Onko krapula?

Että ei ole mitään mehua seassa tuomassa makua. :slight_smile:

Siis sitten se on “viiniä” jos sinne jotain sekaan laitetaan :rofl: kilju on kiljua :rofl:

1 tykkäys

No joo, olen nuo luokitellut samaan kastiin. :smiley:

1 tykkäys

Näistä muistuu mieleen ne nuoruusajan mahtikrapulat joissa alussa pelkäsi että tähän kuolee, sen jälkeen alkoi pelottamaan että jos tähän ei kuolekkaan vaan jääkin kitumaan.

6 tykkäystä

Nuorempana vielä jaksoi. Nykyään jos ottais perjantaina ja lauantaina, niin ei mitään toiveita olla maanantaina työkykyinen. Perjantainkin ottaminen näkyy usein vielä maanantaina. Lauantaisin en ota ollenkaan, jos on maanantaina töitä. Tai ainakin välttelen sitä isosti.

Onneks joululoma tulossa, niin pääsee heittään kunnolla vapaalle ja aikaa “sairastaa”. :slight_smile:

3 tykkäystä

Jooh …mä olen jättäny ton “ryyppäämisen” pitkälti kokonaan, lipittelen sen max 4-5 isoa sillontällön ja sillä selvä mut ei jumalauta kun silläkin saa sen darran jo aikaseks ja yöunet on ihan älyttömän huonoja.

Tulis sitä varmaan kaadettua kyllä enemmänkin jos Suomessa asuis, täälläpäin vaan ei oo tapana ja muutama vuosi kun meni niin lopetin sen yksin ryyppäyksen mitä paikalliset kovasti ihmetteli :smiley:

“Sää istut sisällä kämpässä ja ryyppäät yksin? Mitä helevettiä hei??” Eivät oikein ymmärtäneet.

1 tykkäys

Mää oon tosi huono tissutteleen. En juo oikeastaan ikinä mitään muutamaa. Että jos otan, niin otan kyllä jonkinlaisen humalan ja lähden baariin. Jos kohta aika harvoin nykyään tulee mitenkään erityisen kännissä oltua.

Mutta ei sitä montaa tarvi ottaa, niin sen huomaa jo seuraavana aamuna.

Nyt taitaa olla tasan kuukausi ilman tippaakaan alkoholia takana.

1 tykkäys

Tulipas epävarma olo.
Me kun kölvipoikina tehtiin kinke aina perunasta.
Kai se nyt sentään kiljuksi lasketaan?
Muutenhan tässä joutuu kirjoittamaan omaelämänkertansa nuoruusvuodet uusiksi.
Ei kai me nyt vaan kasvettu miehiksi perunaviinin voimalla… aika juppailua ja spennausta.

Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa tehdä kiljua. On monia eri reseptejä ja mielikuvitusta voi käyttää. Sen takia kilju onkin niin “hieno” seurajuoma.

1 tykkäys

Taisi silloin kölvinä perustua alkoholilakiin, kilju oli laitonta tehdä mutta kun siihen esimerkiksi lisättiin jotain se laskettii viineihin tai jotain sinnepäin ja ei ollut laitonta mutta tämä saattaa olla kyllä urbaania legendaa. Oli muutenkin vähän Pilke silmäkulmassa heitetty vastaus.

Miten muistan, että perunaa ei saanut käyttää omavalmisteisissa?

Nyt uuden lain voimaan tullessa on Aamulehti tehnyt aiheesta jopa jutun ja kertonut vanhoista pykälistä näin, “Käymisastiaan pitää lisätä marjoja, hedelmiä tai viljatuoteita niin, että raaka-aineiden tuomat maut ja aromit ovat juomasta selvästi havaittavissa. Lakiteknisesti kilju muuttuu tällöin olueksi tai viiniksi.”

Saa nähä onko aamulla :sweat_smile:

2 tykkäystä

Mallashovissa jälkipelit hyvässä käynnissä? :grin:.

2 tykkäystä

Oli hetki sitten mutta nyt ollaan jo kämpillä :sweat_smile:

1 tykkäys

Jos @Treppu ’ lla on krapula niin otan syyn puolittain omiin nimiin.:grin:

3 tykkäystä

Laatallinen Acetiumeja vedetty vatsavavavohin.

Aktiivinen ja tiivis veden kittaaminen taisi pelastaa isommalta darralta. Mitä nyt päätä vähän jomottaa sekä olo muutenkin vähän tukkonen.

Elämäni aikana olen kahdesti vetänyt kunnon perseet ja molempien kertojen aamut on pelastanut tiivis veden juominen.

:pray: :droplet: :pray:

2 tykkäystä

Luojan kiitos nykyää ei oo kunnon rapulaa, ku 1-3 kertaa vuodessa. Kymmenisen vuotta sitten oli joka viikonloppu. Tosin sillon ne ei ollu mitää verrattuna nykyisee. Fyysisen pahan olon lisäks on aivan järjetön melankolisuus ja alakulo

Ei ole ainakaan samanlaista mitä oli viikko takaperin. Hienoa herätä sunnuntahin näin.

2 tykkäystä