Missä asuvat Tapparafanit vs. Ilvesfanit

Kirjoittaisit nyt edes meidän kotipaikkakunnan nimen isolla :wink: Kangasalla tosiaan taitaa olla melkoisen tasaista…Pirkanmaalla tosin ei nyt ylipäätään oo kovin harvinaista, että jopa perheiden sisällä on ristipistoja. Meillä löytyy perheestä myös Ilvestä :open_mouth: :confused:

1 tykkäys

5 viestiä siirrettiin ketjuun: Tapparalaisuus sekä perhe ja muut sosiaaliset suhteet

Tämä Tapparan mies on kotoisin Virroilta. Ja vuodesta 2008 lähtien sijainti on ollut Heimo kaupunkinakin tunnettu Mikkeli. Täällä on nähty parit mestaruudet ja Liiga nousu, mutta Tappara on ja pysyy tässä miehessä (ainakin iän puolesta, henkisesti ei niinkään). :tappara:

Onko ollut koskaan puhetta TFC:n suuntaan, jos sinne teille saisi virallista alajaostoa vai onko siellä niin ettei kaikki edes kuulu Tappara Fan Clubiin?

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös TFC vaadi sen 50 jäsentä, että voisi täyttää alajaoston kriteerit?

Stadissahan oli alajaosto, mutta toiminta loppui kokonaan, mutta en muista mikä oli syynä?

Muistajat muistaa ja tietäjät tietää…(valitettavasti).

Anteeksi Offtopic.

3 tykkäystä

Nimimerkistäkin voinee päätellä, Etelä-pohjanmaan lakeuksilta Seinäjoelta ja aina se kiekossa ollut Tappara ja tulee olemaan, normaali kausina sahattu pitkin Suomea peleissä autolla taikka junalla, harmittava välikausi ettei Hakametsään ole tällä kaudella päässyt, viimeistään ensi kaudella sitten

1 tykkäys

En kyllä tiedä, kuinka moni Lohjalla kuuluu TFC-ryhmään.
Itse toki ja moni muukin.
Vuosia vuosia sitten tästä oli juttua porukoitten kanssa, mutta asia jäi…

Täällä edustetaan Tampereen kolmatta kaupunginosaa, eli Nalkalaa. Alkuperä Porissa, mutta evakuoitu jo parin kuukauden ikäisenä Kaukajärvelle. Sieltä mm. Nokian ja Epilän kautta 15 vuodeksi Saksaan, josta 2016 takaisin juurille.

4 tykkäystä

Kirjoitit Kangasalan pienellä monasti, mutta Turun isolla - jonkinasteinen aivopieru varmaan?

4 tykkäystä

Itse asunut täysi-ikäisestä lähtien:
Kangasala, Hervanta, Kaleva, Janka, Olkahinen, Aitolahti, keskusta, Aitolahti, Kangasala, Kalifornia.

1 tykkäys

Pirkanmaan pikkukunta → 1998 Helsinki - Malminkartano → 2001 Tampere -Hervanta - kaleva - Lielahti x2 - Härmälä - Vehmainen - Hakametsä - Leinola. Hassuja noi naiset :smiley:

10 tykkäystä

Perniö(nyt Salo), Paimio, Salo, Särkisalo(nyt Salo), Merimasku(nyt Naantali)

3 tykkäystä

@Sami_Heikkinen @SammyO ja myös muut.

Voi olla, että aihetta on käsitelty jo aiemmin, mutta kysyn silti.
Mistä johtuu se, että Lohjalla on Tappara henkisiä melko paljon?

Minä en osaa sanoa. Asun Pirkanmaalla mutta sattuneesta erittäin hyvästä syystä olen viettänyt / vietän aikaani säännöllisesti Lohjalla.

1 tykkäys

Tota ollaan joskus porukalla mietitty. Itse olen kotoisin kaksikielisestä Siuntiosta eikä suomenruotsalainen joukkue tullut kysymykseen ja faija on TPS-“fani” joten loogisinta oli hypätä kirvesrintojen kelkkaan n. vuonna 1982.

