Palautetta palstan henkilökunnalle

No, niin no. Viestissä itsessään ei ollut mitään laitonta, ja jos joku haluaa tehdä itsestään pellen niin eikö se ole ko. henkilön itsensä päätettävissä (niin kauan kun noudatetaan lakia ja palstan sääntöjä)?

Siis jos se ny laskettiin vaikka turhaks one-lineriks tai muuten vaan asiaan kuulumattomaks viestiks niin mikäs siinä, mutta jos perustela on kirjottajan “maineen” suojeleminen niin sama kai täältä olis moderoida varmaan kolmasosa kaikista viesteistä bittiavaruuteen. :smiley:

@Kilo, olin juuri jatkamassa ns. läpänheittoa Jukka-ketjussa, mutta vedin takaisin.

Oletko ylpeä arviontikyvystäni? :slight_smile:

1 tykkäys

Perkule. Nostan hattua moderaattoreillemme. Menimme minun ansiostani sivuraiteelle Henrik Haapalan huhuketjussa. Onneksi peli puhallettiin poikki.

1 tykkäys

Sain tällaisen kommenntin “ylläpidolta” ketjussa Kausiseuranta: Liiga 2018-19 (pl Tappara):

Tämä ketju on liveseurantaan. Peli loppui jokunen tunti sitten. Käytä Ilvekselle tehtyjä ketjuja. Jos viestit ei löydä oikeisiin ketjuihin, pitää miettiä onko koko Ilves-alaosiolle tilausta

En ole “ajatustenlukija”, joten en tiennyt, ettei tuonne saa kommentoida enää kun kotiutuu pelistä. Pelin aikana minulla taas on hallissa muuta tekemistä, kuin näpylöidä kännykkää. En löydä sopivampaakaan ketjua ja minusta on turhaa avata uusia ketjuja ihan vaan avaamisen ilosta.

Muistelisin sanoneeni tästä aiemminkin sinulle. Mutten jaksa lähteä etsimään sitä puhelimella, eikä sillä oikeastaan ole mitään merkitystä.

Liveseuranta on liveseurantaa. Säännöt on samat kaikille. Myös esim. pelaajien ketjuun kommentointi kesken pelin pyritään kitkeen pois.

Viestisi olisi kuulunut “Ilveksen peliesitykset ‘tällä kaudella’” -ketjuun. Sellainen ketju on jo olemassa.

Viestisi vielä liitteenä:

Muistele vaan, minä en sellaista kommenttia muista.

Miksi siinä ei sitten sanota otsikossa, että kyseessä on liveseuranta. Monesti muissakin “liveseurantaketjuissa” kirjoittelu jatkuu pitkään ottelun jälkeen ja loppuu, kun se lukitaan.

Tuo oli kommentti minulta, joka koski nimenomaan tätä peliä ja siksi sopi minusta paremmin tähän yhteyteen.

Jep, seuranta on sellaista sekunnin harkinnalla suollettua reagointia, tunteen paloa. Jos kotiutuu pelistä niin siinä ehtii jäsennellä ajatuksiaan sen aikaa, että syntyy yleensä jotain säilömisen arvoista. Kuten nytkin. Silloin se kuuluu asianmukaisen otsikon alle.

@Naapuri Tapparan tappiopelien jälkeen pidämme seurantaketjua auki pidempään, koska jonkinlaiselle yhteisölliselle harmituskanavalle on selvä tarve. Joillekin turnauksille kuten menneille lentopallon MM-kisoille ei ollut järkeä avata muuta ketjua, joten mentiin pelkällä seurantaketjulla. Sitten on muita ketjuja, joihin kirjoitellaan välillä silloin kun ei kuuluisi, ja se harmittaa. Etenkin NHL:n seurantaketju kerää perinteisesti sellaisia viestejä. Paljon niitä siivoillaankin sieltä sitten. Mä en sitä ketjua niin seuraa, joten saattaa välillä olla isoakin viivettä tai niin isoa, ettei viitsi niin myöhässä puuttua.

No jos ketju on alueella “Liveseuranta” niin vois kuvitella että se on liveseurantaa, vaikka otsikossa ei suoraan niin luekaan.

8 tykkäystä

Tänään ko. ketjuun kirjoiteltiin vielä aamullakin, mutta kyseisiä kirjoittajia ei opastettu talon tavoille, niin kuin minua. Toki olen aina kiitollinen kun “saan erikoiskohtelun” :slight_smile:

2 tykkäystä

Onko Kärppien peliesityksille ketju? Ei.

Onko Ilveksen peliesityksille ketju? On.

Ei tämä ole niin vaikeata, vaikka siitä sellaista yrität väkisin tehdä.

3 tykkäystä

Eikä se nyt ole mikään ihme että toistuvasti provosoiva Ilves-fani saattaa saada Tapparan foorumilla erilaista huomiota ja kohtelua osakseen kun palstan vakiokalustoon kuuluvat Tappara-fanit.

8 tykkäystä

Pitäisikö sitten perustaa?

Perusta ihmeessä, jos tuntuu siltä. Henkilökunta on kannustanut oma-aloitteisuuteen palstan jäseniä.

1 tykkäys

Minä kirjoitan niin vähän Kärpistä ja sen otteluista, ettei ole kasassa edes aloitusmateriaalia ketjun avaamiseen. Tehkööt siis sen ne, joilla on siihen ketjuun sanottavaa.

Pitää hieman kyseenalaistaa ylläpidon “vimmaa” siirrellä asioita ketjusta toiseen. Kirjoitin ja linkitin Aamulehden jutun Ilveksen Uuteen aikakauteen, koska jutussa kerrottiin juurikin niitä taustoja, millä peli on saatu kehittymään. Nyt se on siirretty “peliesitykset”, ketjuun jostain käsittämättömästä syystä.

Mä en rehellisyyden nimissä päässyt lukemaan sitä artikkelia, koska se on vain tilaajille. Oliko siinä jotain Ilves-Hockey Oy:hyn liittyvää? Ainakaan ingressissä ei ollut eikä myöskään virinneessä keskustelussa.

1 tykkäys

Aamulla oli auki kaikille, mutta nyt näemmä vain “tilaajille”.

No otsikossakin toki sanotaan näin:

Ilveksen vahvan syysvireen takaa löytyy monta tekijää: pelitapa ja harjoittelu uudistuivat – taustajoukkoihin liittyi suomalaisen urheilun huipputekijöitä, eli siitäkin voi jotain päätellä sisällöstä.

Keitä sinne taustajoukkoihin liittyi? Valmentajia? Mä en halua taustayhtiön ketjuun keskittää keskustelua kenestäkään, jonka pääasiallinen työtoimipiste on hallilla.

Minusta muuten nyt tuntuu, että aiheesta on keskusteltu ennenkin. Silloin perustelit sillä tavalla, että halusit ohjata taustayhtiön ketjua positiivisemmille urille. Ellen unta ole nähnyt?

1 tykkäys

Olen samaa mieltä, tässä tapauksessa viestiä ei olisi tarvinnut siirtää toiseen ketjuun.

Referoimattomat vain tilaajille tarkoitetut uutiset eivät muuta kuin aiheuta harmistusta (mikä on tietysti lehtitalon tarkoituiskin) siitä, ettei pysty lukemaan klikaamaansa uutista.

Tämä viesti tällaisenaan olisi kuulunut roskakoriin kiusaamasta palstalaisia.

Olen pahoillani, että tuo Aamulehden juttu on mennyt nyt “suojattuun osioon”, mutta kun luin sitä itse aamulla, niin se oli avoimessa. Koitan referoida sitä paremmalla ajalla.

2 tykkäystä