Naapurit

Kerrostalo ja yli 7 kk remonttia?! Ettei vaan olis tehty verstasta siitä huoneistosta?
Isännöitsijän kuuluu tietää mitä siellä tehdään ja on olemassa myös laki naapurussuhteista jolloin voi arvioida onko aiheutettu haitta kohtuutonta.

1 tykkäys

Olin samaa kirjoittamassa. Mikään kerrostaloremppa ei kestä 7kk, ellet sitten omista koko yläkertaa.

3 tykkäystä

Miksei voisi kestää, jos tehdään huone kerrallaan viikonloppuisin vapaa-ajalla.

7 tykkäystä

Lisäisin pienen budjetin,eli tehdään kun rahaa siihen remonttiin jostain löytyy.
Lisäksi tiedän ihmisiä joilla on näitä ”ikuisuusprojekteja”.

5 tykkäystä

Meillä kesti saunaremontti yli vuoden! :rofl:

Ja joka ilta vetelit toista tuntia iskuporakoneella elementteihin reikää?

1 tykkäys

Siis meidän talossa kesti - ei minun asunnossani. Anteeksi epätarkka ilmaukseni. Eikä minulla ole vuokra-asunnossa mahdollista edes tehdä remonttia.

Mä tein itse saunaremontin alle viikossa. No laattalattiaa en uusinut, mutta kaikki puuosat. Seinä ja kattopaneelit ja lauteet. Toinen viikko olis menny laatoituksessa.

No joo, mulla ei menis niin kauan.

1 tykkäys

Vaikka tekis huone kerrallaan ja vapaa-ajalla niin todella verkkainen tahti saa olla. Tietty, jos yhden ruuvin laittaa illassa niin sitten voi kestääkin.

2 tykkäystä

Oon mä isännöitsijälle esittänyt tuon verstas mahdollisuudenkin, mutta kuulemma on enää muutama pieni juttu jäljellä, joista ei pitäisi lähteä paljoa ääntä. Tai siis näin remontoija sanoi elokuussa…

1 tykkäys

Tallenna puhelimella sitä melua ja ole isännöitsijään uudelleen yhteydessä, kerrot että ollaan joulukuussa (kohta) ja vieläkin aivan helvetinmoinen melu kuuluu.

1 tykkäys

Täytyy pitää tilannetta silmällä, sillä viime viikkoina meteliä on ollut aiempaa harvemmin, mutta joka kerta kun se alkaa niin kyllä se päähän ottaa. Isännöitsijään olen kyllä jo muutaman kerran ollut asiasta yhteydessä. Toi remontin kesto on vaan jotain aivan uskomatonta.

3 tykkäystä

Jos meteli jatkuu, niin tärkein juttu on että muutkin naapurit ottavat yhteyttä isännöitsijään. Eli kyselet muilta remontin häiriöistä ja kehotat olemaan aktiivisia isännöitsijän suuntaan. Mitä enemmän yhteydenottoja tulee, sitä tarmokkaammin isännöitsijä asiaan puuttuu. Isännöitsijä tulkitsee helposti yhden valittajan olevan vain liian herkkä, koska pääsee silloin itse helpommalla.

Toinen tärkeä asia on, että kirjaat häiriöajat ylös ja kuvailet häiriötä. Ja yritä saada muutama naapurikin mukaan. Mitä konkreettisemmin haitta voidaan kertoa eteenpäin, niin sitä nopeammin asiaan yleensä puututaan. Voisit olla myös yhteydessä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan, koska hän voi luoda painetta isännöitsijän suuntaan asian hoitamisessa.

Nämä ovat vaikeita asioita, koska mitään lakia tai määräyksiä ei ole, joten mennään aikalailla tapauskohtaisesti. Itse jouduin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajana ikävään välikäteen, kun rivariyhtiön yhdessä asunnossa alettiin pitämään bänditreenejä. Naapureista asia oli ok, mutta toisesta talosta lähinnä ollut asukas koki treenit hyvin häiritseviksi koska lähti töihin klo 05 ja olisi halunnut olla alkuillat rauhassa. Tilanne onneksi ratkesi aika nopeasti kun bändin pojat löysivät treenipaikan muualta.

3 tykkäystä

Tämä asia lähinnä huvittaa, mutta anyways. Yläkerrassa asuu joku, jolla on koira ja kun omistaja tulee kotiin yms. koira villiintyy aivan totaalisesti ja haukkuminen ja temmellys kuuluu omaan asuntoon saakka :joy:

4 tykkäystä

Hiton seinänaapurit metelöivät. Olisi ollut kiva saada unta ennen klo 1.30 herätystä töitä varten. Ovat vielä jotain epämääräistä sakkia. Jos menisin valittamaan, voisi työpyörä olla entinen.

4 tykkäystä

Mun mielestä nämä asiat ovat aina lainassa ja ne palautetaan korkojen kera takaisin. :zipper_mouth_face:

1 tykkäys

Ymmärrän toki pointtisi, mutta tämä johtaa kierteeseen jolloin ‘kellään ei ole enää kivaa’.

1 tykkäys

Niin, nyt se on vain @Miksu70 jolla ei ole kivaa. :thinking:
Pysyn siis kannassani. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tässä oli taas oiva muistutus siitä miksi en asu kerrostalossa.

11 tykkäystä

Edellisiin viitaten, että ei välttämättä. Laitan tän mun vanhan jutun tähän.

1 tykkäys