Miksen saa julkasta tohon Aapeli Räsäsen ketjuun ja sen kolumniin? Senkö takia kun olen hiukan eri mieltä ja kritisoin pojan näkemystä. Sanavalinnat on ollu ok jne… Eli mikä homma?
Minä en ainakaan ole päästänyt läpi, kun pelkään että kohta ketjussa kinastellaan jostain koronajutusta eikä keskustella Räsäsestä.
Hyvä pointti ja selvitys ja hyväksyn mukisemata.
Otan tällaisen lavean lähestymistavan. Nyt säännöt kyllä on mennyt jo vähän liian tiukille. Mielipiteensä kertominen rehellisesti - tai toiseen nimimerkkiin viittaaminen keskusteluissa - johtaa automaattisesti liputukseen ja viestin piilottamiseen.
Geneerinen ilmoitus, että viestissä koetaan olevan jotain, johon pitää puuttua. Äänekkäästi eri mieltä oleminen pitäisi olla jokaisen käyttäjän oikeus. On kyllä niin henkilökohtaista kuin olla ja voi. Ketju kiinni, vaikka keskustelussa ei ole mitään edes näennäisesti epäasiallista.
Minun on ihan turha odottaa tähän vastausta. Teen johtopäätöksiä omasta toiminnastani ja mietin oikein kaksi kertaa vielä erikseen asioita. Nyt en aio enää tehdä mitään muuta johtopäätöstä kuin sen, että suodatettu yhden mielipiteen keskustelu on ainoa sallittu keskustelu tällä hetkellä tietyissä aihepiireissä - kuten vaikka koronaketjussa.
Dramatiikkaa riittää. Toivottavasti löydätte konsensuksen ja pääsette keskustelemaan kokonaisvaltaisesti erilaisia näkökulmia. Kun aikanaan kirjoitin tänne ekaa kertaa kuvittelin, että tämä on foorumi, jossa nimenomaan voidaan vaihtaa ajatuksia ja olla eri mieltä asioista. Stilistiikka on kiellettyä, oma tyyli on kiellettyä. “Ennakoidaan, että keskustelua saattaa syntyä” ja lukitaan ketjuja hyvin etupainoisesti.
Ja voitte toki taas lähetellä minulle osoituksia, mutta kyllä on liipaisin mennyt todella heikolle tasolle. En arvosta kyllä tippaakaan.
@rizka
Ihan asiallinen siirto mun tekstille osuvampaan ketjuun.
Tosin se näyttää nyt vähän hassulta kun viittasin viestilläni aikaisempaan viestiin.
Pidetään tässä ketjussa fokus perussuomalaisissa. Omat maahanmuuttokannanotot kuuluvat maahanmuuttoketjuun.
Joo-o. Oma kannanotto, mutta oletko sitä mieltä että Ruotsin maahanmuuttopolitiikka on onnistunut? Jos olet sitä mieltä että naapurissa on onnistuttu niin suosittelen avaamaan silmät ja ottamaan pään pois pensaasta.
Jopa Ruotsin pääministeri myöntää ongelmat.
Mun kirjoituksia lukeneet tietävät vastauksen ilmankin, että sitä tässä sanon. Se kun ei liity muutenkaan tähän asiaan mitenkään. Eikä sinunkaan mielipiteesi.
Se oli ihan rutiininomainen valvojatoimenpide, jollaisten tarkoitus on estää Politiikka-alueen puolueketjuja rönsyilemästä holtittomasti. Ja jollaisista ei pidä hernettä nenään vetää, siirroissa ei ole mitään henkilökohtaista. Ihan samaa logiikkaa täällä julkisellakin puolella tehdään. Esimerkiksi Ilvesfoorumin ketjussa voi käsitellä Ilvesfoorumilla sanottuja asioita, mutta heti kun viesti ei koske sitä mitä siellä on sanottu vaan aletaan kommentoimaan niitä omin mielipitein, viestille löytyy meidän palstalta parempi osoite.
Pahoitteluni jos nuo saatesanat eivät välittäneet sitä mitä tarkoitin kunnolla.
Kuten totesin niin viestin siirto oli aiheellinen osuvampaan ketjuun.
Tuolla Covid-keskustelun 2. erässä kommentoin muutamalla sanalla Oijennuksen viestiä Linnanjuhlien peruuntumisesta. Viesti on jostakin syystä poistunut, mutta lippua ei ole tullut, eikä itselleni mitään viestiä asiasta. Samoin oma profiili näyttää, että olen kirjoittanut viimeksi 3 päivää sitten, vaikka vastasin tuohon viestiin nelisen tuntia sitten. Kommenttini ei varmaan lisäarvoa tuonut, mutta mikseiköhän deletoinnista tullut mitään ilmoitusta?
