Juuri tätä minä tarkoitin. Kummasti vaan on imu kuitenkin meidän leirin suuntaan kaikesta huolimatta
Juuri näin.
Palstan syväkurkut tietävät kulisseista, että Tapola on todella huono ihmisjohtaja. Johtavia pelaajia kohdellaan ala-arvoisesti / nöyryytetään.
Niin tai näin, niin kyllä Tapolan joukkueeseen on onnistuttu naaraamaan mestaruuden jälkeen taas kovia tekijöitä, Savinainen (jatkaa), Kemiläinen ja Lehterä.
Tapola on vaativa valmentaja ja kaikille se ei sovi, mutta tulosta se kyllä kiistatta tuottaa. Ja käytännössä kaikki Tapolan valinnat ovat jälkikäteen osoittautuneet oikeiksi.
Tälleen TPS kannattajana. Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu, mutta näen Tapolassa paljon samaa, mitä Jortikassa niiden 2 triplojen aikana. Kumpikaan ei ole tullut tekemään ystäviä, tai kavereita vaan tulosta. Vaikka kopissa olisi ongelmia, mutta jos mestaruuksia tulee, niin ketä kiinnostaa. Eriasia jos se vaikuttaisi lopputulokseen, tai et joukkue floppais täysin, ja sellaiseen ihmeeseen en jaksa uskoa.
Harjoituskaudesta kysyttiin 2:00:
“No meillä on aika erilainen se kausi aina kun toi CHL tulee nopeesti vastaan.”
No, jotkut joukkueet pelaa aina vain CHL:ää. Toiset ei ole pelanneet sitä koskaan peliäkään. Erilaiset on haasteet.
Ihan mahtavaa!
8 minuuttia riitti minulle tälle kaudelle. Työrauha on omasta puolestani taattu
Ihanaa peliä! Viisikko kasassa, ei pusketa turhaan alivoimaisia hyökkäyksiä, rintamahyökkäyksiä, viivelähtöjä, kiekonhallintaa…
IHANAA!
Nyt saa mun puolesta syksyllä kokeillakin varovasti, kun tiskiin on vedetty ekassa pelissä tällainen näyttö.
Ja mää oon ihan sama jätkä, joka todella joutui epäilemään viime syyskaudella, että onko toi joukkue valmentajien näpeissä. Niin onnetonta peli välillä oli voittamisen kannalta. Vaikka monelle palstaveljelle se toi jotain “viihdearvoa” tai jotain vastaavaa ihme uskoa.
Muistin toki silloinkin toivoa, että valmennus laittaa pelin kuntoon ja ei “tässä pahaa kellekään toivota”.
Nyt näyttää hienolta!
Jos kokeillaan jotain, niin takataskussa on nyt jo voittava pelitapa, joka osataan ja joka voidaan ottaa käyttöön.
Eli nyt jääkiekkotyhmimmätkin tajuaa, että arvostelin PELIÄ, en ihmisiä. Tosin valmennus PELISTÄ vastaa.
8 minuuttia riitti tänään ja taisi peli olla vielä 0-0 silloin.
Jotenkin veikkaan itse, että tulevalla kaudella liigan puolella on alku taas tahmeaa johtuen lähinnä siitä, että varmasti taas pääpaino syksyllä on CHL:ssä. Liiga on pitkä sarja ja siinä on vähän varaa antaa siimaa mutta CHL on aika nopeasti taputeltu jos siellä ei voittoja ota ja käsittääkseni Tappara todella haluaa voittaa tuon CHL mestaruuden. Näin varmaan huilivuorot, harjoitteet ja herkistelyt tehdään lähinnä CHL matseja silmällä pitäen syksyllä.
Mielelläni tietenkin olen väärässä ja Tappara pelaa läpi kauden hyvää peliä molemmissa sarjoissa.
Eiköhän viime kauden vaikeudet ja mestaruus tuo vähän kärsivällisyyttä kannattajilta. Joukkue on paperilla hyvä ja meillä on ammattilaisvalmennus. Olisi toki hienoa jos Liigassa lähtisi heti rullaamaan, mutta eiköhän CHL edellä edetä tätä kautta taas.
Nosto eilisestä Rapperswill pelistä. Yleensä penkillä annetaan vain hyvin yksinkertaisia ja yleisen tason ohjeita ja tsemppaamista.
