Oulun Kärppien jäähalliolosuhteet, uusi areena?

@Nuti onko Oulussa ollut puhetta uudesta hallista? Rahaa on ja lihavia vuosia takana. Toki Oulun sijainti tuo tiettyjä rajoituksia.

Vastaan vaikkei kysytty, kun täällä asun. Siinä juttua

1 tykkäys

Tavallaan kuitenkin kysyin, kiitos! Oulu ja Kärpät ansaitsis uuden, onko kannattavaa silti?Mielenkiintoisia juttuja. Jos ylivoimaisen sarjajohtajan ja hallitsevan mestarin on vaikea täyttää nykyistä, miten noinkin paljon suurempi.

1 tykkäys

Käsittääkseni Raksilan huono kunto on osaksi syynä sille, että peleihin ei tahdo tulla väkeä. Kyllä uusi halli tarvitaan. Saa nähdä, miten kauan sinnitellään nykyisellä.

1 tykkäys

Olen kuullut tuota myös, voiko se olla? Kuitenkin Kärppien kannattajat jakautuneet niin laajalle maantieteellisesti, että melko kiima saa olla lähteä. Liiganousun jälkeen varmaan kiima isompi.

Pienten kysymysten ketjun asiaa tämä ei ainakaan ole. Päädyin tekemään asialle oman ketjunsa, jottei tätä aina sivuta eri ketjuissa pitkin palstaa. Säännöllisestihän asia on ollut pinnalla ja jotain kaavoja on tehty. Todennäköisenä voi pitää, että Kärpät siirtyy uudelle areenalle 2020-luvulla.

3 tykkäystä

Raksilan remppa vai uusi halli? Tampereen esimerkki saattaa vaikuttaa.

Nyt Oulun kaupunki on sitoutunut hankkeeseen, jota hahmotellaan rautatieaseman yhteyteen. Kärppien toimitusjohtaja Tommi Virkkunen uskoo, että Tampereen tuore esimerkki on avannut päättäjien silmiä.

Toivottavasti eivät laita rempan/uuteen halliin jään alle samanlaisia mainoksia. Ei meinaan toimi🙂

Oululaiset! Tehkää sitten käytävistä tarpeeksi leveät, ettei samaa virhettä toisteta mikä on Nokian hallissa.

1 tykkäys

Mä luulen, että oululaiset tietävät tuon ilman Nokia-areenaakin, kun Raksilassa ei päädyissä mahdu kohtaamaan kuin kaksi ihmistä kylki edellä.

2 tykkäystä

Itse odotan jo Oulun kisoja. Uskallan sanoa, että, jos hallin tekevät, niin kisat saavat. Hieno kiekkopitäjä ja todella kovia pohjosen pelimiehiä.

Tuskin saavat, Helsinki Garden ja Turku ajavat edelle.

1 tykkäys

Tuskin saavat Ouluun kisoja. Muistaakseni uuden hallin kapasiteetti olisi 6-8k.

Vaikea kuvitella, että 6000 kapasiteettia tehtäisiin. Eiköhän se ole 10 000.

1 tykkäys

Ei Turussakaan kiekkopelin kapasiteetti ole kuin 8900.

Otin Googlen ja Mtv3:n uutisessa joulukuulta puhutaan kiekkopelissä 10 000 ja muissa tapahtumissa 12 000 - 13 000.

Samat oon nähnyt, mutta Oulussa ollaan koko projektissa ihan alkutekijöissään ja veikkaan etteivät moista tee, kun tarkemmin asiaa miettivät.

1 tykkäys

Oulun kaupunki lähtee areenahankkeeseen 49.9% osuudella.

Kaleva-lehden mukaan Oulun kaupunki päätti sitoutua perustettavaan uuteen areenayhtiöön korkeintaan 49,9 prosentin osuudella, mikä tarkoittaa kustannuksiin osallistumista 50 miljoonalla eurolla.

2 tykkäystä

Oulun asia etenee. Arkkitehtuuriltaan havainnekuva muistuttaa muinaista Uros-Areenaa.

5 tykkäystä