Palautetta palstan henkilökunnalle

Kaikki muut asiat, jotka mediassa siis pyörii, on aukottomasti ja 100% faktaa. Pitää siis jatkossa uskoa ihan kaikkee. Kuten se, että kun on rokotettu, ei levitä tai sairastu koronaan. Eihän siinä.

Tiukka on linja. Kyllä kai jokainen edelleen pystyy päättämään mitä uskoo.

Ja edelleen sitä mieltä, että täällä on hyvä moderointi.

Ei tarvitse olla median varassa - tutkimuspaperit ovat yleensä julkisia ja voi ottaa ihan itse asioista selvää.

Pandemia on ollut hyvin raskasta aikaa sitkeälle @valvojat tiimille. Jossain kohtaa pitää viheltää peli poikki, jos vuoden tai kahden debatin jälkeen edelleen joku väittelee että maa on litteä. Tässä kohtaa on syytä epäillä toimintaa tahalliseksi, joka on raskauttava tekijä.

Infodemia erittäin haitallinen pandemian sivuilmiö. Sitä ei edistetä täällä. Piste.

Edit: Jatkan vielä.

Parin vuoden ajan tämä denialisti/antivaxx/foliohattu -liike on ollut väärässä tasan kaikessa ja silti heitä joku uskoo ja mikä pahinta, jakaa juttuja eteenpäin.

Tämä vertaantuu uskonlahkoihin jotka tunnetusti vahvistuvat kun profetia tai profeetta osoittautuu vääräksi. Ihminen on erikoinen olento.

7 tykkäystä

Poistakaa koronaketjut eikä niitä enää avata. Siinä helppo ratkaisu, joka vähentää töitä ja eriarvoistamista palstalla. Tämä vinkki ei maksa mitään.

1 tykkäys

Halvalla ei saa hyvää. Koska pandemia vaikuttaa kaikkeen, myös jääkiekkoon, se nousisi leskusteluun kuitenkin. Tiukka linja edistää tasa-arvoa.

Sen sijaan kun poistaa kourallisen häiriköitä, haitat pienenevät noin 90%.

1 tykkäys

Onhan tuo @terppp viestin poistaminen/piilotus melko hyvä esimerkki sensuurista. Hyvä viesti ja hyvää pohdintaa. Valitettavasti nyt liputettu. Syitä voi jokainen tahollaan pohtia…

12 tykkäystä

Kaverihan lähti vielä jäähylle maaliskuuhun asti. Uskomatonta pas*aa.

11 tykkäystä

Viimeksi sai 2 viikkoa, mutta oppi ei mennyt perille. Normaali menettely.

Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa?

Jos nyt suoraan kirjoitan. Tämä tarkoittanee sitä, että myös sinun kanssasi saa olla eri mieltä? Toki sinulla on valta ja voima, mutta ihmisellä nöyryys on hyvä piirre.

8 tykkäystä

Sen verran pakko huudella vieraisiin ja viereisiin pöytiin, että eihän tuossa ollut kyse mistään mielipideasiasta, vaan ihan vain väärän tiedon levittämisestä (liittyen rokotteiden vaikutukseen Omikronia vastaan).

10 tykkäystä

Tuossa viestissä ei ole mitään sellaista että joutaisi antamaan bannit. Johan sitä on mediassakin sanottu että rokotteiden teho omikronia vastaan on huonompi kuin Delta yms. IMO. Taitaa vaan olla eri mieltä kuin paikan pomo niin harmittaa.

2 tykkäystä

Nähdäkseni tuossa yllä oltiin juuri jyrkästi eri mieltä ja tunnukset edelleen aktiivisia.

@Donizimo Älä tuo samaa keskustelua tänne toiseen ketjuun. Kaikenmaailman tilastot, faktat ja asiantuntijalausunnot ovat koronaketjussa. Tuo yksikin perusteltu vastaväite lähteineen ja palataan asiaan.

4 tykkäystä

Ethän nyt uhkaile? Tai siirrä keskustelua toisaalle?
Sinä toki päätät mitä haluat palstalta…

4 tykkäystä

Sotkeudunpa tähän junior-forumilaisena. Pari viestiäni on liputettu. Joku aiheen vierestä kirjoittamisen, joku herkän forumilaisen toimesta.

