Tapola on päättänyt. Sitä en tiedä missä oli silloin.
Juu kyllähän Tapparan osakkeet nousee kohisten ku änärimiehet katoaa
Oppimisprosessista*
Eikös Puistola ollut jo Rautakorven aikaan valmennuksessa.
Ja kyllä hänellä on tarpeeksi meriittiä siellä olla mukana. Ykkös valmentaja on täysin eri. Sit välissä on vielä kakkos koutsi…
Puistola taitaa olla enemmänkin video valmentaja ja sitä on turha yrittää kenenkään suolata…
Tapola on siellä ykkönen ja peli ei nyt toimi. Missä vika sen saa jokainen itse miettiä
Oli toki joo, mutta katsomon puolella.
Antaisit nyt edes vähän syyllisiä kaivaa. Verta kentälle! Ei vaan vakavasti - enpä usko, että Tapparan valmennus se surkein tässä on, mutta kyllä koko valmennustiimi ehdottomasti saa ottaa tuloksesta ison siivun itselleen, koska koko joukkue alisuorittaa pl. pari yksilöä. Silloin on ihan sama, kuka siellä valmennuksessa on niin kyllä kollektiivinen alisuoritus on aina valmennuksen vastuulla.
Ihan kuin tavalliset tallaajat niin valmentajatkin samassa tilanteessa: jokainen ansaitsee hyvää esimiestyötä ja hyvää johtamista, tekee sitten mitä tahansa työtä. Jos johtaminen on kunnossa niin yksilötkin loistavat - lähes paikasta poikkeamatta. Eli Tapparalla valmennuksen pelin johtaminen kuntoon niin yksilötkin loistaa. Olet niin hyvä valmentaja kuin tiimisi tulokset sillä hetkellä ovat. Tapola ei ole Liigan top 5 vaan bottom 5 nyt. Mitä keväällä, se jää nähtäväksi. Ei tää niin yksinkertaista tietysti ole, mutta elämme yksinkertaisuuden maailmassa.
Juurikin noin. Turha hakea sitä “syyllistä” jostain kaukaa koska sen voi sanoa myös ääneen.
En vaadi todellakaan Tapolalle kenkää vaan sitä että unohtaa nykyisen systeemin ja palaa yksinkertaiseen ja sitäkautta roolittaa myös joukkueen oikein
No olisi ollut Tuokkolallekin jotain käyttöä. Mitä hyvää mies on tuonut Tapparaan?
Tapola-Tuokkala on ajautunut kriisiin aliarvioimalla meidän pelin jollain utopialla luomukiekosta ja pystysuunnan koohotuksesta, josta on tullut dystopia. Ilmeisesti yritetään keksiä polkupyörää uudestaan ja unohdetaan pelin lainalaisuudet. Johtavan analyytikon pitäisi pitää seminaari Tapparan valmennuskopissa, miten saadaan todennäköisyydet oman joukkueen puolelle jääkiekkopelissä.
Nyt on kyllä väärä hetkiä lähteä kenkimään ketään valmentajaa, mutta tää on vain minun mielipide. Minä en ole mukana Tapparan valmennusporukassa niin pidän melkoisen idioottimaisena ylipäätään lähteä arvioimaan Tuokkolaa/Tapolaa yksilönä valmennuksen sisällä. Päävalmentaja kantaa vastuun oman valmennuksensa toiminnasta ja se riittää minulle. Ei minulla ainakaan ole sellaista tietoa, että voisin sanoa, mitä kukakin valmentaja siihen kokonaisuuteen tuo ja kuka ei tuo.
Urheilujohtaja Jukka Rautakorpi varmasti osaa menestyneenä ammattivalmentaja arvioida valmennuksen onnistumista. Olen itse asiassa siitä varma. Ja niin kauan kuin Jukka Rautakorpi on urheilujohdon puikoissa niin minua ei pelota yhtään mikään, koska hän tasan tarkkaan tietää ja osaa myös pitää palautekeskusteluja, jos homma ei miellytä.
On todellakin ja onneksi tältä palstalta tuohon ei taida olla mitään valtuuksia kovin monella.
