Missä asuvat Tapparafanit vs. Ilvesfanit

Mää olen Mänttästä kotoisin missä suurin osa 50/50 oli/on Ilveksen tai Tapparan faneja. Sen jälkeen matkani on vienyt Keskisuomeen Saarijärvelle jossa jakauma meni 6-2 Tapparalle mikäli oikein muistan.Keskisuomesta juna toi mut Hattulaan kanta-hämeeseen ja täältä tiedän ainakin 4 Tapparan fania mutta en yhtään Ilveksen🤔 Naapurissa asuu Hifkin ja Kerhon fanit ja nainen joka asuu meillä liputtaa Kerhoa kans😬

1 tykkäys

Ja kaiken lisäksi Tappara on suomenruotsalainen seura.
Alkujaan. Juuret ovat syvällä. Hieno valinta siis.

6 tykkäystä

Itse Vihdistä kotoisin, ja sama takki tarina😁. Äiti hommas joskus 1980-luvun alussa Tappara rotsin kirppikseltä ja siitä se lähti. Vihdissä oli myös paljon Tappara henkisiä. Muut oli sitten aika pitkälti HIFK porukkaa. Nykyään Tapparan fanittaminen tapahtuu Espoosta käsin.

2 tykkäystä

Liityttyäni tänään palstalle pistän vähän omaa asumistaustaa kehiin:

Koko ikäni olen asunut Tampereella, viimeiset reilu 20 vuotta Kalevassa. Lapsuus ja nuoruus oli ilo varttua Tessulla, jossa samoihin aikoihin asusteli naapuritalossa Juti ja kadun toisessa päässä Valkeapään Pedro, Jarkon Mara sekä muuan Pasi Puistola. Vanhemmat ja siskoni asuivat Maran kanssa samassa talossa, hänen vielä siellä asuessaan, mutta minun syntyessä olivat jo muuttaneet sinne Jutin naapuriin…

14 tykkäystä

Se kuuluisa Pihtiputaan Mummo?!:wink:

Nyt kun mouhijärveläisyys on taas nostettu esiin, niin todetaan että läntisessä keskustassa, Amuri-Pyynikki akselilla, Ilveksen pipo on suunnilleen yhtä harvinainen näky kuin itse villieläin. Jos täällä logon näet, se on 80% todennäköisyydellä peräisin Ilveksen kattavasta jalkapallotoiminnasta.

Tapparaa näkee kyllä.

13 tykkäystä

Hervantahan oli Ilves-kannatuksen kova ydin sillon kun alue oli huonomaineinen kantaväestön lähiö. Tilanne lienee muuttunut, kuten aluekin.

1 tykkäys

Hervannassa asuvana ja keskustassa koulua käyvänä allekirjotan tämän väitteen. Mitä kauemmaksi liikutaan Hervannasta ja lähemmäs pyynikin aluetta, sitä vähemmäm Ilvestä näkyy.

1 tykkäys

Aika paljon Ilveksen porukkaa viihtyy Teiskossa ja Kessan baarissa.

Kalevassa kanssa lähes pelkästään näkyy Tapparan tarroja esim autoissa. Selvästi enemmän kuin ipan. 20v tässä asuneena voin sanoa ihan jo kokemuksella tämän :slightly_smiling_face::ok_hand:

4 tykkäystä

Asuin kans yli 30 vuotta pohjois Kalevassa ja mielestäni huomattavasti vähemmän Ilveksen kannattajia.

Kesämökkejä paljon Nässyn rannalla. Jostain syystä Kessan baari on ollut varsinkin menneisyydessä suosittu paikka Ilveksen pelaajien keskuudessa. Käy niitä siellä kesäsin vieläkin esim Juhannuksena.

2 tykkäystä

Eihän sinne sit viitsi mennä, kun meilläkin on Teiskossa mökki. :smiley:

Tämäkin lopulta toteutui. Nykyään 800m Areenalle.:grin:

7 tykkäystä

Minä asun Nummelassa ja tällä seudulla on yllättävän paljon Tapparan faneja. Anoppikin sanoi aikanaan että olen juuri oikean leirin miehiä :smiley:

3 tykkäystä

Samassa kinkeripiirissä minäkin asustelen.

2 tykkäystä

Vihdistä kotoisin ja siellä Tappara kannatus alkanut 1980-luvulla. Paljon oli jo silloin Tappara faneja…nykyään tulee asuttua Espoossa.

1 tykkäys

Asuuko kukaan Iisalmessa? @Armas taitaa asua Kuopijossa jos en väärin ole käsittänyt?

1 tykkäys

Et ole käsittänyt, mutta kyllä täälläkin ensimmäiset askelet on otettu Hatanpään viljasiilojen katveessa.

1 tykkäys

Mää tunnen erään Tampereelta Iisalmeen viime vuonna muuttaneen kovan Tapparafanin, mutta
hän ei taida olla palstalaisia. :blush:

1 tykkäys