Eilen tarttui kameraan ja mikkiin tilanne, jossa Tanus kysyi Tapolalta ihan konkreettisen kysymyksen PAPP tilanteen pelaamisesta, koskien sentterin ja laiturin vastuita. Sai Tapolalta jämäkät ja selkeät ohjeet.
Jotenkin tilanteesta välitttyi hyvä keskinäinen arvostus ja toisaalta Jussin hyvä ote pelaajaan. Vähän kuin oppipoika ja mestari. Tapolahan pelasi myös mediapeliä toteamalla että sentterin rooli on hyvä kasvun paikka Tanukselle ja Moilaselle.
Tällainen raju ylitulkinta kymmenen sekunnin pätkästä videomateriaalia.
Jussi Tapola on paras valmentaja mitä vaan voi olla, paras 2000-luvulla oleva valmentaja Tapparassa tähän asti ja Liigassa Kari Jalosen kanssa parhaita. Paneutuu aina työhönsä, on vaativa ja ei kauaa katso niitä jotka ei anna 100% logolle ja vetää tunteella, ikävä tulee jos lähtee. Aina kova luotto ollut vaikka ollut vaikeita aikoja, silti aina noustu sieltä.
Olisiko suuntaa antavaa aikaleimaa?
Ei kai tuossa nyt muutenkaan ole mitään epäselvää, että on lähtökohtaisesti Tapolan viimeinen kausi.
Tapparan lähes kaikki sopimukset päättyvät tähän kauteen ja uskoisin tämän liittyvän ensisijaisesti valmentajan vaihtumiseen (tai ainakin siihen valmistautumiseen, suunnitelmat toki voivat elää), ei pelkästään taloudelliseen suojautumiseen, mikäli uusia sulkuja tulee.
Useinhan haasteena valmentajan vaihtuessa on, että kokoonpano on aina osin jonkin toisen valmentajan toiveita mukaillen rakennettu ja tämä tuo sitten haasteita pelitavan toteuttamisen kannalta. Nyt tätä tilannetta ei jopa melko poikkeuksellisesti ole, vaan jatkoja voidaan sitten sopia vain niiden pelaajien kanssa, jotka sopivat uuden valmentajan kuvioihin.
Kyllähän tässä päättyy mahtavin aikakausi mitä olen saanut todistaa. Tälläisestä pystyi vain haaveilemaan. Rautakorpi-Tapola ovat tämän dynastian tukipilarit. Se luotto mitä Tapolakin on saanut hallitukselta vaikeina aikoina on ollut upeaa. Heljankoon ja Levtchiin jaksettiin luottaa, jotenkin ei jaksa enää väittää vastaan mistään, kai tuo herra tietää loppupeleissä aika paljon enemmän kaikesta lätkään liittyvässä. Se, että Tapola on ”huono” ihmisten kanssa väitetysti ei ainakaan poista sitä faktaa, että tänne on saatu Lehterää, Ojamäkeä ja Kemiläistä takaisin, koska he haluavat kehittyä vielä pelaajina ja heillä on tavoitteita. Nostan ikuisesti hattua Tapolalle. Aivan timanttinen ukko mun silmissä.
Intohimoa ja innokkuutta tilauksessa.
Ihmettelen miksi lähdettiin kierrättämään, vaikka peli oli hallussa. Penkillä olisi ollut varamies ja oltaisiin voitu jatkaa neljällä ketjulla. Mutta ei.
Sekaisinhan tuo paketti meni kolmanteen erään. En ymmärrä, mutta onneksi minun ei tarvitsekaan.
Jos tämä oli kuten kuvailit, “antaa poikien pelata” -tyylinen ratkaisu. Ehkä valmennus saa tuosta natiivikiekosta jotain haluamaansa viestiä.
Siltä “antaa poikien pelata” ratkaisulta se vaikutti minusta, mutta sitten taisi tulla jostain syystä pupu pöksyyn Merelän ulosajon jälkeen.
No kai tälläkin tarkoitus oli. Luotan.
Mulle tuli mieleen, että voiko kyseessä olla “antaa pokkien pelata” kolikon toinen puoli, eli antaa aloittaneen kokoonpanon kantaa vastuu pelistä loppuun asti. Tuo kierrätys voisi olla tietoistakin, pistää ukot vähän pois mukavuusalueelta kun alkoi homma mennä yli?