Palautetta kanssakeskustelijoille

Nyt oli kyllä todella kovaa ja laadukasta settiä @peterra
Lisäksi, tuo analyysi ei ole sekamelskaa tai pitkäveteistä sunnuntaihartaus liturgiaa, vaan miellyttävää ja värikästäkin luettavaa.
Erinomaista duunia, mun mielestä tuosta on kyllä vaikea laittaa enää paremmaksi.

Hyvä että otit Luppis tuon esiin. Tämä sietääkin tulla nähdyksi ja luetuksi.

7 tykkäystä

Kiitos @ylläpitäjät

Kiitti @ozzi että odotit sen aikaa että sain kahvin juotua.
Nyt säästyttiin läppärin siivoukselta. :rofl: :rofl: :rofl:

3 tykkäystä

@Tapparaforever
Muistuttele tästä vielä lähempänä!!

1 tykkäys

Ehdottomasti. Sälleillä kävi hyvä tuuri kun pääsevät iskemään tuolloin viimeisenä!

1 tykkäys

Muutamien pelaajien otteista on lähdetty tekemään voimakkaita johtopäätöksiä nähtyjen pelien perusteella. Tappara ei ole pelannut vielä yhtään täysimittaista jääkiekko-ottelua.

Varttuneemmat muistavat myös kuinka Kimmo Koskenkorva voitti aikoinaan harkkapelien pistepörssin.

Älkää nyt hyvänen aika vielä lähtekö ketään ainakaan jyrkästi haukkumaan.

28 tykkäystä

Miksi @peterra lyöt sanoja @Rannari suuhun?

Kirjoitat esimerkiksi näin että: “haluamasi skenaario”

Kun ei kai Rannari ole kertaakaan sanonut, että haluaa kauden peruuntuvan.

En ole kummankaan puolella, mutta erikoinen tapa vaan keskustella.

1 tykkäys

Lopettakaa nyt oikeasti aikuiset ihmiset toi huutelu ennen kuin palaa kiinni. Korjasin kohtaa, ettei jää epäselvyyksiä. Täytyy olla tarkkana, ettei taas lennä aiheetta pihalle.

Minä en halua, että lennät taas pihalle. En halunnut aiemminkaan.

Hyvä että korjasit. Ikävää jos yleisö saa väärän kuvan kirjoittajan mielipiteistä. Tässä tapauksessa Rannarin.

4 tykkäystä

Lukekaa ne kommentit itse kuten aikuiset ihmiset tekee ja muodostakaa mielipiteet ihan itse. Jättäkää minut rauhaan ja sen ulkopuolelle. Yritän välttää “väärien retoristen” keinojen käyttämistä, kun niistä täällä rangaistaan. Toki kannattaa sen verran katsoa ympärilleen, että toivottavasti muidenkin retorisesti kyseenalaiset keinot eivät sitten mene vaan mappi öhön. Oikein meinaa harmittaa tämä kyttääminen. Tai siis kytätkää vaikka toisianne, mutta jättäkää minut rauhaan kyttäykseltänne.

3 tykkäystä

Silkka valehtelu nykyään vain retorinen keino? Kai sitten.
Väitteet toisen panettelusta voi välttää suoralla lainauksella toisen tekstistä, suosittelen käyttämään.

1 tykkäys

Lainaan silloin, kun se on tarpeellista. Referoin mieluummin, koska se on parempi keino. Keskustelu syntyy usein referoinnista - mutta toisin kuin lainaaminen niin se toki sisältää sen, että yleensä sinne referointiin tulee omaakin tulkintaa mukaan.

Kärjistäminen on ihan normaali keskustelun keino. Mutta kyttää nyt ihmeessä, kun kerran pääsit alkuun. Jos vastaavalla mielenkiinnolla tutkisit muita kommentteja huomaat ehkä, että kärjistäminen ja provosointi ei ole ollenkaan niin harvinainen keskustelutapa täällä kuin annat ymmärtää. On toki kiva osoitella ja ummistaa silmänsä. Jos tässä nyt on syyttömiä pakko kutsua keskusteluun mukaan niin @Rannari keskustelee vahvoilla mielipiteillä ja tuo niitä esille. Siinä ei ole mitään väärää.

Keskustelussa on ihan yhtä paljon “keihästä” ja “kärkeä” kuin omassa tavassani kirjoittaa, mutta jostain syystä on yleisesti hyväksytty, että se on toiselle ok ja minulle ei. Ja ei mitään häneltä pois - olemme eri mieltä, mutta siihen se sitten myös jää. Muuten minulla ei ole mitään hänen kommenttejaan vastaan ja hyvä, että keskustelua on. Niin pitääkin olla.

Olen sanonut jopa kyllästymiseen asti, että jos vastaavalla intensiteetillä ja innolla katsottaisiin sinne aidan toiselle puolelle kuin kytätään minua niin voisi olla ihan hyvä elämys monelle.

Eteenpäin sano mummo lumessa👍

6 tykkäystä

Oman tulkinnan kanssa kannattaa olla tarkkana.

