No niin. ![]()
JYPin isomaalinen voitto Lukosta oli uutisen arvoinen.
Tapparan vähämaalinen voitto Kärpistä - ei niinkään.
Joo tiedän, vähän menee nyt liikaa energiaa tähän, mutta onhan tää nyt tämmöistä ![]()
No niin. ![]()
JYPin isomaalinen voitto Lukosta oli uutisen arvoinen.
Tapparan vähämaalinen voitto Kärpistä - ei niinkään.
Joo tiedän, vähän menee nyt liikaa energiaa tähän, mutta onhan tää nyt tämmöistä ![]()
Paljon on puhuttu nyt Tapparan mediahuomiosta, kun siitä ei kirjoiteta näin voittojen keskellä vaikka olisi syytä.
Ihan omaan mutuun pohjaten niin mielestäni Kerhostakaan ei pahemmin ole kirjoiteltu vaikka vs. Ilvekseen. Itse pidän kuitenkin HPK:n sijoitusta ja voittoputkea suhteessa rosteriin aika kovana suorituksena.
Edit. Näemmä Kerhollakin on nyt viiden suoran voiton putki alla. Ei kyllä ole kyseinen osunut missään mediassa oikein silmille.
Tänään saadaan mediahuomiota. Jaa mutta Kuhdan paitahan siellä jäädytetään. Se siitä sitten…
Paperilehdessä (IS) oli paikallisen toimittajan pieni “juttu” Kärpät-Tappara -pelistä teemalla Tapparan juna on raiteillaan ja JR:n kommentit lehdistötilaisuudesta.
YLEn Teksti-TV:n etusivullakaan ei ollut odottamaani otsikkoa siitä, että Kärpät hävisi Tapparalle. (Kärppien häviö on aina iso uutinen, paitsi Suikkasen kaudella ei ollut.) Se saattoi johtua Petra Ollin samana iltana voittamasta maailmanmestaruudesta.
Kommentteissa on Radio Rockin Korporaatio-ohjelmassa Reijo Mäen kertoma K-18 tarina Mal Davisista.
Kirjailija Reijo Mäki kertoi, että Mal oli kultajuhlissa paukuttanut anteliasta TPS-fanitarta muun väen lyödessä vieressä tahtia. Toimituksen päätyttyä siirtyi maalitykki välittömästi katsomaan videolta tekemiään maaleja. Ujoksi mieheksi ihan hyvin.
Eirikoista markkinointia Jokerit pelissä,Pelicans ja SaiPa sai näkyvyyttä.
JYP:in haisunäätämaskotti (ei kun kaniko se on olevinaan) on väitetysti perseillyt lauantaina. Väitteiden mukaan on näytellyt keskaria ja persettä vierasfaneille ja jättänyt Jukurien värejä tunnustavat lapset ilman karkkia.
− JYP pahoittelee tilannetta ja tarjoaa Sarvisclubille mahdollisuuden saapua seuraavan peliin 11.1.2019 fanimatkalle alennettuun hintaan. Myrsky tarjoaa paikalle saapuville Sarvisclubilaisille hodarin sovinnoksi hallilla. Myrsky on lapsirakas ja vilpittömästi pahoillaan aiheutuneesta hämmingistä, kertoi JYP:n toimitusjohtaja Aku Vallenius seuran tiedotteessa.
EET SHIT!
Mitäs jos tepsi tekee maalin. Tuleeko hunajarenkutus Metallican versiona?
Huuuhhuuuh. Eiks radio metalli… eiku radio rock täytä tämän aukon elämässä jo aika täydellisesti.
Pelkkää metallia olis hauska, pelkkää Metallicaa on jo painajainen.
Tepsin viestintä kovalla tasolla
Kärpät tarjoili ihan hyvän Ilvekselle.
Ei taida Tapparan some olla valmis vastaamaan mukahassutteluun?
Tappara hassuttelee kaukalossa. ![]()
Okei, tämä oli varsin hauska.
Oivaltava ja ajankohtainen. Potenssiin parempi kuin liigaseurojen keskinäiset somehassuttelut.
Tää oli aivan helvetin hyvä ![]()
Ei taida olla ainoastaan jääkiekon ongelma. Yksi urheilun ongelmista on se, että kun kulutat sitä paljon, tulet sille sokeaksi. Jääkiekkoseuran toiminnan näkökulmasta tavoite on kuitenkin se, että satunnaiskävijästä jollakin aikavälillä tulee jatkuvasti pelissä käyvä. Suomalainen urheilukeskustelu on lähtökohtaisesti jo huonoa, koska niin minä kuin monet muutkin puhuvat asioita, jotka eivät kiinnosta kuin marginaalista porukkaa. Pelitapa-asiat ovat kiinnostavia ainoastaan hyvin marginaaliselle porukalle, minusta se on jääkiekon kova ydin & suola. Toisaalta kiitos sen, että istun hallissa @TTman vieressä, minulla on jatkuva mahdollisuus myös nähdä pelissä jotain yksilöistä, jota en itse näkisi.
Joka tapauksessa Liigassa on tehty jo vuosia surkeaa työtä näiden satunnaiskatsojien kanssa. Tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana, kun itse olen ollut aktiivinen Tappara-fani niin olen koko ajan nähnyt entistä enemmän, kuinka halliin lähtöön lisätään esteitä. Yksi tällainen neronleimaus on maksullinen parkkipaikka, joka mm. faktuaalisesti lopetti oman tätini käymisen peleissä kokonaan. En usko, että hän on ainoa.
Pääsääntöisesti oma tunnelmani on se, että jääkiekkoseuroilla on Suomessa poikkeuksellisen vähäinen kiinnostus aktiivista asiakaskuntaansa kohtaan - tai aktiivisen asiakaskuntansa profilointia. Voi olla, että siinä on liikaakin tekemistä, mutta esim. Tapparalla ei tunnu olevan mitään varsinaista “poistumanestoa” olemassakaan. Tiedän kasan ihmisiä, jotka vain lopettavat kausikorttinsa tilaamisen ja kukaan ei ole soittanut perään, että hei miksi. Se on kullanarvoista dataa.
Jos liiga haluaa houkutella yhä enemmän satunnaiskävijöitä halliin niin tärkein asia on: markkinointi suoraan sinne, missä he ovat. Se vaatisi edes jotain asiakastutkimusta, jonka puitteissa asiakkaita voitaisiin profiloida ja laittaa lokeroihin. Tietoa kyllä saa, mutta tekijäporukat ovat edelleen AMKin vapaaehtoisia.