MTV:n ja Elisan välinen riita jakelusopimuksesta

Voisikohan ne woltata himaan?

3 tykkäystä

Maikkaria muistakaan, varsinkin kun otin Viaplayn. Isolla rahalla het irtisanottava malli :money_with_wings:

Tämä kiistelyhän koskee nyt Mtv3n ilmaiskanavia mutta syksyllä laajenee myös muihin

"MTV:n siirryttyä Schibstedille yhtiö on pyrkinyt neuvottelemaan sopimuksia uusiksi takamatkalta. Tähän viittaa myös se, että MTV on ilmoittanut maksullisten kanavien olevan katkolla loppuvuodesta. Niillä on eri sopimukset kuin ilmaiskanavilla. Ilmaiskanavat nousivat julkisuuteen, koska ne olivat ensin katkolla."

"On myös mahdollista, että MTV haluaa ottaa askelia kohti Yhdysvalloista tuttua mallia. Siellä ilmaiskanavatkin ovat yleensä osa maksullisia peruspaketteja. Kuluttaja maksaa kaapeliyhtiöille, jotka puolestaan maksavat tv-yhtiöille.

Arvoketjun rukkaaminen Suomessa edellyttäisi kuitenkin merkittäviä lakimuutoksia esimerkiksi Ylen aseman että taloyhtiöiden velvoitteiden vuoksi. Taloyhtiöillä on velvollisuus ylläpitää lähetykset mahdollistavaa infrastruktuuria."

1 tykkäys

Elisa pystyy laittamaan Suomen lippuja krääsäänsä ja mainostaa olevansa suomalainen. Ei kuitenkaan näytä Suomen pelejä.

Olemme ainoa suomalainen operaattori. Emme kuitenkaan näytä Suomen pelejä.

Mikäli saisivat MTV:ltä luvan niin näyttäisivät, mutta jos ei ole oikeutta lähettää niin ei ole :man_shrugging:t3:

4 tykkäystä

Olisi mielenkiintoista tietää, vaikkei koskaan saadakaan tietää, poikkeaako Elisan ja MTV:n välinen sopimus jollakin muulla tavalla muista kuin siten, että Elisalla on eniten asiakkaita?

Aivan samalainen häärijä kanssa.

MTV näköjään hamuaa lisää rahaa tappiollisen toimintaansa, ei kiinnosta kuluttajat yhtään

2 tykkäystä

Sehän tässä taustalla on. MTV yrittää Elisan välityksellä laittaa asiakkaat maksamaan lisää tuolle paskalafkalle. En sano Elisaa pulmuseksi myöskään, mutta ihan turhaa tommonen miljoonia vuodessa tappiota tekevä medialaitos yrittää kiristää asiakkaita. Pitäköön tunkkinsa.

4 tykkäystä

Asetelma ja pelikuvio on kuitenkinen sellainen, että Elisa tässä liikkuu. En näe, että MTV voisi realistisesti enää täysin perääntyä tai lopettaa tyhjin käsin. Eli Elisan osalta mielikuvapelissä jotain olennaista odotellessa.

Elisan on pakko joustaa muuten isoja vuokratalo-konserneja voi tipahtaa Telialle/DNA:lle

Näin juuri ja sillä on rajansa, kuinka kauan Elisa voi ärsyttää asiakkaitaan. Ihan riippumatta perusastelmasta. MTV on mielestäni tässä kiistassa sekä periaatteellisempi että realistisempi, Elisan taustatendenssit eivät ole niin puhtaat että peliä kannattaisi jatkaa kovin pitkään, joten oletan Elisan lähitulevaisuudessa laittavan pöytään asiallista tarjousta.

Luulen että ärsytyksen raja on tullut jo ylitettyä ja mm. isompien kaupunkien konserneilla on jo ostohousut jalassa. Mummot kun eivät näe Kauniita&rohkeitä ni paskamyrsky on valtaisa

1 tykkäys

Ei se varmaan ihan nappia painamalla mene, tuskin kilpailijat ovat rakentaneet kaapeli-tv-infraa taloihin, joihin tulee jo Elisa.

3 tykkäystä

tuo nyt ei oo kuin rutiinia silloin kun rulla lähtee pyörimään.
Mutta kyllä maikkari myös sahaa omaa lankkua tässä casessa

Maikkarilla taitaa olla tosi kyseessä mutta nähdäkseni Elisa lähinnä vain kiusaa asiakkaitaan, tuskin sillä on maikkarin tilalle mitään tarjolla ja vahvempana se voi tehdä kiusaa vaikka kuinka pitkään.

Realistisesti arvioide Elisa kertoo asiakkailleen, mikä merkitys heillä lopulta on. Kannattaa uskoa näin vahvan näytelmän jälkeen. Maikkari näyttää olevan tosissaan ja Elisalla on vaara saada musta pekka kahteen kertaan pelin jatkuessa.

Totta tämäkin eli neillä ainakin Elisan vaihtuminen DNA:n palveluihin tapahtui niin, että DNA kaivoi kuitunsa taloyhtiön keskukselle ja toivat tekniikkansa. Kyllä se oman aikansa vei.

Samalla kertaa kun kaapeli vaihtui, niin tuli mahdolliisuus vaihtaa DNA:n talonettiin. (Jälkimmäiseen jos halusi - kaapelitv -vaihdos oli pakotettu, kun voi olla vain yksi palveluntarjoaja kerrallaan kaapelissa).

Nyt Maikkari on todennäköisesti lähtenyt haastamaan isot edellä eli Elisan kimppuun. Saa nähdä koska DNA ja muut ovat tulilinjalla…

1 tykkäys

Elisan kaapeli-tv maksaa reilun euron kuukaudessa vastikelaskulla. Elisan kaapeli-TV asiakkaita taisi olla se 300 000 kappaletta. Tuosta kertyy Elisalle liikevaihtoa vuodessa vajaat neljä miljoonaa ja kai tuohon kaapeliverkon ylläpitoon jonkin verran rahaa kuluu, niin mää en oikein ymmärrä tuota Maikkarin touhua, kun ei tuolta nyt mitään heitä pelastavaa rahasummaa ole tiedossa ellei maksuja asiakkaille aleta korottamaan. Vaikea tuosta on mitään Elisan kiusaamista asiakkaitaan kohtaan löytää. Maikkari onneksi kaivaa kuoppaansa tässä vain syvemmälle ja toivottavasti menee lopulta nurin.

5 tykkäystä

Itse arvelen samoin: Elisa on ensimmäinen kohde, koska eniten asiakkaita. Todennäköisesti samat käydään muiden kanssa, kun tämä selvitetään ensin.

Ja käytännössä tuo kaapeli-tv on yhteydessä valokuituun ja muuhun infrastruktuuriin. Elisa ei omaansa Teliaa tai DNA:ta päästä.

1 tykkäys