2 tykkäystä

Tämä uutinen on vuodelta 2015, mutta tosiaan. Mikähän tässä on taustalla?

2 tykkäystä

Lähtöisin Sallasta, nykyään Oulussa, mutta toimisto Jyväskylässä niin sielläkin tulee paljon oltua.

2 tykkäystä

Ja nyt Turku. Senhän jo kaikki ties.

1 tykkäys

Itse sain Tappara takin (sen valkohihaisen) serkulta 1972 ja kouluun mennessä en todellakaan ollut ainoa Tappara kannattaja. Jostain syystä Lohjalla ollut jo niistä ajoista lähtien erittäin vahva Tapparaan kannatus. Ei ole kyllä mitään hajua minkä vuoksi. Muistan kun muutama vuosi sitten Blues isännöi harjoitusottelua Lohjan jäähallissa. Lienee ollut isäntäseuralle yllätys, kun 95% katsojista kantoi sinioransseja värejä.

Tapparan fanitus oli myös määräävä tekijä opiskelupaikkaa valitessa -80 luvun lopulla ja tottakai Tampereelle tuli ajauduttua. Opintolainoista kuitattiin tietysti ensimmäisenä kausikortti ja sitten syötiin riisiä ja tonnikalaa. Sain myös aivopestyä jälkikasvuni vannoutuneiksi Tappara kannattajiksi ja nuorempi opiskelee tällä hetkellä Tampereella ja asuu syntisen lähellä uutta areenaa. Eli lyhyesti sanottuna mies lähtee Lohjalta, mutta Tappara ei lähde miehestä.

11 tykkäystä

Kuvassa ollaan jälleen menossa kohti rakasta Mekkaa :heart:
Syitä Lohja-Tappara faniuteen on varmasti yhtä monta, kuin fania.
Ekana tulee mieleen, ettei täällä pelata kiekkoa, kuin jotain “mutasarjaa”…ja kuka nyt kannattais Helsingin joukkueita :slightly_smiling_face:
Toki niitäkin on paljon täällä ja tekee hommasta kiinnostavamman.

Itse olen järkännyt 9 vuotta syksyisin bussireissun Tampereelle ja nyt ollut jo kaksi kautta, että reissua en ole järkännyt.
Syyn varmaankin jokainen tietää :sweat:
60 paikkainen reissu myydään loppuun tunneissa ja joskus jopa alle tunnissa.
Joten kyllä Tappara kuuluu ja näkyy VAHVASTI Lohjalla.

Oma Tappararakkaus lähti vuonna 1978, kun äitini osti kirppikseltä komian Tappararotsin :heart_eyes:
Nyt jokunen vuosi tuosta, niin seinällä muutama (vaimon sanoin, LIIKAA) Tappara paitaa, mailaa ym.

Ps. Olen kuullut…mutta en tiedä kuka tai ketkä tulivat keväällä 2016 kotiin Mekasta mestaruus kaulassa ja naamat hymyssä.
Olivat tuohon Lohjan keskusaution keskimmäiseen lipputangoon nostaneet Tapparalipun ja tarina kertoo, että naru oli irronnut, kun lippu napsahti ylös tankoon.
Seuraavana päivänä oli liputuspäivä.
Oli komia näky, kun reunoilla liihotti :finland:liput ja keskellä Tapparalippu :blue_heart::orange_heart:
Gramo kävi nosturilla seuraava päivänä hakemassa lipun pois ja kiitti extratyöstä Tapparafaneja :slightly_smiling_face:

Tänä päivänäkään emme tiedä kuka tai ketkä olivat asialla…mut pakko olla tosifani :shushing_face:

Tulipa pitkä teksti, mutta kyllä täällä KOVASTI odotellaan tän viruksen siirtymistä, että päästäis porukalla kannustamaan meiän poikia :blue_heart::orange_heart:

35 tykkäystä

28 vuotta asuin Nokialla ja nyt asunut 3 vuotta Kalkussa. Kesämökki löytyy Mouhijärveltä. 23 vuotta fanittanut Tapparaa.

3 tykkäystä