Palautetta palstan henkilökunnalle

Minäkin luin tuon jutun aamulla. En ole tilaaja. Sopi mielestäni erittäin hyvin ketjuun mihin olit sen laittanut.

1 tykkäys

Meillä on muutama muukin megaketju, joiden olemassaolo ei välttämättä ole perusteltua.

Hyvä nosto - tähän asiaan pitää jossain välissä palata.

@henkilökunta

Mun mielestä tämä on niitä asioita missä vois noudattaa jonkinlaista linjasta poikkeamista. En tiedä olisko esim. Arto Paasilinnan kuolema ylittänyt kenenkään kohdalla kynnystä avata uutta ketjua, mutta kun sen sai postattua tuonne Surullisten uutisten ketjuun niin siitä seuras hieman keskusteluakin. Joo, ylläpito toki aina ohjeistaa että rohkeasti vaan avaamaan uusia ketjuja, mutta siitä huolimatta kynnys siihen on aika iso. Muutenkin kun tuota Surullisten uutisten ketjua selailee vähän taaksepäin niin herää kysymys että olisko kaikista siellä olevista uutisista järkevää alottaa omaa ketjua? No, ei olis. Niistä kun harvoin seuraa mitään keskustelua, mutta nykymallilla ketju toimii ihan hyvänä “tiedotuskanavana”.

6 tykkäystä

Itse näen asian juuri päin vastoin, mutta luultavasti käytän palstaa hieman eri tavalla. Minulle Paasilinnan kuolema olisi ollut sen verran kiinnostava aihe, että olisin siitä saattanut avata ketjun ja keskustellakin. Tuota megaketjua en sen sijaan ole avannut ensimmäisten ~20 viestin jälkeen, kun huomasin, ettei sen sisältö suurimmalta osin minua kiinnosta. Minusta on parempi, kun ketjun aihe kertoo, mitä ketjun sisältö koskee - silloin on helpompi päättää, avatako vai ei.

1 tykkäys

Käsittääkseni täällä nimenomaan kannustetaan avaamaan ketjuja. Eli jos koet, että Arto Paasilinnasta ja/tai hänen kuolemastaan olisi hyvä saada oma ketju, niin anna mennä. Näin, kun toimitaan, niin megaketjuja ei pääse syntymään.
@valvojat / @ylläpitäjät toteaa kohta olinko väärässä vai oikeassa?
Maalaisjärki ja oma tuntemus on aina hyvästä, siitä en ole ketään vielä nähnyt rangaistavan tällä palstalla millään tapaa.

E. Eikä muuten myöskään viestin siirto ketjusta toiseen ole käsittääkseni rangaistus, se on sitä ylläpitoa.

2 tykkäystä

On meillä myöskin ketju Kirjallisuus-ja lukeminen, jos eri teoksista haluaa kirjoitella:

Toki jos Paasilinnan urasta haluaa kirjoittaa laajemmin, niin mikään ei estä ketjun avaamista.

2 tykkäystä

Minä puolestani aukaisen tuon ketjun aina kun siihen uutta ilmestyy, eihän sitä koskaan tiedä kuka on kuollut.

Paasilinnan tapaan voi aina aukaista omansa, jos aiheuttaa/uskoo aiheuttavan isompaa huomiota.

Aarne Honkavaarahan sai oman RIP-ketjunsa ja jatkossakin niitä luodaan merkittävissä tapauksissa.

Minähän en ole koskaan tajunnut, miten joku jaksaa märehtiä luonnollisen, odotetun kuoleman kokeneita ihmisiä, joita ei henkilökohtaisella tasolla tunne. Selvästi ennenaikaiset äkilliset poistumiset herättävät minussakin tunteita. Pari kertaa olen saanut tuta nahoissanikin, kun olen mennyt tämän ääneen sanomaan. Usein minulla on olo kuin olisin Kyösti Pöysti legendaarisessa Pasila-jaksossa “Jortsun muisto” (Areena). :slight_smile:

4 tykkäystä

Miksi minun viestit menee tarkastettavaksi ennen palstalle tuloa? On ihan turhaa vastailla otteluseurannassa kun viestit tulee pitkällä viiveellä…

Olen uusi käyttäjä ja en saa enää kirjoittaa lisää viestejä - miksi?

Uudet käyttäjät aloittavat luottamustasolta 0, jolloin kirjoittelusi määrässä ja nopeudessa on rajoitteita. Tämä suojaa yhteisöä häiriköiltä ja mainostajilta (spam). Jatka normaalisti palstan käyttöä ja kohoat hyvin nopeasti tasolle 1, jolloin rajoitteet poistuvat.

Lisää täältä:
https://tappara.co/faq

1 tykkäys

Sinut on lukittu nollatasolle, koska viestisi ovat olleet laajalla otannalla yltiönegatiivisia ja negatiivisopportunistisia eli isket perustelematonta negaa, kun siihen ilmenee pienikin mahdollisuus. Lisäksi pusket paljon onelinereitä eli yhden rivin heittoja.

7 tykkäystä

Tuli muuten mieleeni, että kuinkahan moni on käynyt nuo säännöt/ohjeet läpi? Ja oikein ajatuksen kanssa…

2 tykkäystä

Palstakäyttäytymisen perusteella aika harva :slight_smile:

2 tykkäystä

Niin kenen mielestä olen ollut yltiönegatiivinen? Ilmeisesti omaa mieltään ei saa tuoda esiin. Pitää vaan hyssytellä kun on jotain on omasta mielestä pelissä vialla. Niin Venäjä touhua…

Siellä ohjeet-sivulla on käynyt ja alas asti selannut noin joka kuudes käyttäjä. Käy ilmi ansiomerkistä, jonka saa kun niin toimii. Mähän laitan samaa linkkiä sääntöihin aina tilaisuuden tullen, muttei sitä yleensä kukaan klikkaa. :slight_smile:

2 tykkäystä

Ulkopaikkakuntalaisena luin ne kyllä. Yhtä paljon muistan tällä hetkellä säännöistä, kun peruskoulun Ruotsin opeista eli en muista sanaakaan.

4 tykkäystä

Lukaisin (nyt vasta) nuo ohjeet ja sain ansiomerkin. 312 muuta palstoilla jotka säännöt on lukeneet.

2 tykkäystä

Laitetaan sääntöjen lukeminen pakolliseksi, eli ettei voi nousta 0-tasolta ennenkuin ne ohjeet on klikattu eli myös luettu läpi (josta jää sopiva jälki).
Seuraavaksi sitten muutama kysymys ohjeista tentin muodossa siihen päälle, niin toimisi suodattimenakin, eli spämmärit tuskin sellaista vaivaa näkisi.

3 tykkäystä

@Jape2 Otteluseurantaan saa ja kannattaa iskeä tunteella. Mutta ennen muihin ketjuihin kirjoittelua kannattaa vetää happea. Kritisoida täällä saa todella kovaa, kunhan on takana jokin pointti ja mahdollinen näkemys mitä pitäisi kehitää, parantaa jne.

1 tykkäys

Eipä kannata pingailla kaveria enää, kun poistettu koko tili tappara.co´sta näköjään.