Ostitko lahjoja? Saitko lahjoja?

Varmaan tapauskohtaista vaihtelua, mutta tätä en voi suositella jouluksi.

1 tykkäys

EI EI … sitten ei todellakaan tiedä lopputulosta… kaikki on mahdollista…

1 tykkäys

Samanlailla ne naiset kalsareita ja boksereita tuo. Ainoa, että väri sentää vaihtuu joka joulu.

Kallein lahja jonka ostin: 184.50€.
Halvin lahja jonka ostin: 0.15€

Sitte välistä vähä kaikenlaista. Vaikka Aku Ankkoja tappara.co jäsenille.

Saanti puolella rahaa toivottu tulevaisuuden suunnitelmaa varten, kun kauaa ei toivottavasti olla enää Raumalla asuva vaan reilu 100km päässä tähtäin. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 tykkäystä

Meidän perheessä on päätetty jo vuosia sitten, että jouluna ei lahjoja ostella. Tämä päätös on pitkälti myös pitänyt eli lahjabudjetti on 0 e ja jokainen varaa omaan budjettiinsa tilaa siten, että voi ostaa itselleen lahjan. Itse tykkään jouluna oikeasti ihan vain olla perheen kanssa ja paras lahja voi olla vaikka ulkopeli veljien kanssa tai kävelylenkki äidin kanssa. Isällä parasta voi olla yhteinen leffa, joka on usein joku lastenleffa, kun ollaan kaikki isoja lapsia tässä kohtaa.

Ollaan kaikki vähän erakkoja luonteeltamme niin jouluna jo heti seuraavina päivinä kaivataan kaikki vuorotellen arkea, kun saa olla yksin. Eli kokonaisuudessaan tämä on aina ollut meikäläiselle se simppelein juhla, juuri perheen kanssa sovittujen pelisääntöjen perusteella. Ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Itselleni ostan television joululahjaksi ja katson Tapparaa isommalta ruudulta. =)

8 tykkäystä

Ite hain lapselle juuri tämmöisen.

5 tykkäystä

Lahjojen ostossa minulla on vain yksi periaate: Älä osta mitään, mitä et itse haluaisi lahjaksi saada. Eli älä osta mitään turhaa.

Toisin sanoen kaikki väkinäiset “Guinness World Records 2017” -kirjat sun muut pakettien täytteet saavat jäädä kauppaan, sillä kyllä lahjan pitää aidosti ilahduttaa saajaansa. Lisäksi ostan yhden lahjan per henkilö/per jääkaappikunta, sillä määräkään ei korvaa laatua. Ai niin ja tietysti kysyn, mitä kukin toivoo lahjaksi, jollen muuten keksi hyvää osuvaa lahjaa.

Lisäksi en pyöri kaupoissa turhaan, vaan päätän etukäteen mitä ostan. Edellisen lahjan hakemiseen kaupasta meni kaikkiaan 5min. Ugh.

6 tykkäystä

Itse tiedän yhden joululahjoistani. Vanhemmat osti minulle laulutunnin. Odotan jo innolla että pääsen ammattilaisen oppiin.

8 tykkäystä

Sain työkaverilta tänään joululahjan, ajatteli että osaan arvostaa. Sai parhaan pelaajan palkintona SYP-turnauksesta vuonna - 90 pelatessaan Kärppä junnuissa. Kaveri on valittu aikanaan myös Pohjola leirin parhaaksi.
Ja arvostanhan minä, isosti.

23 tykkäystä

Lahjoja ja “lahjoja”. Tässä pikkuisen vinkkejä ja ajatuksia joulun viettoon. Ehkä jotain muutakin kuin pelkkää materialistista ostosjuhlaa. Kannattaa miettiä hetkinen näitäkin juttuja!

