Oletko maistanut elämää suurempaa olutta?

Lahden “erikoinen” tai “vihreä” tai mikä se nyt olikaan, on juuri se kalja, jota Hakametsästä sai 90-luvun alussa. Se oli laskettu jo erätauon aikana muovituoppiin väljähtymään, ja makuelämys oli sitten sen mukainen. Ei ole kyllä pätkääkään ikävä.

Oikeasti olutta maun vuoksi nauttivien määrä on kasvussa.
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/179168-alkoholittoman-oluen-suosio-kuohuu-myynti-kasvaa-koko-olutmyyntia-nopeammin

Itselläni kaksi ihan ehdotonta suosikkia, toinen on Paulanerin Naturtyb, siitä ei vehnäolut enää parane.

Toinen taas AECHT SCHLENKERLA RAUCHBIER WEIZEN.

2 tykkäystä

Tän juomiseen kun keskittyy ravintolassa, niin ei ainakaan pelkoa liiallisesta humaltumisesta.

5 tykkäystä

Eihän nuo mitään bulkki kaljoja joita kiskotaan 20 illassa ole ei :).

1 tykkäys

Laitapa Google Kääntäjä lausumaan tuo ja tee itse perässä. Ei onnistu meikäläiseltä edes selvin päin, mitä se sitten olisikaan muutaman kaljan jälkeen.

3 tykkäystä

Ahh, nyt aukesi :smiley:

2 tykkäystä

Viime aikoina tullut juotua paljon pintahiivaoluita, mutta varsin kelvollisia lagereita ovat Pyynikin Mosaic Lager ja Stadin Panimon American Lager

1 tykkäys

Brewdog Helsinki ja Tallinna on tullut tsekattua ja panimon eri oluita on tullut maisteltua…

Aamulehdestä bongasin hetki sitten Ratinan uuteen liikekeskukseen avaavien liikkeiden listan pohjalta Brewdog Tampereen.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/katso-koko-lista-nama-liikkeet-aloittavat-ratinassa-avajaispaivana-ja-nama-eivat-kahden-odotetun-ravintolan-aloitus-viivastyy-200882899/

3 tykkäystä

Muija kävi Tallinnassa ja Super Alkon valikoimasta jokaista IPA olutta pullollisen jota löysi. Siis viisi pulloa. Ei ollut olutkulttuuri rantautunut vielä sataman bulkkikauppaan. Omaan makuun maistuvaa oli kaksi niistä. Samuel Adams Rebel IPA ja 13 guns. Kumpaakaan ei ainakaan Alkon valikoimasta löydy. Rebeliä saattaa löytyä jostain kuppiloista kun on vain vähän Sinebrychoffin tuotantoa suuremman The Boston Beer Company -käsityöläispanimon juomaa. Jos Viroon mun matka joskus vie, niin vähän täytyy hamstrata. Suosittelen, jos tykkää vähemmän katkerista IPA -oluista. Toki oluttietäjät on toki tästä eri mieltä.

1 tykkäys

Tallinnassa kun käy ja jos olutkulttuuri kiinnostaa, niin kannattaa käydä tutustusmassa Uba ja Humal -liikkeeseen.

Hinnalla ei kilpaile, mutta olutvalikoima on ihan järjettömän suuri…

3 tykkäystä

No perhana! Tämäpä iloinen uutinen! Mennyt meikäläiseltä jotnekin aivan ohi.
Mä oon itse asiassa syönyt myös yhden elämäni parhaista burgereista Brewdogin baarissa.
Manchester oli kyseessä. Ei huono suoritus mestalta jonka ykkösartikkeli on kuitenkin se olut.

1 tykkäys

Melkein näiden pohjalta uskaltaisin Augustineria suositella testiin. Noiden Helles Lagerbier on loistava. Ei vehnäolut, mutta on yleensä venhäoluiden ystävillä maistunut ja todella hyvin.

1 tykkäys

Täytyy ottaa testiin, kiitokset!

Ei ihan heti tälläinen uutinen tule mieleen.

“Kuivuus on vaikeuttanut oluen valmistuksessa tarvittavan mallasohran kasvua. Pohjoismaiden suurimman maltaiden valmistajan Viking Maltin mukaan tilanne on ohran kasvukaudella hyvin poikkeuksellinen.”

8 tykkäystä

Onko tää hjuvaa? Toivottavasti tulee hyllyyn täälläkin päin maailmaa lidlissä.

This week, I’ve been mostly drinking Stone’ Ginger Joe.

Uskomattoman hyvän makuinen inkivääriolut. Täytyy käydä Stockan alkosta tsekkaan onko siellä tuota jäykkää versiota.

1 tykkäys

Tykkään myös Ginger Joesta, juuri hiljan lipittelin sitä oranssin etiketin versiota. Hyvää on.

Inkivääriolut on mulla aikalailla se ainoa olut mikä maistuu, joten hyvistä sellaisista otetaan suosituksia vastaan. Teerenpelin Ginger Beer oli aika heikko, Bottoms Up ihan ok, Hollows & Fentimans ihan jees.

1 tykkäys

Hapanoluet Yees! Vaikkapa Brooklyn Breweryn BelAir.