Tässä muutama lainaus artikkelista, jotka liittyvät kysymykseesi:
Ensinnäkin pääsimme harjoittelemaan uuteen Kaupin Sports Centeriin. Siellä on maailmanluokan harjoitusolosuhteet ja testausmenetelmät. Jaakko Forssell ja Kimmo Lajunen tekivät pelaajille erittäin kattavat testit, joissa mitattiin voimaa ja kestävyyttä.
Lisäksi sain UKK-instituutista ja Urheiluakatemiasta tutun Juha Koskelan aisaparikseni vetämään fysiikkaharjoittelua.
Meillä ei ole varsinaista ravintovalmentajaa, mutta Jyväskylän yliopiston Juha Hulmi on ollut apunamme merkittävällä tavalla. Hulmi on dosentti ja liikuntatieteiden tohtori.
Minunkin viestejäni siirretään joskus toisiin ketjuihin kuin mihin ne postitin. Ei sillä ole ainakaan minulle niin väliä, kunhan ovat jossain ketjussa. Ei tehdä kärpäsestä härkästä.
Ei tuo maata merelle kaadakaan, mutta kun on olemassa tällainen palauteketju, niin minusta on syytä kertoa asioista, jotka voisi tehdä paremmin, tai jättää tekemättä. Se kai tämän palstan tarkoituskin on.
Ymmärrän kyllä, että viestini arviointi oli ollut ylläpidolle vaikeaa, kun juttu oli lukittu linkitykseni jälkeen, mutta silloin voisi luottaa jutun laittajan arvostelukykyyn, jos ei pääse itse artikkelia näkemään, tai sitten voisi kysyä yv:llä perusteluja siihen, miksi juttu on ko. ketjuun laitettu.
Ehdotan, että sääntöjen pykälän §6. “Yksi ketju per yksi aihe. Tappara.co -palstalla pyritään pitämään keskusteluketjut lyhyinä ja keskustelun aihe tiukasti otsikon mukaisena. Tämä parantaa palstan luettavuutta ja kirjoitusten löydettävyyttä hakutoiminnolla tai Internetin hakukoneilla…” mukaisesti ketju Surullinen uutinen suljetaan. Monenlaisille pikkujutuille on oma ketjunsa eikä maailman kaikki surullisten uutisten pitäminen yhdessä ja samassa ketjussa ole tämän linjan mukaista.
Mun mielestä tämä on niitä asioita missä vois noudattaa jonkinlaista linjasta poikkeamista. En tiedä olisko esim. Arto Paasilinnan kuolema ylittänyt kenenkään kohdalla kynnystä avata uutta ketjua, mutta kun sen sai postattua tuonne Surullisten uutisten ketjuun niin siitä seuras hieman keskusteluakin. Joo, ylläpito toki aina ohjeistaa että rohkeasti vaan avaamaan uusia ketjuja, mutta siitä huolimatta kynnys siihen on aika iso. Muutenkin kun tuota Surullisten uutisten ketjua selailee vähän taaksepäin niin herää kysymys että olisko kaikista siellä olevista uutisista järkevää alottaa omaa ketjua? No, ei olis. Niistä kun harvoin seuraa mitään keskustelua, mutta nykymallilla ketju toimii ihan hyvänä “tiedotuskanavana”.
Itse näen asian juuri päin vastoin, mutta luultavasti käytän palstaa hieman eri tavalla. Minulle Paasilinnan kuolema olisi ollut sen verran kiinnostava aihe, että olisin siitä saattanut avata ketjun ja keskustellakin. Tuota megaketjua en sen sijaan ole avannut ensimmäisten ~20 viestin jälkeen, kun huomasin, ettei sen sisältö suurimmalta osin minua kiinnosta. Minusta on parempi, kun ketjun aihe kertoo, mitä ketjun sisältö koskee - silloin on helpompi päättää, avatako vai ei.
Käsittääkseni täällä nimenomaan kannustetaan avaamaan ketjuja. Eli jos koet, että Arto Paasilinnasta ja/tai hänen kuolemastaan olisi hyvä saada oma ketju, niin anna mennä. Näin, kun toimitaan, niin megaketjuja ei pääse syntymään. @valvojat / @ylläpitäjät toteaa kohta olinko väärässä vai oikeassa?
Maalaisjärki ja oma tuntemus on aina hyvästä, siitä en ole ketään vielä nähnyt rangaistavan tällä palstalla millään tapaa.
E. Eikä muuten myöskään viestin siirto ketjusta toiseen ole käsittääkseni rangaistus, se on sitä ylläpitoa.
Aarne Honkavaarahan sai oman RIP-ketjunsa ja jatkossakin niitä luodaan merkittävissä tapauksissa.
Minähän en ole koskaan tajunnut, miten joku jaksaa märehtiä luonnollisen, odotetun kuoleman kokeneita ihmisiä, joita ei henkilökohtaisella tasolla tunne. Selvästi ennenaikaiset äkilliset poistumiset herättävät minussakin tunteita. Pari kertaa olen saanut tuta nahoissanikin, kun olen mennyt tämän ääneen sanomaan. Usein minulla on olo kuin olisin Kyösti Pöysti legendaarisessa Pasila-jaksossa “Jortsun muisto” (Areena).
Olen uusi käyttäjä ja en saa enää kirjoittaa lisää viestejä - miksi?
Uudet käyttäjät aloittavat luottamustasolta 0, jolloin kirjoittelusi määrässä ja nopeudessa on rajoitteita. Tämä suojaa yhteisöä häiriköiltä ja mainostajilta (spam). Jatka normaalisti palstan käyttöä ja kohoat hyvin nopeasti tasolle 1, jolloin rajoitteet poistuvat.
Sinut on lukittu nollatasolle, koska viestisi ovat olleet laajalla otannalla yltiönegatiivisia ja negatiivisopportunistisia eli isket perustelematonta negaa, kun siihen ilmenee pienikin mahdollisuus. Lisäksi pusket paljon onelinereitä eli yhden rivin heittoja.
Niin kenen mielestä olen ollut yltiönegatiivinen? Ilmeisesti omaa mieltään ei saa tuoda esiin. Pitää vaan hyssytellä kun on jotain on omasta mielestä pelissä vialla. Niin Venäjä touhua…
Siellä ohjeet-sivulla on käynyt ja alas asti selannut noin joka kuudes käyttäjä. Käy ilmi ansiomerkistä, jonka saa kun niin toimii. Mähän laitan samaa linkkiä sääntöihin aina tilaisuuden tullen, muttei sitä yleensä kukaan klikkaa.