Palautetta palstan henkilökunnalle

Tässäkin tapauksessa liputus on mennyt valvonnan läpi.

Hm - eli siis läpi käsittelyprosessien, vai läpi sormien? En nyt oikein näe, miten poliittinen solvaus ei ole oitis poistettavaa sisältöä, kun keskustelua ei rajoiteta mielipiteiden perusteella, vaan aihepiirien(?). Jos joku menisi tuonne talousjutustelun ohessa heittämään juttua vaikkapa porvarismielisistä pikku riistäjinä, niin oletettavasti sekin lähtisi aika nopeasti. Vai eikö näin ole? :slight_smile:

1 tykkäys

Noo, menkööt nyt sitten näin. Ehkä kirjoituksessani oli naksu enemmän politiikkaa kuin säästämistä. Sinänsä mielestäni politiikka ketjussa on ok, jos esimerkiksi joku muutos on valmisteilla eduskunnassa ja kommentit liittyy suoraan itse prosessiin. Ehkä tuo SDP kommenttini meni kuitenkin topikin ulkopuolelle.

1 tykkäys

…Kommenttisi tarjosi niin kauniin tunnuksekasta debatointia, että piti ottaa se mukaan lainauksiin. :wink:

Jos joku haluaisi kyseenalaistaa väittämät Rinteen ja puoleensa profilisoitumisesta suhteessa äänestäjiin, tai suhtautumisestaan sijoitussäästämiseen, niin alettaisiin kai olla aika pitkällä yleisen asiainhoidon soissa ja ytimissä. Muuten taas spekulaatiot hallituskokoonpanojen mahdollisista vaikutuksista talousaiheisiin voi kaiketi esittää jopa ihan ilmankin näkyviä poliittisia tunnuksia, kuten tuli jo todettua.

Vastaava pätee myös paria astetta karkeampiin leimanviskomisiin: Jos näihin sopii vastata samassa äänilajissa ja sisältöpitoisuudessa, niin kaikki tietävät, minkäluonteista keskustelua on luvassa. Jos tätä taas ei haluta, niin silloin ko. heitot kai pitäisi poistaa tai siirtää johonkin omille hiekkalaatikoilleen, kaikissa tapauksissa.

Tylsää vängätä tällaisista - jatkossa ehkä parasta, jos lämäri lähtee suoraan vastakiekkoon ilman ihmettelyä, ja katsotaan sitten miten pitkän pelikiellon Järvisen Matti saa sikailustaan?-) Ainakin itse voin toisaalta myös koittaa skarpata tuossa liputtelussa, ei oikein ole jaksanut tähän asti.

Mitä enemmän palstaa seuraa, sitä hienommalta poliittisten keskustelujen tiukka rajaus omaan epäviralliseen rähinäliigaansa vaikuttaa. “Porsu-Tappara” ei esim. todellakaan ole minun Tappara. Työväenlaji ja työväenjoukkue, porvarillis-kaksikielisiltä taustoilta ja perustoilta. Harvinaisen kaunis yhdistelmä, olkoon vaan sitä jatkossakin. :orange_heart: :raised_hands:

3 tykkäystä

Mihinkä ketjuun tuo äsken linkkaamani uutinen Sipilän hallitus -ketjuun olisi pitänyt laittaa?

Vai oliko vaan liian huono uutinen? :slight_smile:

Pitipä vilkaista mistä kyse. Ei sitten yhtään mitään tekemistä Juha Sipilän hallituksen tekemisten kanssa, joten sikäli erittäin ymmärrettävä moderointipäätös. Kun siellä on kansanedustajille ketju niin ehkä tarvitaan paikallispoliitikkojen möläytyksille oma?

Eikä tuota voinut sitten sinne siirtää? Ei tässä ihan kaikkia ketjuja katsos muista.

