näkyy viime aikoina ihan puskista. :thinking:

@Rantt3 Itseasiassa kolme! :joy:

:wave: Ehkä nyt kaksi :wink:

1 tykkäys