En tiedä oliko Tapolalla ja Tuokkolalla liikaa aikaa valmistautua? Kuitenkin jo viime kauden valmistautuivat tähän pestiin. Alettiinko tosiaan viemään ns. laboratorio jo next levelille, kun oli liikaa aikaa miettiä asioita.
Kyllähän pelitapa on pahasti hukassa. Paljon puhutaan yksilöistä ja heidän harjoitteluistaan. En tiedä missä vaiheessa siellä mennään, mutta kova lukko on monella päällä tällä hetkellä, joka tosin tulee sieltä pelitavasta ja sen puutteesta. Liikaa mietitään mitä pitäisi tehdä.
Kai tässä joku masterplan on mitä ei vaan tavallinen pulliainen nää tai tajua. Ameeba ja nopeampi ameeba on nähty., Tämä näyttää enemmän anemialta.
Toivottavasti sieltä otetaan nyt pari napsua perusasioihin, tempaistaan muutaman voiton putki ja näytetään, että ei hätää.
Jos tosiaan lehdistötilaisuuteen ei mennyt ketään, niin se oli paha moka. Siis jos ei ollut jotenkin inhimillinen virhe. Tuosta taitaa tulla ensinäkin sakko ja ei se muutenkaan kovin tyylikästä ole.
En tiedä tarvitseeko mielipiteeseen ollakkaan niin kummosia valtuuksia. En tiedä onko valmennuksen vaihtamiseen koskaan oikeaa hetkeä. Jos sellaiseen lähdetään, niin muutokselle pitää antaa aikaa.
Itse kuulun niihin, jotka odotivat Tapolaan takaisin kun kuuta nousevaa. Alku on ollut todella vaikea. Yritetään pelillisesti jotain mitä kukaan ei tunnu tällä hetkellä sisäistävän. Tuska kasvaa ja kun vielä on kaksi vieraspeliä edessä, niin toivottavasti otetaan toisesta edes pisteitä ja onnistumisia.
Joku viisas voisi kertoa, että onko pelitapa nyt väärä vai vääräntyyppiset pelaajat sitä toteuttamaan.
Ei kai. Mutta onneksi vaikutusvaltaa ei ole tällä palstalla kovin monella antaa potkuja Tapparan valmentajille. On niitä joskus vaadittu.
Kai potkuille joskus aikansa on. Mutta tuskin tälläisellä kaudella näin alussa kautta.
Kivi sai potkut 7 pelin jälkeen ja siitä lähtien Ilves on vetänyt aika jäätävällä pistekeskiarvolla.
En olisi ollenkaan huolissani. Uudet projektit lähtevät välillä todella nihkeästi käyntiin, ja Tapolalla on näyttöjä siitä selviämisestä. + tämä koronahässäkkä ja sen vaikutukset, en olisi pelillisistä asioista erityisen huolissani. Kun muilta lähtee lainat, on meillä paljon helpompaa.
Joo en itsekkään ole potkuja vaatimassa, mutta kovin pitkään tätä rämpimistä ei voida jatkaa, koska sitten olemme niin syvällä suossa ettei sieltä enää nousta.
Itseäni ihmetyttää miten meidän prifiilipelaajat ovat näin yössä kauden alussa.
Ei valmentajia olla vaihtamassa, tuskin siis tässä taloustilanteeessa. Tapola ja Tuokkola eivät ole onnistuneet - ja aiheellista kysyä aikaansaannoksia - mutta kyllähän he voivat kelkan hyvinkin kääntää. Varsinkin jos kärkipelaajiksi kaavaillut antavat tulitukea. Luotan heihin ehkä sittenkin enemmän kuin Rautakorven pelaajapolitiikkaan ja urheilujohtamiseen. Taidettiin laittaa liikaa munia tsekkikoriin. Ei ole nousevia ja nälkäisiä Ojamäen ja Karjalaisen kaltaisia kotimaisia hankintoja. Samoin omien kasvattien sisäänajamisen Via Dolorosa näyttää jatkuvan.
Juu, mutta siellä taisi olla jotain muutakin taustalla kuin pelillisiä asioita.
Näissä asioissa ei kannata hötkyillä tunnekuohuissa.