Erittäin hyvin tiivistetty valtaosa tämän ketjun sisällöstä.
Aihe kiinnostaa ja tuottaa valtavan määrän mielipiteitä meiltä jotka emme tiedä asiasta, jos sellaista edes on, yhtään mitään.
Hyvin onnistumme aina unohtamaan sen asian että niin pelaajat kuin valmentajatkin kaikissa seuroissa, käyvät kuitenkin aina ensisijaisesti töissä. Ei ne kukaan ole mukana seuran X toiminnassa pelkästään rakkaudesta lajiin.
Työelämään kun viittaan niin esimerkki omasta kokemuksesta. En aina pidä esimiehestäni tai hänen ajatuksistaan. Tunne on vähintäänkin molemmin puolinen ja koskee myös kollegoitani.
Siltikään emme savusta toisiamme pihalle, minä teen kuten hän käskee ja lopputuloksena teemme verraten kovaa tulosta.
Lopulta olemme kuitenkin aina kaikki tyytyväisiä.
Miksi ihmeessä Tapolan ja Kuuselan pitäisi olla bestiksiä? Tai mistä me sen tiedämme vaikka olisivatkin.
Aivan saman tekevää, rautaa tulee kaulaan lähes joka kevät. Lopulta kaikki on kuitenkin tyytyväisiä.
Itse asiassa tässä välissä on vielä urheilujohtaja, joka on Tapolan esimies. Sitä en tosin tiedä, että kuka tuota virkaa tällä hetkellä hoitaa.
Tämän puuttumiseen ja sen aiheuttamaan valta- tai enemmänkin vastuutyhjiöön viittasin aiemmin. Pätevä urheilujohtaja pitäisi saada rekrytoitua välittömästi. Ja sellaisella viitteellä ettei Tappara ole mikään pursiseura. Kun realistisena tavoitteena on olla paras niin se tuo mukanaan myös omat haasteensa.
Tapolan toiminnalle olen tähän mennessä antanut kiitettävän arvosanan. Myös erilaisista ristiriidoista huolimatta joihin ei tässä tarvitse enää mennä. Laivan kurssi saatiin muutettua. Toivottavasti se myös pysyy.
Juu minä myös kannatan sitä, että Tapparassa on urheilujohtaja ihan virallisella tittelillä, eikä joku vaan hoitele sitä ruutua muiden töiden lisäksi, eikä Leinonen eläkkeeltä. Kaikella kunnioituksella Leinosta kohtaan.
Jussi Tapola odotetusti ehdolla vuoden valmentajaksi, Olli Jokisen ja Olli Salon kanssa.
Mitä Olli Jokinen tekee tuolla top 3:ssa? Liigan paras valmentaja on Jussi Tapola. Kakkossija onkin vähän hankalampi. Onko se Olli Salo vai Jussi Ahokas? Itse sanoisin että Salo.
Jotain tolkkua sentään, kun Kiva-Jouko ei ole ehdokkaana…
Tapolahan on tässä vuosien varrella muuttunut mukava-jupesta takakireä-Tapolaksi. Ja tämä on fakta. Sopii kuitenkin mulle tällä mestaruusrytmillä.
Olen myös kuullut, että tuo sanomasi pahin epäonnistuja on Aro. Vetänyt vihkoon vähän joka suunnassa. Onneksi Arosta huolimatta hyvin menee sekä taloudellisella että pelillisellä puolella. Mikkiä kuitenkin suuri ikävä😥
Aika jännä ku puhuin justiinsa yhden todellisen Ilves-fanin kanssa. Tapolasta puhuttaessa tää Ipan mies sano, että on alkanu tykkään Tapolasta. Sano, että ennen se oli ärsyttävä ja usein huonolla tuulella, nyt menestyminen on hänen mielestä vapauttanu Jussin esiintymistä ja huokuu kuulemma hyvää tuulta ja positiivisuutta esiintyessään. Että semmonen toi fakta vai vahvistaako poikkeus vaan säännön?
Edit. niin ja onhan tosiaan joukkueen sisällä toimiminen ja mediassa esiintyminen kaks eri asiaa. Mutta yhtä kaikki, yksi kaikkien aikojen Tapparakoutseista on kyseessä ja se ei oo vähäpätöinen asia.
Jos joukkue voittaa runkosarjan ja vetää pudotuspelit saldolla 12-3 niin eihän parhaasta valmentajasta pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun valinta menee päin seiniä.
Epäilisin että puolisen tusinaa liigavalmentajaa olisi tehnyt saman Tapparan palikoilla
Tämä on kyllä ihan karmeaa sontaa.
Olipa huojentava tieto. Tapolan seuraajakin voidaan valita sitten ihan arvalla.
Totta puhuen, aikamoista valmentamisen aliarvioimista kommenttisi. ,
Mitenkäs niillä Hifkin palikoilla ei sitten joka vuosi voiteta vaikka ovat yleensä Suomen parhaat?!!
Nää on tämmöisiä pienen seuran fanin puheita. Liigan historia tuntee aika monta tapausta kun joku terolehterä tai vastaava vitsiniekka on jollain poikajoukkueella saavuttanut jonkinlaisen sensaation. Sitten kun sitä tulosta oikeasti odotetaan joko kyseisessä seurassa, saatikka jossain isommassa niin kura valuu punttia pitkin niin että haisee tänne Mouhijärvelle asti.
Pitäisi olla ihan selvää, että Tapola on vuoden valmentaja.
Jokisen ottaisin tuolta listalta pois ja lisäisin tilalle Ahokkaan.
Kyllähän Jukureiden runkosarjan 2. sija, kun olivat rankingeissa asetettu sijoille 13-15, oli niin kova suoritus, että ehdottomasti OJ kuuluu TOP3 koutseihin.
Ennen kautta. Kauden aika hommasivat “puoli joukkueellista” uusia pelaajia. Jukureiden joukkue oli materiaaliltaan ihan hyvä.
0 voitettua playoff-sarjaa.
Sellainen tilastoknoppi noita jääkiekkohistoriikkejä lukiessa valahti mieleen, että Tapolalla on nyt takana viisi kautta Tapparan päävalmentajana. Tuloksena kolme mestaruutta.
Esimerkiksi Vladimir Jursinov, joka tunnetaan ilmiömäisenä pelaajien kehittäjänä johdatti kuuden TPS-kauden (92-98) seuran “vain” kahteen mestaruuteen. Tätä mies jossain haastattelussa itsekin harmitteli.
Tänne ehkä mieluummin tämä juttu taas. Ei tässä nyt vetovoimasta olla varmaan missään vaiheessa edes puhuttu?
No eikö tässä huhuiltu ole, että Tapola olis aivan järkyttävä mulkku? Luulis sen vetovoimaan vaikuttavan.
Jorikin tuli varmaan tänne kun muualle kelvannut.