Huomioi muiden käyttäjien erilaiset viiveet ottelun seuraamisessa.
Tahalliseksi tulkittava tuloksen “spoilaaminen” kiusaamistarkoituksessa voi johtaa pelikieltoon.
Pyri vähintään lauseenmittaisiin viesteihin. “1-0” ei tuo merkittävää lisäarvoa lukijoille.
Virheellisen tulostiedon tahallisesta levittämisestä seuraa automaattisesti pelikielto.
Jos seurannan aiheena on joku muu tapahtuma kuin jääkiekko-ottelu, niin toimitaan muuten samoin mutta otsikoidaan ketju tapahtuman nimeä ja sen kestoa vastaavasti.
En tiedä onko tästä Elisa/Maikkari kahnauksesta omaakin ketjua, mutta Sanomahan ei ole ensimmäistä kertaa nuukailemassa lineaarisen television välitysoikeuksista.
Itsellä oli joskus Telian nettiliittymä ja sinne aikoinaan tuli telkkarista Sanoman kanavat ainoastaan SD-laadulla vastaavien kiukuttelujen vuoksi. Kaikkien muiden toimijoiden kanavat tuli HD-laadulla. Jos mulla olisi ollut Elisan liittymä, niin kuulemma olisin saanut kanavat sillä laadulla mitä olisi voinut olettaa.
Siitä päätellen Elisa on tässä se syyllinen, joka on alkanut kikkailemaan eri jakeluteiden hinnoittelun halpuuttamisella.
Noista 2010-luvun lopun riidoista ainakin itselle jäi se kuva, että Sanoma pelaa Elisan kanssa samaan pussiin. Sanoman kanavat, kuten Nelonen ja Jim ainakin oli silloisten välitysriitojen kohteena.