Natsagate: Tapola vaihtoi kapteenin 2021-22

Jaaha, Santulla ollut taas paha olo ja pitää kaivaa vanhaa juttua kun ei osaaminen riitä muuhun.
Kun Tapparalla taas kohta peli kulkee ja voittoja tulee niin voidaanko laittaa Santulle ihan foorumin voimin jokainen oma henkilökohtainen posti ja kysyä, että mistäs nyt tuulee? :slight_smile:

2 tykkäystä

Ehkä vähän raflaava juttu, mutta esimerkiksi Tapolan ja Kuuselan vastauksista voisi päätellä ettei asiat ole olleet kesän aikana ihan balanssissa. Toiselle ja kolmannelle kädelle ”tiedot” ovatkin muuttuneet radikaaleimmiksi alkuperäisestä. Mutta ei tuollaisia tarvitsisi edes kysellä mikäli kaikki olisi hyvin.

14 tykkäystä

En ole Messi, mutta kyllä noissa asioissa taitaa totta olla osa. Pahaa vain pelkään, että Tapparassa ei “luonto” anna periksi pistää Jussia &co liuskaan. En tiedä auttaisiko asiaan se, että Leinonen tuli mukaan hallitukseen.

10 tykkäystä

Mulle tää juttu näyttäytyy niin, että totta ilman muuta toi “kohu”. Onhan se epäsuoraan myönnetty monesta suusta. Oon myös ymmärtäny, että asiat on jo melko vanhoja, eli mitään ns. uutta ei oo kesän jälkeen tullu, mutta toimittajat näitä kaivelee uudestaan ja uudestaan. Meinaan siis, että joukkue nää on käsitelly jo aikaa sitte ja nyt vaan vastaillaan siihen tyyliin, mikä on fiilis sillä hetkellä ja miten toimittaja asian esittää. Niinku Tapola sano, huippuammattilaisjoukkue ei oo mikään kultapossukerho, vaan asiat esitetään hyvinki isoilla fonteilla toisinaan. Nyt siis mennään eteenpäin ja joukkueessa on mun silmiin ulkoisesti kaikki muu ok, paitsi tuloksenteko. Mutta minä en tiedä mitään mitä kuka tahansa meistä ei tietäis.

Ylläolevasta linkistä vielä lainaus:

– Olen ihan varma, että meidän sisäisistä keskusteluista ei ole mikään vuotanut. Sitten rupeaa tulemaan toisen käden tietoa ja se siirtyy seuraavalle ja sieltä tulee varmaan sinunkin tiedot. Et ole varmaan valmis kertomaan niitä ihmisiä, keneltä olet kuullut, Tapola sanoi.

Lähdesuoja pitää, vastasin ja lisäsin, että IL:n lähteet ovat toisistaan riippumattomia.

– Se on sinun mielipide, ovatko lähteet riittävän luotettavat. Tärkeintä on, että organisaatiossa tiedetään, miten asiat ovat menneet, Tapola ilmoitti.

5 tykkäystä

Tämä ei ole halpa eikä helppo vaihtoehto:

• Sopimusta vielä seuraavakin kausi, eli palkka juoksee.
  • Kuka tilalle?
  • Miten strateginen jatkuvuus tästä eteenpäin, valmentajan ja UTJ:n tehtävissä?
3 tykkäystä

Sepä se. Mutta ehkä kuitenkin jotakin pitäisi tehdä, koska homma ei nyt oikein toimi ja lähtökohtaisesti ainakin minä käännän katseet valmennuksen suuntaan. Ei tuolla kokoonpanolla vain voi suorittaa noin heikosti mitä Tappara nyt tekee. Ja on sitten aivan turha nyt kirjoittaa mistään maaliodottamista ym. Tulos näkyy taululla ja sarjataulukossa.

39 tykkäystä

Itse haluan katsoa aika pitkään asioita, ennen radikaaleja muutoksia. Mutta jos olisin mr. Aro, kyllä tässä kohdassa ainakin soittaisin ja vaihtaisin vähintään kuulumiset esim. Nokka Jalosen kanssa…

14 tykkäystä

Mä en nyt osaa lainaila osia sun teksteistä, mutta pitkälti samaa mieltä kanssasi, kuten monesti muulloinkin. Ja multa on mennyt ihan ohi, että Leinonen on tullut mukaan hallitukseen :man_facepalming: Mutta kiitos tiedoista. Varmasti tuo jämäkkyyttä lisää johdon puolelle. Ja todellakin jotain pitäisi tehdä, ellei Tapola ja kumppanit ala saamaan pikkuhiljaa hommaa toimimaan.

1 tykkäys

Leinonen on itse ollut vaihtamassa valmentajaa kausilla 1994-95, 2004-05, 2010-11 ja 2011-12. Ainakin. Toisaalta taisi olla Jupen takana kuitenkin aika suoraselkäisesti syksyllä 2014. Ja sitten pari mestaruutta. Mutta tätä olisi toisaalta katsottava nyt ulkopuolisin silmin, miten joukkue pelaa, millaista arki on jne.? Ja peilattava näitä myös tuloksiin sekä mitä muualla tapahtuu. Mikki taitaa olla liian sisäpiiriläinen tuomaan sitä viimeistä muutosaskelta.

Toki toimittajana Silvennoinen joten vastuu jää lukijalle, mutta jos Kuusela tuollaisia kommentteja antanut, niin pihalle vaan samalla ovenavauksella jos Tapola lähtisi.

Mitä ne muuten tuolta Kuuselalta kyselee ja se edes kommentoi? Eihän sen “arvoasteikossa” ole tapahtunut mitään muutosta.

