Nyt on Jukka taas niissä hommissa mihin se kuuluu. Rakentamassa uusia strategioita.
Eikä ihan mitään pientä.
“Ajoitus tälle työrupeamalle on optimaalinen, sillä laajan verkoston yhteistyönä on juuri nyt alkamassa suomalaisen urheilun uuden strategian rakentaminen”, Rautakorpi kommentoi tiedotteessa.”
Edelleen ihailen tätä Rikardin toimintaa. Eilenkin kentällä oli Ahlroth, Kulonummi, Keskinen ja Granath. Kaikki juniori-ikäisiä pelaajia. Tätä me ollaan kaivattu, koska Jukan aikana näitä junioreita autettiin toisella tapaa. Joo, me hävitään pelejä, mutta kuitenkin harvemmin kuin voitetaan. Täytyyhän meidän myös kestävää tulevaisuutta rakentaa, vaikka siihen liittyis kasvukipuja. Hyvä Rikard ja koko valmennus
Jos ollaan ihan rehellisiä niin haluaisin/toivoisin Nemon apuvalmentajaksi jos se olisi mahdollista.
Näkisin prosessin jatkuvan niin, että ensikaudella ehkä puolessa välissä tämä uuden ajan jakson pelitapa alkaa tulemaan selkäytimestä, ja meillä on rosterissa enemmän pelaajia jotka tätä vaativaa pystyy toteuttamaan.
Olen varmaan vähemmistössä, mutta minusta tämä ensimmäinen kausi uudesta ajasta on mennyt jopa odotuksia paremmin. Edelleen rs-voitto on omissa käsissä. Ainoa tahra kilvessä (tällä hetkellä) on CHL-taipaleen katkeaminen runkosarjaan, mutta niissä peleissä maksoimme hintaa tiettyjen asioiden opettelusta - tässä ketjussa en mene siihen.
Kaikki se, mitä RG ja JJ on julkisuuteen sanaonut ja avannut, käy järkeen ja on jopa todella loogista sekä analyyttistä. Tosin, valmentajat ovat tässä parhaillaan päässeet maistamaan fanien mankelia, joka on yksi osoitus siitä (muiden vaateiden mukana) miksei Tapparan koutsaus sovi hermoheikoille.
Kun pleijarit koittaa, alkaa puntari. Silloi pelitavat on vastakkain/ kuormat tasoittuu yhteneväisemmiksi ja tällöin lopullinen tasapäisempk vertailu voi vasta alkaa.
Tätä ennen on maltettava ja uskottava siihen, mitä valmennus julkisuuteen avaa. Ironista kyllä, Tapola ei juuri avannut ja tätä seurasi usein huhumylly. Nyt valmennustiimi on poikkeksellisesti molemmat kertoneet tiukemman harjoitusblokin loppuvaiheista. Tätä taasen pidetään selittelynä. Eli meni kummin vaan (avoin/ suljettu linja) se ei kelpaa.
Sen verran voin sanoa, että merkit kovalle harjoituskuornalle ovat olleet jo tovin ilmassa. Pelistä tulee samanlaista, kuin se Tapolan aikaan oli.
Täältä suunnasta valmennukseen täysi luotto, kaikki avatut asiat ovat linjassa nähtyyn.
Ei tuolla nähdäkseni ollut kuin Puhakka, Keskinen, Granath ja varauksin Halloran kenellä putki kulki. Näistä Granath valmiiksi hyvä luistelija niin siellä ei tälläinen välttämättä paljoa näekään.
Jukureita vastaan ei nimenomaan kamppailupelaamisessa pärjätty alkuunkaan.
Onhan tuolla esim. Tuulola ollut ihan laput silmillä pitkän aikaa ja todella raskasta tekemistä jos vertaa alkukauteen. Hänessä kyllä näkyi Tapolankin aikana jo tasonlaskua “teeenijumin” aikaan.
@skvi Eikö syöttöjen meneminen minne sattuu kerro nimenomaan siitä ettei kaikki aistit ole kunnossa/herkillä. Niitä tulee niin ihmeellissä tilanteissa ettei pelitavan ongelmat sitä selitä.
Itse olen tykännyt Juujärven annista pelin jälkeisissä haastatteluissa.
On ollut varsin suoraa puhetta ilman isompaa jargonia.
Naamatustenkin olen hänen kanssaan jutustellut ja varsin avoimesti kertoili kaikenlaista mitä vaan osasi kysellä.
Itse valmennukselliseen antiin en osaa ottaa kantaa.
– Ihmiset voivat keskustella, mitä haluavat ja nähdä asiat erilaisin silmin, mutta me tiedämme, mitä teemme ja menemme kohti pudotuspelejä.
Itse haluan nostaa jutusta nimenomaan tämän ylläolevan esiin. Erityisesti palstan neganiilojen kannattaa lukea ja varsinkin sisäistää tuo lause syvälle takaraivoon ja muistaa toi, ennen kuin haukkuu kaikki pystyyn ja vaatii jokaiselle potkuja.