Hyvä palaute, sinne kyllä kirjoitin jo lopettaneeni. Liian myöhään kylläkin, se on aivan totta.
Mulla. Piirsin paintilla itse kopion kun joskus oli uutinen, että meemipoliisi hakee yöllä jos käyttää luvatta. ![]()
Hienoa että on. Mietin vain, että kuinka se tekijänoikeussääntö tosiaan koskee profiilikuvia tällä foorumilla
Ei kannattais miettiä moisia asioita. Tuskin tulee poliisit hakemaan. Ei tule edes sakkoa.
Ilman tuote yllä olevaa ljpp viestiä en miettisi
Hieman eri asia mun mielestä. Ei kannata nyt liioitella asian kanssa.
En mielestäni liiottele. Kysyin vain kysymyksen
Rikardia ei ole välttämättä saatu vielä mestaruuspaljusta pois,seuraajaa ei ole virallisesti nimitetty.
Niin täällä heitellään jo seuraajan seuraajaksi nimiä Rautakorpi ja Hölö.
Huh huh,tämä palsta ei petä.
Takaisin saunan puolelle.
No just. Samoin pelaaja haaveilussa on semmosta tekstiä muutamalta oman elämänsä stand up koomikolta, ettei mitään rajaa.
Tietty, eihän niitä lukea tartte ![]()
Kuka tämän sanoi.. bänniä heti ![]()
Eilen tämä keskustelu purkautui Euroviisu-seurantaan, mikä on ymmärrettävää, koska se on melkoinen ruutitynnyri. Sitten se ohjautui onneksi tuonne politiikkaosioon.
Vielä kerran pyytäisin: josko jätettäisiin nämä ympäripyöreät fasismisyytökset sikseen? En millään haluaisi henkilöidä näitä juttuja, mutta sinulla on tapana nimitellä poliitisia vastustajia aika surutta fasisteiksi ja kommareiksi. Jos sitä on pakko tehdä, niin voisitko edes tehdä sen suljetulla alueella, niin ei tarvitsisi avata kirjallisuuskeskustelua ja todeta, että jaahas, nyt huudetaan jo täälläkin fasismia.
Tässä viisisenttiseni aiheeseen. Jatkan keskustelua poliittisella puolella, jos tekee mieli hakata päätä seinään, mutta just nyt ei tee.
Tjaah. En ole lukenut ko. ketjuja, ja kuvittelin että tuo on ihan yleismaailmallista havainnointia nyky-yhteiskunnasta, eikä niinkään Tappara.costa. Taisin olla väärässä.
Pelaajan oma some on lähtökohtaisesti vähemmän huono rai riskinen lähde, koska pelaaja itse on kuvan tuupannut julkiseen jakeluun ja antanut oikeudet Metalle tai muulle some-yhtiölle. Epätodennäköistä, että alkaisi tekijänoikeuksiaan puolustamaan.
- Kysymyksellä halusin varmistaa, ettei kuvat olen uutismedioista, jotka käyttävät myös kuvatoimistojen kuvia (pahimmat IPR-trollit).
- Tekijänoikeus sallii ns. kuvasitaatin, esimerkiksi taidekritiikin tarkoituksessa. Tätä voinee laajentaa esimerkiksi paitsiotilanteiden tarkasteluun.
- Palstan säännöt kieltävät kuvien käytön, paitsi jos se tuo merkittävää lisäarvoa keskusteluun. Koppikuvat on vähän siinä ja siinä. Niitä on somet ja mediat pullollaan. Tämä on myös kustannuskysymys. Tän pyörittäminen ei ole halpaa. Kuvat vievät tilaa ja kaistaa.
- Paras ja oikea tapa on linkittää some-julkaisuun tai uutiseen.
- Käyttäjä on itse vastuussa toimintansa laillisuudesta ja sääntöjenmukaisuudesta.
Mikäs on linjaus näiden Instagram-tarinapostausten suhteen? Siitä on luultavasti ollut keskustelua ennenkin. Mutta luulen, että niitä tuupataan kuvina tänne lähinnä sen takia, että ne poistuvat 24 tunnin jälkeen. Sovelletaanko siinäkin lähinnä tuota merkittävän lisäarvon kriteeriä?
Linkittää voi käytännössä aina. IG Storyt toki mediana ihan kökkö, kun näkyvyys on rajattu vuorokauteen.
Jos niitä haluaa katsella, kannattaa pyöriä IG:ssa, eikä täällä.
Tulikohan nyt kaikille selväksi missä Kotajärvi jatkossa pelaa. Sama Kalpan uutinen kolmessa ketjussa. Kahdessa eri ketjussa yhden ja saman kirjoittajan toimesta.
Ei ainakaan minulle tullut. Sain tiedon tästä sinun kirjoittamasta palautteesta. Ilman tätä, olisin jäänyt pimentoon. ![]()
En, kyllä ne tuossa näkyy. Mutta ainakaan minulla ei ole aikaa lukea jokaista ketjua palstalla ja näitä ketjuja on luettu niin vähän, ettei ilmoita paljonko on lukemattomia viestejä.
Varoitan jo nyt. Älkää aloittako jappasua Patrik Laineesta meille.