Kiitos huomiosta, varmaan jonkun nakkisormet olivat osuneet poistonappiin. Palautin ketjun.
Onko todella niin että samat säännöt eivät päde täälä kaikkiin henkilöihin? Mulle lyötiin 3 viikkoa bänniä täälä paljon kevyemmästä. Ilmeisesti on ok kirjoitella naapurileiriin provoa? Viittaan tällä tuohon käyttäjän @TeroJ kommenttiin mikä on viitattu kattoon tuijotteluun käyttäjälle @Naapuri
Säännöt ovat yleinen ohjenuora, jotka vähän venyvät kun niitä osaa taivuttaa tyylillä ja hyvällä maulla. Käsi sydämelle: pitäisikö jonkun mielestä muka tähän puuttua?
Pelkkää kiukuttelua muutaman viikon takaisesta tapauksesta, joka ei rinnastu tähän yhtään mitenkään. Ja koska kiukuttelit myös Areenan ketjussa, lisää tulee. On vielä sopimatta, paljonko.
Mun mielestä pitää puuttua, koska samat säännöt kaikille. Vaikka oli kuinka hauska provo kyseessä, niin ei sitä voi katsoa läpi. Jos muille on annettu provoomisesta penaltia?
En kiukuttele, faktahan se on että ilves ei ole vuosiin mitään voittanut, mutta ei siitä tarvitse alkaa kenellekkään provoamaan.
Mun mielestä ei ollut kiukuttelua. Eli ei yhtään mitään. Ketju vain oli väärä.
Provosointi vs hyvä ja oikein ajoitettu kuitti on mielestäni kaksi eri asiaa.
Mielenkiintonen kyllä koska eipä se niin älyttömän suuri provosointi niistä hatuistakaan sillon pariviikkoa sitten ollut, mutta nähtävästi rangaistukset on siitä kiinni kuka kirjoittaa.
Palstan “oikeat ja väärät”.
Läppä.
@Huutista ja @Rebeto67, teidän mielestä nämä ovat yhtä rangaistavia?
- Naapuri, joka tiedostaa olevansa muukalaisena paikallisvastustajan maaperällä, saa kuitin (joka on myös ihan puhdas fakta) siitä, että Ilves ei ole voittanut mestaruutta hetkeen
- Oman joukkueen kannattaja alkaa arvostella kanssafaneja omalla palstalla (täysin off-topic-viestillä) fanituspukeutumisesta, joka ei häntä miellytä, käyttäen esim. sanoja
Meinaatko että vastustajan fanit eivät tunnista sua ilman sitä helvetin typerää hattua? vai mitä huomioo ja keneltä sää olet hakemassa?
Mä en tiedä mistä @Rebeto67 tarkalleen ottaen on banninsa saanu, mutta ainakin tälläi mielikuvana ko. käyttäjä postailee jatkuvasti vääriin ketjuihin, viestejä liputellaan jatkuvasti piiloon ym. Eli todennäkösesti kokonaiskuva on vaikuttanut tuomioon tässä tapauksessa. Etenkin kun “provoaminen” on hyvinkin liukuva käsite, eli sitä ei edes voi noudattaa mitenkään mustavalkosesti, vaan nimenomaan tulkitsemalla.
Toki mullekin voi sitä bannia läväyttää jos siitä jollekin hyvä mieli tulee, olispahan sit ainakin aikaa keskittyä joihinkin järkevämpiin ajanvietteisiin.
Kyllä täällä viimeksi Lukon mestaruudesta kuittia eilen tuli. Jos tosissaan kaiken ottaa provona niin aika vaikeeta täällä ois olla. Pientä vinoilua, thats it. Kuuluu asiaan ihan joka jääkiekkopiireissä.
Joo se on mulle fine että on pientä provoa. Mutta jos täällä jaetaan bannia, niin sillon kuuluu myös antaa aiheesta kaikille. Ei voida poimia sieltä täältä.
Miksi ei voida? Tuomarit tuomitsee ja pelaajat pelaa.
@Fever avasi tämän tapauksen ja näillä tapauksilla on eroa yhtä paljon, kuin pikku koukulla vs päähänkohdistuneella taklauksella.
Ehkä nyt olisi hyvä hetki nöyrtyä, laittaa leuka rintaan ja lähteä kohti huomista avoimin mielin.
Jengi haukkuu kun liigan kurinpito arpoo aina mitä sattuu. Mut samanlainen touhu se on täälläkin.
Nii, mut tää on vapaaehtoisvoimin pyörivä keskustelupalsta eikä miljoonabisnes.
Jos tähän puututtaisiin - varsinkin, kun ystävämme @Naapuri ei edes ottanut provoa vastaan eli ei reagoinut siihen mitenkään - niin oltaisiin aika kaukana järkevästä.
Mun mielestä on hienoa, että meidän tuomarit (siis henkilökunta) lukee hieman pelin henkeä ennen kuin ihan joka asiaan puututaan. Muutoinkin, kun raja on ylittymässä niin yleensä siitä tulee sanomista etukäteen.
Tähän lopuksi: Ei näitä sääntökirjalla vihelletä.
Ja onneksi ei.
Taitaa Naapuri olla tämän palstan kovin provoaja. Sellaista harmaalla alueella tapahtuvaa. Siihen nähden tuo kuitti oli jopa kesy.
Se on toisen keskustelun paikka Naapuri on kova provoamaan, mutta niin häntäkin kyllä välillä provotaan aika surutta ja mun mielestä ei osta kovin usein Mutta ei se oo tän keskustelun asia, mennään eteenpäin.
Yleisesti, jos tuomaristo ei käytä pelisilmää näissä niin meininki on kuin Facebookin julkisilla kuntaseinillä ja sitä ei kai tänne kukaan oikeasti halua. Jos on henkilökunnassa ihmisiä koneiden tilalla, jotka voivat arvioida tilanteita tulkinnalla niin on paras silloin arvostaa sitä. Voidaan varmasti myös tehdä robotti hoitamaan tuo kurinpito - silloin on kaikki tasapuolista.