Korjasin & myönsin syyllisyyteni. Mitä vielä haluat?
Eikö riitä @Rannari kuittasi jo, tilanne ohi?

Tilanne ohi. Hajaantukaa.

Kannustan vain ja ainoastaan siihen, että näette sen metsän puilta. En kaipaa mitään nujakoita vaan sitä, että käytätte yhtä tehokkaasti energianne muuhunkin kuin vain minun seurailuuni. Sanotaan, että virhetoleranssi on uskomattoman matala. Teen virheitä kyllä - mutta saan kyllä täysin aiheetonta ja kohtuutonta huomiota yksittäisistä asioista. Ja ylimääräinen huomio ilman aihetta hieman hermostuttaa, varsinkin kun esimerkiksi sinä tulit keskusteluun ilman mitään annettavaa aiheeseen.

Sinä olet varmaan sen takia paljon tarkkailun alla, kun kirjoitat paljon.

Mutta tuo ei ollut ensimmäinen kerta, kun sanot jonkun/joidenkin olevan jotain mieltä ilman, että kohteesi on sanonut olevansa sitä mieltä.

Vähän sama, kun sanoit, että jotkut täällä haluaa laittaa Suomen kokonaan kiinni koronan takia.

Nuo on aika isoja väitteitä ilman pohjaa ja luo väärää kuvaa lukevalle yleisölle.

Mennään oikeaan keskusteluun tämän asian osalta, mutta tämähän ei edes ole kova väite vaan ihan tosiasia. @Dynastia on esittänyt tähän mittavat kontribuutiot, kannattaa lukaista. Kukaan ei varmasti halua “oikeasti” laittaa Suomea kiinni, mutta siihen tämä ohjautuu kuitenkin, koska julkinen paine ja sellaiselle on toiveita.

2 tykkäystä

Näissä viesteissä, mitä tänne kirjoitetaan, on aina tulkinnan vara. Minusta tämän lainatun voi kuitenkin ottaa kahdella tapaa. Joko sen voi lukea sanasta sanaan, kuten piru raamatun kanssa, tai antaa kirjoittajalle vapauden kirjoittaa elävämpää tekstiä; liioitella, kärjistää. Onko se sitten hyökkäävää vai ei, riippuu varmasti lukijasta. Osa kokee sen niin, että laitetaan sanoja suuhun.

Loppupeleissä kirjoittaja kutakuinkin on itse vastuussa tuottamastaan tekstistä ja sen aiheuttamista tulkinnoista. Jos en väärin muista, @peterra on muutamia kertoja ihan suoraan sanonut, että provosointi on osa (hänen) keskustelukulttuuriaan. Provosointi ei ole oikea tapa edetä. Kielletty ihan säännöissäkin. Minusta kuitenkin liioittelulla haastaminen hyvän maun rajoissa on ihan paikallaan. Onko se sitten paikallaan, kun käydään kiivasta keskustelua? Luultavasti ei.

3 tykkäystä

Tässä on hyvä huomata se, että liioittelu ja kärjistäminen ovat AINAKIN minulle hyvin normaaleja keinoja saada keskustelua aikaan. Jostakin syystä jääkiekkoa pidetään kevyenä aiheena, mutta tämäkin foorumi on pyhitetty kiekolle. Lähes kaikki kiekkokeskustelu tällä alustalla KÄRJISTÄVÄT ja LIIOITTELEVAT, mutta sitähän ihmiset haluavat. Tai siis tässäkin pitää olla varovainen - joku haluaa ja joku ei. Jos sinulla on esittää voimakkaita mielipiteitä täällä niin silloin moni katsoo sen oikeutuksen kaltaiseksi sille, että voimakkaan mielipiteen esittäjä on ikään kuin vapaata riistaa.

Käytän tätä vain esimerkkinä, koska @Rannari mielestäni luo minun viestejeni kanssa synkassa juuri tällaisen esimerkin. Hän puolustaa asiaansa (JOKA ON IHAN OK) täysin samanlaisella paatoksella ja hyvin vahvalla mielipiteellä kuin minä puolustan omaani. Tiedostan myös sen, että enemmistön mielipiteet todennäköisesti mukailevat enemmän @Rannari mielipidettä kuin omaani. Olen yrittänyt tuhansia kertoja täällä foorumilla selittää, että pitää erottaa kaksi eri asiaa toisistaan:

1. mielipide jostakin asiasta ja erimielisyys mielipiteestä
  2. mielipide henkilöstä ja erimielisyys henkilöstä

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että mielipidettäni haastetaan kovastikin. Syyllistyn varmasti itsekin sotkemaan nuo kaksi yllä mainittua asiaa keskenään. Se, miksi älähdän tässä ketjussa on se, että minun kohdallani mielipiteeni johtavat keskusteluun ja osa keskustelijoista katsoo, että se oikeuttaa henkilökohtaisen *ittuilun tai henkilökohtaisen hyökkäyksen. Tätä oikeutusta se ei tuo.

1 tykkäys

Kärjistyksellä ja silkalla valehtelulla on kuitenkin joku ero.

4 tykkäystä