Moottoripyörät ja mopot

Mulla oli 15-kesäisenä PappaTunturi. Mitään siihen en koskaan osannut tehdä, muuta kuin tankata tai tulpan vaihtaa. Mutta ostettaessa se oli kyllä viritetty, koska se kulki likemmäs 80km/h. Ja oli paikkakunnan nopein mopo siihen aikaan.

Näin jälkikäteen harmittaa, että sen “Fenderinkuumeessa” (lue rahapulassa) jouduin myymään pois. Nyt sille olis käyttöä.

3 tykkäystä

On toi kyllä huimaa hommaa noi yhteislähdöt katuradoilla. Ja varsinkin ton kokoiseen ränniin missä ne tossa päästelee. Huh huh. Saarella sentään on hieman leveämpää väylää Mountain Coursella.
Ja vielä siihen Isle of Man TT:hen. SUOSITTELEN. Kuten avatarista voi päätellä. Itse tullut paikan päällä oltua ajojen aikaan useampaan otteeseen.
Ps. Ja jos oot lähdössä niin katselu paikkoja voi kysellä allekirjoittaneelta…

4 tykkäystä

Tältä vuodelta ne peruttiin enkä olis muutenkaan kerennyt, mutta ens vuonna ehkä… Mä kyselen kun lähtö tulee ajankohtaiseksi :blush:

1 tykkäys

Joo, nimenomaan vähän vastaavaan tarkotukseen ite miettinyt myös. Tuohon rahaan yllättävän fiksu ja menee hienosti pienemmälläkin hiekkatiellä.

1 tykkäys

Mulla kanssa poljettava kaksi- ja käsivaihteinen pappatuna, kulki n.70 km/h,. Riittävästi 13 v kollille. :rofl:

1 tykkäys

Täytyy koittaa vielä elää ja koska kerran täällä vaan eletään ja siinä viimeisessä ajopuvussa ei ole taskuja…ellei teetä. :money_mouth_face::see_no_evil::rofl:

2 tykkäystä

Tuo on just se oikee asenne. Täytyy myöntää että pärrien suhteen ollu vähä samoja mietteitä lähiaikoina. Sais vaan aikaa ja muut jutut kondikseen että pääsis alotteleen tän lajin pitkästä aikaa

2 tykkäystä

Mopo oli solifer sm. Kevareita oli Honda mtx ja yamaha rd. Sitten Honda cbr900rr, r1 yammu ja viimeisimpänä zx 10r kawa.

1 tykkäys

Me ainakin Serkkupojan kanssa tuolla syrjäkylillä vedettiin syvään ojaan jollain “zenzuin” Kiinaan skootterilla kaks päällä. Kulki muuten vakiona n. 60 km/tunnissa. Ihme, ettei sattunut mitään.

Mulla kanssa Solikan SM 82 toisena mopona jolla trialia vedetty.
Näillä opeteltu tasapaino ja hiljaa ajo,:heart_eyes:

Miksi motocrossin ajajat ajajessaan “hyppyyn” heittää pyörän lähes poikittain ilmassa!

Pyörä lentää matalammalla ja on näin vähemmän aikaa ilmassa, eli eteneminen on nopeampaa.

6 tykkäystä

Hmmm… 5. helmikuuta pitäisi tulla julkistusta, joutuukohan sitä palaamaan Busan sarviin.

2 tykkäystä

Linjuri on maantien ässä. :sweat_smile:

Aika kova suoritus jos uusi bussi tämän H2 Kawan pystyy lyömään.

3 tykkäystä

Leskentekijä 2.0 :grimacing:

2 tykkäystä

Männäthän noista H kakkosista sulaa ennemmin…mutta toimiessaan on ripeä.

1 tykkäys

Ainakin ulkonäössä. On niin hirvee toi Kasavika että huh👍

2 tykkäystä

Tuo Busa-julkistus on kyllä tosi mielenkiintoinen, koska periaatteessa ei kai kannattaisi tuoda markkinoille pyörää, joka ei H2:ta voita.

Busan suora kilpailija on kuitenkin H2 SX, joka taas on hieman laimennettu versio alkuperäisestä H2:sta.

Ja tietenkin täytyy muistaa, että H2-koneista saadaan ihan mukavasti tehoa ihan vaan ECUa säätämällä. Jos Busassa on huhuttu 1440cc kone ilman ahdinta niin samaan ei pääse.

Mutta jotenkin tuo aiemmin Busan omistaneena silti houkuttelisi…

1 tykkäys

Tarviiko Busan tuota kawaa välttämättä joka specsissä voittaa? kyseessä kuitenkin on eri genren laitteet…

1 tykkäys

Mulla oli kesällä koeajossa nakuversio Z h2, joka on ihan tyyllikkään näköinen eikä mikään Taistelualus Galactica.

Tässäkin henkeä löytyy ja voimaa on riittävästi vielä 200 km/h jälkeenkin.
Ei tarvinnut siltikään vaihtaa muuta kuin vaihdetta. Pidän silti enemmän Ktm V2 1301cc moottorista ja ajettavuudesta.

2 tykkäystä