Mutta ilmeisesti oli vähän ikävä uutinen, niin meneteltiin näin. :slight_smile:

Jos joku ihmettelee, mistä kyse niin Juha Sipilän hallituksen ketjuun oli linkattu uutinen oululaisen keskustavaltuutetun sammakosta. Sellaisten käsittely ei missään nimessä ole ketjun idea.

Erityisesti Politiikka-alueella toimittaessa oletetaan, että käyttäjät tietävät palstan toimintaperiaatteet. Kaikki osaavat avata uusia ketjuja kun tarvitaan. Aina parempi avata uusi ketju kuin tunkea väen väkisin väärän otsikon alle.

Ok. Juu laitoin vähän väärään paikkaan, mutta sitähän ei voitu oikeaan paikkaan siirtää, vaikka oikea paikka oli tiedossa. Ymmärrän kyllä miksi. Aika läpinäkyvää. :slight_smile:

Avaan uuden ketjun.

Ymmärrän täysin miks käyttäjän @Ripuli vaimonhakkaus-viesti liputettiin Lehterän kokkeliketjussa, mut miks se ensimmäinen katos? En ny enää ihan sanatarkkaan sitä muista mutta ihan aiheellista spekulaatioohan siinä oli. Eikös Ville Niemisen huumejuttukin aikanaan menny niin että oli lainattu rahaa kaverille joka käyttikin sen sit huumeisiin?

Lähinnä omaksi parhaakseen. Kaikkea ei kannata sanoa julkisesti.

1 tykkäys

Eiks tämmösissä tapauksissa voi vaikka editoida sen “sääntöjen vastasen” kohdan pois ja jättää sitä ns. asiallista osaa viestiin? Kysymystä voi laajentaa koskemaan palstaa yleisestikin. Ei taida kuulua toimintatapoihin täällä, en ainakaan muista huomanneeni moista.

Ei riitä aika editoida viestejä. Se on kyllä tai ei ja vastuu sisällöstä on kirjoittajalla.

4 tykkäystä

Sikäli ei totta, että mä olen kyllä toisinaan editoinutkin. Tuossa nimenomaisessa viestissä ei ollut mitään niin säilyttämisen arvoista.

Omasta mielestä toisen viestin muokkaaminen ei ole hyvä juttu. Varsinkin jos mistään ei käy ilmi että viesti on @rizka :n muokkaama vai pitäisikö jopa sanoa väärentämä.
Eli sallittakoon viesti sellaisenaan tai ammuttakoon kokonaan bittiavaruuteen.

Kyllä mä selvästi merkitsen, jos sisällöllisiä muutoksia teen. Esimerkki:

3 tykkäystä

Päällimmäisenä tulee mieleen, että olen yksittäisiin viesteihin kajonnut näin:

  • korjannut karskeja kirosanoja lempeämpään muotoon,
  • korjannut onebox-linkkejä,
  • lisännyt sokeaan linkkiin selvennystä ja
  • poistanut metakeskustelua.

Yleensä jätän sinne myös “modeterveiset”. Joskus muiden ei edes tarvitse tietää, että viestiä on muokattu, esim. onebox-tapauksissa, kun mobiililinkki ei tee laatikkoa tai osoite ei ole omalla rivillään. Muokkauksista lähtee tieto kuitenkin kirjoittajalle, joka on tärkeintä.

4 tykkäystä

Mun mielestä tämä on todella hyvää moderointia.

Aktiivisuusvaatimus mestaritasolle pääsemisestä ja siellä pysymisestä aiheuttaa sen, että joka asiaan on kerrottava mielipiteensä, vaikka joskus olisi ihan vaan muidenkin lukijoiden kannalta mukavampaa olla hiljaa.

7 tykkäystä

Ihan hyvin siellä on pysynyt, vaikka olen tosi moneen asiaan jättänyt kokonaan vastaamatta. Ei minustakaan ole mitään järkeä, että pallotellaan samaa asiaa eri paketissa.

No on mulla varmaan aika monta turhaa viestiä. Tämäkin on kyllä vähän sellainen. Lähetetään nyt kuitenkin.