5 tykkäystä

Ei kaiketi suoranaisesti liity edes natsagateen, ehkä toki välillisesti. Kun siellä on keväällä tai kesällä istuttu ja palaveerattu. Näiden jälkeen ilmeisesti Peltola ja Kuusela olleet valmiita “vaihtamaan” maisemaa tai joukkuetta. Toki jokaisella työpaikalla sattuu tuollaisia myrsky vesilasissa -tyyppisiä purkauksia, jolloin lähdetään ovet paukkuen ja tullaankin seuraavana päivänä iloisena takaisin, “ei täs mitään”. Mutta jäljet jäävät.

1 tykkäys

Ilmeisesti viimeisimmässä yhtiökokouksessa valittu mukaan. Jääkiekko-osaamista toki tuo ja sitä ajattelua paljonko erilaisia myyntituloja jää saamatta, kun tuote ei ole tarpeeksi myyvä. Kevät ei myy syksyllä. Ja Tapola vastaa viime kädessä tuotteesta. Mutta ei tuolla kaikki ole hyvin. Vaikka peli on näyttänyt ihan hyvältä, niin kentällä kuin tilastoissa, silti kokoajan tuntuu olevan jarru pohjassa.

3 tykkäystä

Ehkä Tapolalla on tullut jotain ylilyöntiä ja hommat eivät nyt rullaa syystä tai toisesta. Mutta kukaan pelaajista ei ole suurempi kuin Tappara. Kohu oli kova kun Nieminen lähti Lukkoon, mutta hyvin sekin tarina päättyi.

Eli jos Kuusela ja/tai Peltola eivät suostu pelaamaan Tapolan alaisuudessa, niin ulos vain. Mitä jos sama meininki jatkuisi myös uuden valmennuksen alaisuudessa? Pelaajat eivät valitse valmennusta ja niin sen pitääkin olla.

Tällä hetkellä Tapolalla on Tapparan hallituksen luottamus ja se riittää minulle.

4 tykkäystä

Santtu se jaksaa samaa juttuaan kaivaa ja klikkiotsikoita kirjoittaa.

Tuossa mielestäni Tapola vastaa hyvin ja ”toimittaja” väkisin yrittää saada kohua aikaan.

Santtu se keksii leikkiä oikeaa toimittajaa kun vetoaa lähdesuojaan ja kahteen puolueetomaan lähteeseen, onkohan ne Jäähovista samasta pöydästä vai Tammelan torilta tai täältä kaksi eri nimimerkkiä? Lopeta Santtu skuuppien hakusi täältä

Kuusela ja Peltola vastaavat poliittisesti korrektisi ja santtu ei skuuppia parempaa saa. Selvästi oli ns hakupäällä kun Hifk peli ja ajatus medianäkyvyydelle. Kummasti oli kaivettu myös samalla idealla Rautakorven sakkokin näinä päivinä.

8 tykkäystä

Ainakin yksi kohta meni vikaan Santulla. Hän kirjoittaa, että eilinen ottelu oli laadukas. Kaksi sarjan isointa joukkuetta vastakkain ja ottelun alku oli suoraan harrastesarjasta. Ok. Ottelun laatu parani loppua kohden, koska alku oli niin huono, että ei huonommaksi voi mennä.
Tai sitten Liigan taso on tämä.

17 tykkäystä

Kun kyseessä on Santun kirjoittama uutinen suhtautuisin varauksella uutiseen. Muutamia lainausksia uutisesta. Jos ei halua lukea uutista.

Päävalmentaja Tapola oli tuimana, kun IL tiedusteli torstaina, miten lähellä Kuuselan ja Peltolan lähtö oli.

– Olen ihan varma, että meidän sisäisistä keskusteluista ei ole mikään vuotanut. Sitten rupeaa tulemaan toisen käden tietoa ja se siirtyy seuraavalle ja sieltä tulee varmaan sinunkin tiedot. Et ole varmaan valmis kertomaan niitä ihmisiä, keneltä olet kuullut, Tapola sanoi.

Tapola kiisti, että hän olisi sanonut Kuuselalla tämän ajan olevan ohi.

– Tämä kommentti ei liity yhtään mihinkään, en ole näin Kuuselalle sanonut. Sekin tuntuu ristiriitaiselta, että sanon pelaajalle niin, mutta lyön seuraavaksi 20 minuuttia jääaikaa, ykköskenttään ja ylivoimalle.

Mun nahka tämän kestää, mutta toivon, että kapteenisto ja pelaajat saavat rauhan – ja asia on loppuunkäsitelty. Seuratkaa, mitä pelaajat tekevät kentällä. He taistelevat ja lyövät itsensä likoon. Jos heillä olisi kauhean huono mieli, eivät he sitä todennäköisesti tekisi.

11 tykkäystä

Saatiinhan sitä juttua tälle päivälle. Santtu myy ja kansa ostaa.

1 tykkäys

Sen takia nämä roskalehdet, kuten Iltalehti ja Iltasanomat saa suoltaa noita juttujaan, koska ihmiset klikkaa niiden juttuja auki. Paras tapa vastustaa näitä on järjestelmällisesti olla klikkaamatta juttuja auki, oli otsikko sitten mitä tahansa.

3 tykkäystä

Peltola kuulemma kysynyt, haluaako Tappara purkaa hänen ja Kuuselan sopimukset.

Rauhalan kapteenius oli Krissen ja Jukin valinta.

1 tykkäys

Rupeaa niin monesta tuutista tulemaan tätä juttua että kohta on pakko ryhtyä toimenpiteisiin.

10 tykkäystä