Otteluseuranta: Suomi-Britannia 22.5.2026 Klo 21:20 (MM-kisat)

Älä poista allaolevaa ohjeistusta. Lähetä tämä viesti sellaisenaan ja tee varsinainen keskustelunavaus uuteen viestiin.

Liveseurannan ohjeet:

Iltapeliä pukkaa, eka kertaa näissä kisoissa Leijonilla

  • Otsikoi seurantaketjut muodossa: Otteluseuranta: Kotijoukkue - Vierasjoukkue PP.KK.VVVV.
  • Huomioi muiden käyttäjien erilaiset viiveet ottelun seuraamisessa.
    • Tahalliseksi tulkittava tuloksen “spoilaaminen” kiusaamistarkoituksessa voi johtaa pelikieltoon.
  • Pyri vähintään lauseenmittaisiin viesteihin. “1-0” ei tuo merkittävää lisäarvoa lukijoille.
  • Virheellisen tulostiedon tahallisesta levittämisestä seuraa automaattisesti pelikielto.

Jos seurannan aiheena on joku muu tapahtuma kuin jääkiekko-ottelu, niin toimitaan muuten samoin mutta otsikoidaan ketju tapahtuman nimeä ja sen kestoa vastaavasti.

1 tykkäys

64 Granlund Mikael A – 16 Barkov Aleksander C – 94 Helenius Konsta
41 Heinola Ville – 10 Jokiharju Henri

65 Manninen Sakari – 15 Lundell Anton – 13 Puljujärvi Jesse
4 Lehtonen Mikko – 18 Saarijärvi Vili

21 Puistola Patrik – 34 Räty Aatu – 92 Hämeenaho Lenni
3 Määttä Olli A – 33 Matinpalo Nikolas

80 Mäenalanen Saku – 24 Björninen Hannes – 19 Merelä Waltteri
55 Seppälä Mikael

  1. hyökkääjä:
    27 Kuokkanen Janne

Maalilla:
70 Korpisalo Joonas

Varalla:
29 Säteri Harri

4 tykkäystä

Suomen ykköskenttä on kyllä kova. Mielenkiintoista seurata miten peli rullaa.

4 tykkäystä

Onhan tuo ykkösketju herkullinen! Ylipäätään ketjut näyttävät todella hyviltä. Kolmosessa on hurjasti maalinteko voimaa.

On kyllä mielenkiintoista nähdä Heleniuksen peliä pitkästä aikaa.

3 tykkäystä

Ykkösketju alkaa nimien puolesta ehkä kisojen kovin ketju. Kanadalla kirittäjänä Cozens - Celebrini - Crosby tai Vilardi - Thomas - Scheifele.

Nostaa kiinnostusta tällaisiakin matseja kohtaan, kun on saatu hyvin vahvistuksia rapakon takaa.

Kun pelit ei kotona näy, niin piti oikein ottaa hotelli Helsingistä, ja toivoa, ettei heillä ole Elisan laajakaistaa.

5 tykkäystä

En tiedä onko tästä Elisa/Maikkari kahnauksesta omaakin ketjua, mutta Sanomahan ei ole ensimmäistä kertaa nuukailemassa lineaarisen television välitysoikeuksista.

Itsellä oli joskus Telian nettiliittymä ja sinne aikoinaan tuli telkkarista Sanoman kanavat ainoastaan SD-laadulla vastaavien kiukuttelujen vuoksi. Kaikkien muiden toimijoiden kanavat tuli HD-laadulla. Jos mulla olisi ollut Elisan liittymä, niin kuulemma olisin saanut kanavat sillä laadulla mitä olisi voinut olettaa.

Siitä päätellen Elisa on tässä se syyllinen, joka on alkanut kikkailemaan eri jakeluteiden hinnoittelun halpuuttamisella.

On oma ketju, MTV:n ja Elisan välinen riita jakelusopimuksesta, mutta miten Sanoman nuukailu tähän liittyy?

3 tykkäystä

Josko saisivat maalin tehtyä heti vuoden -62 jälkeen mm kisoissa suomea vastaan.

Noista 2010-luvun lopun riidoista ainakin itselle jäi se kuva, että Sanoma pelaa Elisan kanssa samaan pussiin. Sanoman kanavat, kuten Nelonen ja Jim ainakin oli silloisten välitysriitojen kohteena.

Mutta jatkot vinkkaamasi ketjussa!

Olisi jännä ja kiree maalin peli tiedossa, jos JR olisi Pendon tilalla.

1 tykkäys

Nyt on luvassa sellasta opportunista hyökkäyslätkää että oksat pois ja pala runkoo :man_shrugging:t3:
Nimimerkillä
Niitä oikeita pelejä odotellessa

1 tykkäys

Mamba sanoi, että Leijonat kunnioittaa vastustajaa pelaamalla mahdollisimman hyvin. Todella hienosti sanottu.

Ei aina oikein ymmärrä, miksi mm-kisoissa on tällaisia pelejä, mutta hävisihän Suomikin aikanaan NL:lle 1-10, tjsp.

1 tykkäys

Täytyy antaa Pennasenkin media preesensistä täydet pisteet. Olympiapronssi vapautti paljon ja aiheesta.

Maikkarin puolella operoiva Pellaaja on kyllä mainio kuunneltava. Osaa analysoida, on läppä jätkä, ja oululainenkin vielä sopii suuhunsa.

3 tykkäystä

Tässähän ei vielä kiekkoo oo pelattu kun yks kiekko peli :man_shrugging:t3: sekin aika niin ja näin jos kattoo jenkkien kokoonpanoo :sweat_smile:

Näyttää siltä että Sveitsi peli on kaikista kovin tässä alkusarjassa

1 tykkäys

Sasha on kuulemma tuonut NHL-lämmittelyt Leijoniin eli vartin jäälämpö ja pois :+1:

Latviaa vastaan aloitukset taisivat olla + 70 % Suomelle. Odotan tänään + 80 %