Polkupyörävarkaudet

Ajatuksena lähteä kaverille käymään pyörällä vielä näin iltamyöhällä.

Tallissa on tyhjä kohta, jossa oli joskus mun pyörä. Ei tuo kallis ole, mutta rakas pyörä, melkein neljä vuotta ehti käyttää. Rahallinen menetys ei ole iso, mutta kylläpä kurppii, kun lukitusta varastosta viedään lukittu pyörä :frowning:

Tampereella ei kyllä pyörän kanssa pärjää.

Huomenna sitten runkonumeroa metsästämään ja kuvaa pyörästä. Tuskinpa löytyy koskaan, kun tapahtuma-ajasta ei oo ideaakaan. Jossain välillä keskiviikkoaamu - perjantai-ilta. Siihen se jää.

*ituttaa.

3 tykkäystä

Asutko Kalevassa vai Hervannassa?

1 tykkäys

Veitkö @peterra :n pyörän?

15 tykkäystä

En kummassakaan :frowning: Aivan keskustassa tosin asun, mutta en nyt viitsi sen tarkemmin sitä täällä avata, missä asun. Joka tapauksessa kyllähän tässä varmaan mahdollisuus tuohon on. Taisi kalleimmat osat olla rakkaat lukkopolkimet. Ei kai tässä voi kuin yrittää itse jäljittää toreista ja turuista. Jossain siellä se varmaan myynnissä on.

Tarkkaile tori.fi palstaa ym. myyntikanavia. Mä löysin aikanaan oman varastetun veneeni torista. Poliiseja ei hirveästi kiinnostanut, joten itse pitää olla salapoliisi.

4 tykkäystä

Mikäs Kalevassa on? Hervannan ymmärrän.

Eniten pyöriä varastetaan Tampereen keskustan ja Kalevan alueelta.

https://www.aamulehti.fi/moro/pyoravarkauksien-maara-on-nyt-rajussa-kasvussa-tampereella-ja-eniten-pyoria-katoaa-keskustassa-ja-kalevassa-pyoravarkaan-uhri-jaakko-valaskivi-tietaa-miten-ongelma-saataisiin-kuriin-201153934

3 tykkäystä

Rahallinen menetys ei ole suuri, mutta kyllä se aina silti ottaa sydämen päälle. Varsinkin se työmäärä taas, jonka joutuu tekemään ihan turhaan, kun ei tuo nyt ikinä selviä. :frowning: Entisessä kämpässä Kalevassa toin pyörän aina sisälle kämppään asti, mutta tänne 3. kerrokseen en oo sitä tässä asunnossa tehnyt. Jatkossa jälleen palaan vanhaan: jokainen pyörä tulee sisälle asti.

Aikaisemmin sentään Tampereella pöllityt pyörät on ollut elinkaarensa loppuvaiheessa :frowning: Tällä olisi ollut ainakin vielä mahdollisuus kahteen Pirkan pyöräilyyn :frowning:

Toinen vaihtoehto on sitten se, että jatkossa pyörä säilyy tasan yhdessä osoitteessa - äidillä Kangasalle. Tampereelle en pyörää rahtaa sitten ennen ensi kevättä.

5 tykkäystä

Jos jostain syystä löydät sen pyörän noilla @Oijennus ohjeilla jostain turuilta tai toreilta, niin pistävän koodia. Käyn ostamassa sen pyörän takas parin kaverin kanssa…

9 tykkäystä

Undercover cop @TTman .
Kannattaa väijyttää, ilmoittaa poliiseille ja antaa heidän hoitaa työnsä.

4 tykkäystä

Tunnistan kyllä pyörän, jos se vaan sattuu nyt johonkin myyntikanavaan tulemaan. En usko, että varas jaksaa nähdä sitä vaivaa, että vaihtaa lukkopolkimet pois, joten ne mukana se varmaan tulee myyntiin :stuck_out_tongue:

1 tykkäys

Entiseltä työkaverilta varastettiin kolme pyörää neljän vuoden aikana. Kaikki olivat lukittuja ja kaksi niistä vietiin lisäksi lukitusta taloyhtiön varastosta, jonne pääsy oli luonnollisesti vain taloyhtiön asukkailla. Toiselta kaverilta puolestaan pöllittiin pyörästä satula ja takarengas. Kaikki nämä keskustasta.

Komppaan muita eli tarkkaile Toria ja Huuto.nettiä ankarasti. Jos oma pyörä osuu sieltä kohdalle, sovi tapaaminen myyjän kanssa ja pyydä poliisit tapaamiseen mukaan. Kyllä ne tulevat, kun et perjantai-illalle tapaamista sovi.

3 tykkäystä

Tee rikosilmoitus tuntomerkeillä. Ei poliisit mitään sen kummempaa asialle tee, mutta jos satut löytämään jostain kanavasta pyörän, niin asiat helpottuu siitä eteenpäin.

Mun soutuveneen tuntomerkkinä oli itsetehdyt tölkkitelineet x 4 kpl. Ei jäänyt virkavallallekaan epäselväksi kenen jahti on kyseessä. Mutta ilmoitus oli tehty tuntomerkkien kanssa ja itse bongasin netistä myynnistä.

7 tykkäystä

Katos. Ja toiv sait veneen takasin ongelmitta sen jälkeen?

Jep. Piti soittaa poliisille, he kävivät tsekkaamassa ilmoituksen perusteella “tuotteen”. Totesivat sen kuuluvan minulle, jonka jälkeen hain omani kotiin. Tuntomerkit pitää varmasti olla kohdallaan, niin ei jää epäilyä.

Mutta pointtina tosiaan se, että tehkää tuntomerkkejä ja taltioikaa ne tuntomerkit arvokkaimmista laitteistanne. Sen jälkeen ne on helpompi tunnistaa.

2 tykkäystä

Löysin nyt kuvankin pyörästä: jos joku törmäilee niin vinkkailkaa. :slight_smile:

10 tykkäystä

Haku on päällä ja laitoin jopa hakuvahdin. Eli tarkkailen.

E. Näissä hommissa jeesataan kaveria aina.

9 tykkäystä

@peterra oliko niin, että tänään oli viety? Onko aavistusta mihin aikaan on tapahtunut?

Tässäpä ongelma onkin, kun tarkkaa aikaa ei ole antaa. On mahdollista, että on viety tänään, mutta tuskinpa tänään kuitenkaan.

Viimeksi käytin pyörää ja palautin sen varastoon Tapparan pelin jälkeen tiistaina. Ajoin sen varastoon n. klo 22:00. Sen jälkeen pyörä on kadonnut. Itsehän olen ollut iltavuorossa ja huomasin katoamisen tänään klo 21:00, kun olin lähdössä sillä liikkeelle. Eli tapahtuma-aika on hämärän peitossa.

Ei ole mahdotonta, ettei olisi jo ehdittykin myydä. Itse olen ravannut alakerrassa tupakilla, joka ilta tunnollisesti myöhään yöhön asti ja silloin ei ole ainakaan kukaan kävellyt vastaan pyörän kanssa. Todennäköisesti siis viety joko aamuyöstä tai sitten ihan härkisti päivällä. Todennäköinen syyllinen on joku, joka pääsee taloyhtiön tiloihin. Tuo varasto on tosiaan kellarissa pohjakerroksessa, jonne täytyy osata mennä ja sinne pääsee kahdesta paikasta. Pyörä on pakko kuljettaa ulos ulko-ovesta.

Sen verran tsekkasin heti, että ainakaan torissa ei ole myynnissä. Kävin läpi taakse päin 24.10 saakka. Mutta seuraillaan.

4 tykkäystä