Joo, deletoinnista ei tule mainintaa. Usein helpompi vain poistaa ja mennä eteenpäin kuin erikseen vielä ilmoitella siitä.
2 viestiä siirrettiin ketjuun: Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta
Kovin on puolueelliset ja rankat sensuurit tän koronan ja varsinkin sen mielipiteen kannalta, että kannattaako sinne halliin ylipäätnsä mennä? Idiootiks tms. haukutaan jengiä joka ei käytä maskia tai käy baareissa, mut itse on valmiina meneen tuhansien ihmisten sekaan suljettuun tilaan. Luultavasti luullaan, että varotoimet on jotenkin sama kun “varmat-toimet” mitä ne ei tietenkään ole. Riski.
Tällästä kun yritän julkasta, niin läpi ei tule koska oon jossain ennakkosensuurissa ja joka viesti tarkastetaan ylläpidon toimesta erikseen. En myöskään saa yhteen ketjuun kommentoida 3krt enempää. Syy tähän lienee taannoinen eriävä mielipide ylläpidon kanssa ja siitä johtunut rankaisu. Kerrottu sitä ei ole, koska ylläpidolla ei ole aikaa tälläseen toimintaan.
En tiedä jälkimmäisestä kappaleesta, mutta about jokainen viesti, joka sinulta on tullut jonoon, on saman jankkaamista. Jokaisessa “älkää menkö hallille” -tyyppinen mantra ihan sama mikä ketju. Se ainakin minun kohdallani hidastaa viestien hyväksyntää, kun kuulostaa samalta levyltä. Toisaalta, jos voi kirjoittaa maksimissaan kolme viestiä aiheeseen, ehkä sitä pulppuaa sitten muualle. Mene ja tiedä.
Kai ymmärrät ettei se olisi saman jankkaamista jos kerran julkaistaisiin? Se on saman jankkaamista en mielipidettäni ole saanut sanoa.
Ja syy miks sitä jankkaan on se, että täälä moni nostaa selvästi ittensä muitten yläpuolelle koronan suhteen, mutta valmis kuitenkin omaan riskitoimintaan. Omalla tavallaan ajatus, että ei koske minua, mutta voin kritisoida muita. Mikä on naurettavaa.
Itte voin mennä halliin ja vaikka ilman sitä maskia niin kauan kun se ei ole pakollinen. En ole tuomittemassa muita vaan kummaksun tätä hirveetä jeesustelua. Ilman muuta toivon liigan jatkuvan ja Tapparan pelaavan, mut fakta on se että koronan kannalta ei pitäs pelata. Ihmisten ja talouden kannalta pitää pelata, se vaan on myönnettävä et riskin ottaa kun massatapahtumaan osallistuu. Vaikka on välit, maskit ja käsienpesu . Ei näitä juttuja turhaan pahviukoille pelata maailmalla, vaan tiedostetaan riskit.
Tämä olkoot nyt esimerkkinä sille, mitä tarkoitan. Tästä viestistäsi iso osa ei todellakaan ole palautetta henkilökunnalle, vaan ihan eri asian tuuttaamista. Minulla ei ole tähän enempää sanottavaa.
Hetkinen, olenko tippunut tippunu palstan luottamustasolla alaspäin, kun en näe esim. Politiikkaketjuja enää?
Joo näytät olleen inasen liian epäaktiivinen viime kuukausina järjestelmän mielestä.
Kun luottamustasoista aloitettiin keskustelu…Olenko minä kaukana @luottamustaso_3:sesta? Olisi kiva tykätä päivittäin enemmän ja nähdä poliittinen alue.Tiedän, että en kesällä kirjoittanut ainakaan kuukauteen, mutta olen nostanut aktiivisuutta viime aikoina. Edit 1 Tiedän kyllä kriteerit, mutta olisi kauhean kiva tietää kuinka pian automatiikka nostaa tasoluokitustani.
Mulla ilmeisesti sama juttu, sairaloman (ja kesän) takia tuli muutaman kuukauden kirjoitustauko, nyt olen tosin taas aktivoitunut kirjoittelemaan eri ketjuihin?
^ ja ^^: Kesä on aina tuollaista aikaa, että moni putoaa kolmostasolta. Ei muuta kun lukien ja osallistuen niin kriteerit täyttyvät ennen pitkää. Aika maltilliset ne rajat viime kädessä ovat.
Kuinka paljon enemmän? Nopealla laskutoimituksella olet neljän vuoden aikana klikannut tykkäysnappia keskimäärin 49 kertaa päivässä.