Mutta - täällähän yleisesti ottaen todella hyvä moderointi. Enkä tällä nuoleskele ketään. Mieluummin puuttuva ja reagoiva modeerus kuin villi länsi. On tullut toisenlaisillakin alustoilla notkuttua. Joillain saa lähes solvata kanssakeskutelijaa henkilökohtaisesti. Lisäksi - täällä moderointi on aktiivisesti paikalla.

Olen vähän sitä mieltä, että jos täällä jotain ei moderointi nappaa, kannattaa siirtyä vaikka MV-lehden keskusteluun (jos siellä sellainen on). Uskoisin siellä olevan suht vapaamielinen keskustelukulttuuri - en kylläkään tunne asiaa.

Mutta mitäpä minä näistä. Ei kuulu minulle ja mielipiteeni ei paina kenellekään mitään :slight_smile:

4 tykkäystä

Moderointi ja valvonta on pääsääntöisesti todella hyvää. Sensurointi näin selkeästi. No, se on perseestä.

4 tykkäystä

Minä en valitettavasti lähde kanssasi tähän viestipingikseen, koska ei ole teknisesti mahdollista että poistuisin palstalta.

§11. Tahallinen perättömän tiedon levittäminen on kiellettyä.

Sääntö 11. on oikeasti todella yksinkertainen. Siinä yhdistyy tiedon perättömyys ja toiminnan tahallisuus. Vahinkoja sattuu kaikille, mutta Tyrväisille enemmän.

Maailma muuttuu, tiede ja kehitys kehittyy ja niinpä jo huomenna on taas uutta tietoa tarjolla. Ja uusia väärän tiedon levittäjiä, koska se on nykymaailmassa todella suosittu harrastus.

10 tykkäystä

Eihän tuossa viestissä ollut tahatonta väärän tiedon levittämistä. Siinä oli pohdintaa. Valitettavasti taisit ottaa tuon viestin vähän liikaa henkilökohtaisesti. Mutta tällaista tämä on, myös minun räksytystä voit sietää tai olla sietämättä.
Kuten kirjoitin. Hyvä palsta, hyvää moderointia. Valitettavasti nyt meni päin… Mutta tekevälle sattuu ja tapahtuu.

3 tykkäystä

Nykyinen rokote mikä on koronaan vastaan on muutenkin sitä ensinmäistä varianttia vastaan. Sen jälkeen on tullut korona muunoksia ja vähitellen kuten jokainen huomaa on vaikutus rokotteella turha, varsinkin omikronia vastaa. Onhan tuo deltaa ja alfaa suojannut hyvin vakavilta tautimuodoilta.

Tuossa on osa tuota viestiä. Jos sanan TURHA olisi korvannut esim. sanalla HEIKOMPI, olisiko ollut parempi? @ljpp osaatko vastata? Muuten en keksi mitään syytä bannille. Toki voin olla vaan tyhmä ja yksinkertainen.

5 tykkäystä

Asiahan ei minulle kuulu, mutta rokotteet eivät ole edelleenkään turhia. Ne suojaavat edelleen vakavilta oireilta.
Tieto oli väärää ja moderaattori iski pelin poikki. Simple as it.

17 tykkäystä

Lupasin etten lähde tähän, mutta koska toistuvasti nyt vihjailet ikävillä asioilla ikävään sävyyn.

Kun on rakennellut verkkoyhteisöjä vuodesta 1996, olen saanut kaikki mahdolliset vihapostit, lakitoimiston kirjeitä myöten. Vaatii pikkaisen enemän kuin yhden huonon kirjoituksen että otan asioita henkilökohtaisesti.

Käsitellyssä viestissä ei ole mitään epäselvää. Jos on, niin @valvojat korjaavat virheeni.

19 tykkäystä

Miksi sitten pitää kirjoittaa noin jos ei sitä tarkoita? Täällähän tietyt kirjoittajat testaavat rajaa koko ajan ja mielestäni jonkin verran kyseenalaista on mennyt läpikin. Eli ei linja ainakaan liian tiukka ole ollut. Moderointi on joutunut tekemään pitkää päivää ja on suoriutunut tehtävästä erittäin hyvin. Kiitos!

2 tykkäystä