Samaa mieltä. Ojis oli Tapparalle Jormakka vol.2
Jotenkin näkymätön pelin ulkopuolella luistelija, joka teki aina silloin tällöin maalin. Ei vastannut odotuksia, mutta jotenkin löysi itsensä maajoukkueesta ja pelasi sitten siellä ihan hyvin. Sanoisin että täysi arvoitus pärjääkö Ruotsissa. Voi hyvinkin pärjätä. Tsemppiä sinne. Hyvä valinta uran kannalta.
Iltalehden otsikointi taas kun “Tapparalle menetys” vaikkei miehellä ollut tulevalle kaudelle edes sopimusta tehtynä. Vähän jäi harmittamaan kun miehestä ei vielä saatu kaikkea irti vaan ailahteli liikaa. Olisi ollut hieno nähdä todellinen nappikausi sellaisella +50 pisteellä.
Onnea uusiin koitoksiin ja toivottavasti tasaisuus vielä löytyy.
Tästä tuli mieleeni, että selailin joskus aikanaan Jatkoajan Ässät-osiossa olevaa ketjua Ojamäestä. Jo silloin siellä kirjoitettiin, että Ojamäki ei ole se pelaaja, joka nousee kovassa paikassa esiin ratkaisemaan ottelun, vaan mies tahtoo tosipeleissä kadota kuvasta. Ajattelin silloin, että kyseessä on nuoria pelaajia laajemminkin koskeva asia: johtajuus kehittyy iän myötä. Sama linja kuitenkin jatkui myös Tapparassa.
Ojamäki meni kuitenkin mielestäni huimasti eteenpäin Tappara-vuosinaan nimenomaan kokonaisvaltaisessa pelaamisessa. Jonkinlaisena osoituksena tästä on valinta MM-joukkueeseen ja kultamitali sieltä. Miehen arvoa ei pidäkään mitata vain tehopisteissä.
Kaikesta kritiikistä huolimatta Ojis teki varsin hyviä piste- ja maalimääriä Tapparassa. En malta olla vertaamatta häntä Pekka Jormakkaan, jonka tehot Tapparassa jäivät huomattavasti matalammaksi, mutta jota kuitenkin täällä lämmöllä muistellaan. Odotukset Ojamäen kohdalla olivat todella (ehkä liiankin) korkealla, kun hän Tapparaan saapui. Samalla suhteellisuudentaju saattoi unohtua. Ehkä kyse on siitä, että Ojamäen läpilyönti aivan kirkkaimpaan kärkeen myös pisteiden valossa tuntui koko ajan olevan siinä kinthaalla.
Toivottavasti Ojamäki palaa joskus Tapparaan entistä kokeneempana ja parempana pelaajana. Ikää kuitenkin on vasta 25 vuotta ja moni pelaaja on parhaimmillaan kolmenkympin tietämissä.
Kyllähän Ojamäki kehittyi muutamalla metrillä, ja isoissa paikoissa ratkaisut: täytyy esittää kysymys mitä se ratkaisu oikeasti tarkoittaa? Onko se aina välttämättä maali, vai onko se jonkun tilanteen pelaamista oikein, av, tuhkahduttaminen - (antaen voimaa, hengähdystä), antaen joukkueelle yhteistyön ja yksilön kautta virtaa.
Neljä maalia KalPaa vastaan 5.1.19.
Meidän kölvit ja mukana ollut kummipoika muistaa sen ottelun ja Ojamäen vielä pitkään.
Kiitos Niko panoksestasi ja onnea tulevaan!
Kyllä tänne aina yksi maailmanmestari mahtuu jos joskus takaisin tulet. ![]()
Turha tässä kenenkään on vähätellä Ojamäkeä. Tärkeä pelaaja Tapparalle ja on ilman muuta menetys. Toisaalta ei ollut se tärkein pelaaja ja on mahdollista korvata esim. Vauhkosen, Smejkalin tai Simontaipaleen isommalla roolilla. Vähän liikaa ailahteli Ojamäellä taso.
Palkasta sen verran, että Mikki sai varmasti hyvään hintaan sopparin tehtyä, mutta nyt maailmanmestaristatuksella palkkapyyntö oli luultavasti liian suuri. Tuskin olisi ollut järkeä maksaa, koska ei ollut se tärkein pelaaja.
Onko kukaan seurannut länsinaapurin valloitusta? Miten miehellä kausi alkanut?
Joitain pelejä, mitä C More on näyttänyt ja ei ole osunut Tapparan pelin kanssa päällekkäin, on tullut katsottua. Silmääni meno on näyttänyt ihan hyvältä. Varsinkin paikoin väläytellyt. On pelannut samassa ketjussa Kärjen ja Palven kanssa. On ketjunsa energiapelaaja. Ei mielestäni potku-uhan alla pitäisi olla, vaikka Linköpingillä on mennyt päin sitä itseään. Tai en minä tiedä, vaikka olisi paikallisen .co:n sylkykuppi. Meinaan jos maalintekijäksi on hankittu, niin kahdeksan pelin jälkeen saldo on nolla.
Tänään Ojamäki osunut ensimmäisen SHL:ssä Malmön verkkoon. Linköping voitti ottelun 3-4 jatkoajalla
Niko har valt att aktivera en klausul i sitt avtal för att skriva på för ett lag i KHL.
Jos joku nukkui ruotsin tunnit, niin on siis valinnut käyttää KHL-pykälänsä ja suuntaa sinne.
No huh! Tähän voisi soveltaa @ljpp mainitsemaa meritokratiaa - maajoukkuestatus on taatusti ollut vauhdittamassa sopimuksen syntyä. Viime kauden SHL:n otteilla ei KHL:n pitäisi marssia ikinä tai sitten sarjan taso on vain mainostettua paljon heikompi. Tai varmaan molemmat.
Ojamäki on tuonne SHL:äänkin ihan laadukas luisteluvoimainen pelaaja, jolla löytyy käyttöä ainakin alemmista kentistä. Mutta maalintekotaito niin heikko ettei ihan kärkikenttiin ole asiaa. Enemmänkin kuvittelin, että jopa paluu Liigaan olisi ollut seuraava steppi.
Kemiläisen kaveriksi Vitjaziin.
Monipuolinen pelaaja, pystyy pelaamaan myös leftinä.
Voi leftinä tulla epämiellyttävä kausi.
Onnittelut Nikolle KHL sopimuksesta.
Toivottavasti hyvin pärjää!
Niko pelasi eilen mielestäni hyvän MM-matsin.