Oulun Kärpät kaudella 2018-19

Ainakin TPS-kausien aikana oli enemmän tai vähemmän loukkaantuneena. Ei mitään isoa tai pitkää kuntouttamista vaativaa tainnut olla. Pikkuklesaa. Joten ihan suoraan ei voitane verrata. Kyllä mä luulen, että Spede tuolta vielä tulee ja pelaa jonkun kauden. Toki voi olla, että se pikajuna menee ohi ja huomaa, kuten Ville Nieminenkin*, että onkin tähän sarjaan liian hidas siihen isoon kärkirooliin.

*Nieminen siis itse jutteli jotain tuon suuntaista viime THF-jatkoissa. Ja voi olla, että avaa tätä enemmän kevään aikana tulevassa THF-henkilökuvassa tarkemmin.

Kova menetys, ei se siitä muuksi muutu. No ei tämä Pyörälän kaadu, kyllä Kärpillä laatua riittää.

5 tykkäystä

Kärpät on ainoo jengi joka voi menettää Pyörälän tasosen pelaajan ilman että se oletetusti “tuntuu missään”.

7 tykkäystä

On kyllä niin hieno pelaaja että jopa tällai vihollisen näkökulmasta harmittaa noin paha loukkaantuminen.
Sinänsä en toivo Kärpille mitään hyvää, mutta Pyörälälle kyllä. Kuntoutukoon nopeasti!

5 tykkäystä

Ei vaikuta mitään Kärppien suosikkiasemaan vaikka teidän tuttu ja luotettava Lajustason härkä tippuu rosterista. Joukkueessa on kokeneita liidereitä riittävästi ja Osala käy Pyörälästä ja paljon enemmänkin. Kärpillä on 2010-luvun kovin setti kasassa ja tulos näkyy jo nyt taulukossa, saati sitten poffeissa.

5 tykkäystä

Joo ei kärpillä o mitään hätää. Tulee tylsät pleijarit ja Kärpät voitas julistaa samantien mestariksi.

3 tykkäystä

Höpö ja höpö. Tulossa ainakin omasta mielestä mielenkiintosimmat pudotuspelit vuosiin, vaikka Kärpät selkeästi ylitse muiden tässä vaiheessa onkin.

2 tykkäystä

Mä kyllä ihailen Manneria. Hänestä tulee vaikutelma, että osaa kääntää p:n tilanteen = ongelman tekemisessä mahdollisuudeksi eikä päinvastoin. Manner voi hyvinkin leipoa, sinällään ikävästä Pyörälän loukkaantumisesta, uutta energiaa joukkueeseensa. Taitava ja aito on kaveri käsittelemään joukkuetta, aidosti nöyrä ja vilpitön, ei vain puheessaan.

3 tykkäystä

Tippu “hammas” ihan yhtäkkiä Kärpiltä. Ei tunnu vielä missään. Entä jos niitä tippuu lisää? Alkais jo ehkä tuntua. Aika monessa pelissä aina joku joutuu saikulle. En siis toivo mitään saikkuja, vaan totean, että turha jaella pystejä ennakkoon.

1 tykkäys

Silläpä juuri, kun Manner on valtakunnan paras valmentaja ja materiaali on monipuolinen. On nuoria tulevia NHL-pelaajia ja kaiken kokeneita konkareita, jotka eivät ole palkkasotureita, vaan aidosti logolle pelaavia, niin ei tohon o muilla mitään palaa. Tarvittas joku miracle on ice.

4 tykkäystä

No jos koko ylärivi putoo niin kai se jossain tuntuu. Nielevät purematta.

1 tykkäys

Tuntuisi, että useampi nuori ja tuleva NHL pelaaja. Nuput alkavat kukkia ja kaikki lopussa kukoistaa. Sellainen tuo rajusti nostetta koko joukkueeseen. Voi olla, että Osala ja Jokinenkin ovat lopulta tämän nosteen vuoksi tarttuneet Kärppätiimiin. Houkutteleva ja vetovoimainen paketti. Ei pakertamista, sapluunan rynkyttämistä, negatiivisia viboja eikä teoreettisuutta vaan nopeaa, puhdasta hokia, joka on kuin taidetta ja urheilua samaan aikaan.

6 tykkäystä

Täytyy kyllä sanoa, että tämän kauden Kärpissä on poikkeuksellisen vahva muukalaislegioonan tuntu. Älyttömän kova nippu toki, mutta silti. En oikein osaa selittää mistä se johtuu…

Tuli sieltä semmonenkin peli ettei Jussi Jokinen tehnyt yhtään pistettä…
selvästi hyytyy kevättä kohti…:face_with_hand_over_mouth:

3 tykkäystä

Kärppien alivoima on todellakin ollut käsittämättömän kovaa luokkaa tällä kaudella ja MTV Uutisissa on tätä analysoitu:

Oulun Kärpät on vakuuttanut muullakin tavalla, kuin vain viisikkopelaamisellaan. Oululaisten alivoimapelaaminen on ollut melkein läpi kauden SM-liigan parasta. Senkin tehokkuus juontaa juurensa pelitavan perusperiaatteista, kirjoittaa MTV Urheilun toimittaja Otto Leinonen.

Kärppien yksi aseista tällä kaudella on ollut alivoimapelaaminen ja se onkin tällä hetkellä SM-liigan parasta. Oululaisjoukkueen alivoimaprosentti on 51 pelatun ottelun jälkeen huima 90,00.

Viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Muiden joukkueiden fanit

Jäällä olivat kärppävahdin lisäksi oululaisjoukkueen maalivahtivalmentaja Ari Hilli sekä NHL-seura Columbus Blue Jacketsin maalivahtilupauksista vastaava Jim Corsi, joka oli tullut katsastamaan Jarmo Kekäläisen johtaman seuran viime kesän varausta.

Olen täällä nähdäkseni, minne hän on menossa. Halusin nähdä itse tämän ympäristön, tavata Arin ja nähdä hänen opetusmenetelmänsä. Ja tietysti halusin tutustua Veiniin. Tällä tavalla saan paremman kokonaiskuvan, Corsi avasi vierailunsa taustoja.

3 tykkäystä

Hyvin on pullat uunissa Oulussa, noin niinkuin kokonaisuutena :sweat_smile:

Tähän vielä naisten mestaruus kylkeen niin avot!

1 tykkäys