6 tykkäystä

Kaveri toi mulle laatikon kaljaa jostain syystä.:astonished:
En kysellyt sen enempää vaan kiittelin kauniisti ja keräsin kaljalaatikon talteen.
Sen verran on vääräleukainen kaveri että saattoi olla joululahja ja kaljoissa viimeinen käyttöpäivä ens viikolla.:thinking:

1 tykkäys

Kaikki lahjat (noin 10 hlöä) on nyt ostettu.

Se vaati:

• 4 kpl kaupassa käyntiä 2 viikon aikana
  • Vierailun 6 eri liikkeessä
  • 2 myyjän vaivaamista kysymyksillä, jotta tuotteet löytyvät nopeammin. itse asiassa monessa liikeessä myyjät itse tulivat heti kimppuun, kun kauppaan menin
  • yhteensä 1-1,5 tuntia kaupassa vietettyä aikaa, josta suuri osa kului kassajonossa (ärsyttää vieläkin, kun yhdessä kaupassa kesti melkein puoli tuntia)
  • noin 20-30 minuuttia kauppamatkoihin käytettyä aikaa
  • 200€ käytettyä rahaa + yksi iso lahja Black Fridaynä

Työkaveri hämmästeli suoritustani, sillä hän käytti pelkästään Prismassa 2 tuntia lasten kanssa :smiley: Huomenna tarttis sitten paketoida.

*Edit: Nopein suoritus oli Google Chromecastin hakeminen Clas Ohlsonilta, johon meni kaikkiaan alle 5 minuuttia. Myyjä tuli heti kysymään tarvinko apua ja haki lähes juoksujalkaa Chromecastin minulle ja tepastelin kassalle, jossa ei ollut jonoa :smiley:

6 tykkäystä

Tappara-Reinot se Joulupukki toi. Ja Leathermanin sellaisen työkalukellon. Sekä tietysti suklaatia ja vihreitä kuulia :slight_smile:

5 tykkäystä

Pukki toi sukkia, kalsareita, pesuaineita ja deodoranttia, Aku Ankkaa ja päälle vielä 3 rasiaa toffifee:tä :blush: Loistavasti pukki ties mitä halusin :grin:

5 tykkäystä

Sukkia tuli tännekin. Lisäksi pyyhe, lakanasetti, 100-sivuinen ristikkolehti ja vihreitä kuulia. Näillähän minä pärjään puoli vuotta! :slight_smile:

Olisihan tuo pukki voinut tuoda kalsareitakin. Jos luet tätä palstaa arvoisa Joulupukki, niin ensi jouluna niitä sitten! :slight_smile: (Villahousuja ei kehtaa pyytää, kun foorumilla on HIFK:laisiakin, jotka saisivat shokin.)

6 tykkäystä

Kirjoja. Huomenna istun ja luen, syön ja jatkan lukemista. Olen.

10 tykkäystä

Pehmeitä ja märkiä paketteja. Muuta en kaipaisikaan.

Edit. Tai nojoo, ilman isän ja äidin veivaamia perunapiirakoita ei Joulu olisi maistunut Joululle tänäkään vuonna. Lahjoja kai nekin, kun kohta kolmatta päivää saa ähkiä jääkaapista viemisiään. Karjalan mummun reseptillä. Katoava perinne.

5 tykkäystä

Kirjat, villadukat, suklaata, viinipullo ja vihreät kuulat.

Annoin leffalippuja, blockfestliput, rahaa, elektroniikkapeli, suklaata

5 tykkäystä

Sain rahaa, karkkia, pullon viinaa, sukkia, villasukat, kalsareita, arpoja, Blue Jackets t-paidan, sodastreamin, One Blade partakoneen, Bossin tuoksua, Tapparan retro pelipaidan. Kilttinä on siis oltu.

8 tykkäystä

Pukki toi lämpökerraston, hanskat, suklaata, Winnipeg Jets hupparin. Erittäin hyviä käytännöllisiä lahjoja.
Niin ja erittäin hienon taulun, jossa kirjaimista muodostuu live is life :blush:.

3 tykkäystä